Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Dynacord ST2100 schema

    Voordat ik ga zitten tekenen,
    Is er iemand in "tha house" met een schema voor een Dynacord ST2100? De vele internet hits zeggen service manual maar geven alleen een specsheet.

    Apparaat bevat overigens electronica van fabrikaat welke ik niet meer heb gezien sinds ik op m'n 17e, 2 jaar na "die wende" met m'n vader 2 weken door de voormalige DDR toerde.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #2

    Standaard

    ... duidelijk. dat wordt tekenen....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ... duidelijk. dat wordt tekenen....
    Heb ook ff gezocht maar wat je zegt.....alleen tech gegevens, lekker belangrijk.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Mooi, bedankt voor het delen

    Eindtrapje is vrij eenvoudig. Gewoon alles er uit rukken en meten of gelijk vervangen. Eén lek stuurtorretje en alles wat je hebt vervangen gaat weer de lucht in
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6

    Standaard

    Grrr.. Deze verzin je niet...

    Linkerkanaal OK, rechterkanaal doet niets. In de verte is een klein piepje te horen dus er staat iets mechanisch te klapperen op de frequentie van m'n generator. Op de eindtorren staat m'n generatorsignaal als volle blokgolf te clippen en het geheel wordt heel snel lekker warm. Het ding staat dus onbelast vol vermogen te blazen.

    Meten meten meten, vergelijken met linkerkanaal... een kortsluiting naar massa vanaf de speaker uit. Ja, dan wil je wel vermogen wegstoken ja. Alle onderdelen gecheckt die dit kunnen veroorzaken maar niets. Sluiting blijft. Connector naar voeding en uitgangen los. Sluiting weg. Zit dus in de bedrading..... en ja.... dat zat het.

    Een "voorganger" besloot het apparaat behalve de speakerklemmen ook jacks voor de speaker-outs te geven. Fantastische roestige exemplaren uit HappieWappie land overigens. Op 1 daarvan, raad eens, de rechter, zit een schakellip die de tipconnectie naar iets anders kan doorkoppelen. En die lip... die was met massa verbonden. Dus beste guess is dat het ding na deze modificatie is getest en gebruikt met speakers met een jackaansluiting. En het geintroduceerde defect dus nooit is opgemerkt. Tot hij van eigenaar wisselde.

    Nog geluk dat hij zichzelf niet heeft opgeblazen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Altijd weer zo fijn..... hen die niet gehinderd worden door inhoudelijke kennis
    Nico


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een "voorganger" besloot het apparaat behalve de speakerklemmen ook jacks voor de speaker-outs te geven.

    Bij ons in de praktijk noemen we dit "PARTYPRUTSERS"


    Maar gefeliciteerd met het resultaat.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9

    Standaard

    Tja... definieer dat ;-)
    Waarschijnlijk was degene die deze modificatie heeft gedaan zeer tevreden met z'n resultaat. Het ligt er dus aan wat je maatstaf is. Ik heb werk van mensen gezien waar ik absoluut niet achter kan staan qua kwaliteitsniveau terwijl ik weet dat er mensen zijn die bij "die gozer" zweren als het gaat om degelijk werk. Zo vermoed ik dat er ook mensen zijn die werk van mij onder handen hebben gehad en dat, vanuit hun perspectief, meteen afkeuren. Om watvoor reden dan ook.

    Zo probeer ik m'n soldeerwerk zo veen mogelijk te laten matchen aan IPC standaarden.
    http://www.might.com.tw/comm/upfile/d_080506_09649.pdf (oudere versie)
    Niet gemakkelijk als je basis, de printplaat in veel gevallen, daar eigenlijk al niet aan voldoet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tja... definieer dat ;-)
    PARTYPRUTSER = :

    Kantoorpik met twee linker handen die op een feesie van zijn werkgever na anderhalve fles gratuit "jan wandelaar" in zijn kraag de stellige overtuiging heeft dat hij sinds zijn geboorte technisch is aangelegd.

    Wel eens op internet heeft gelezen dat ......

    Om die smakeloze gedachte de moed en de oude soldeerpook van zijn opa heeft gevat om de geluidsinstallatie van die feestavond eens haarfijn te modden.

    Laatst gewijzigd door cluseau; 18 maart 2013 om 08:28
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top