Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    Nu weet ik alleen nog niet zo goed hoe ik die Limiter in moet stellen. Ik weet dat ik de ratio op infinity moet zetten en de attack zo laag mogelijk. Maar hoe zit het met de release en de threshold?
    Expander en Gate hoef ik hoogstens te gebruiken als noisegate toch?
    Verder zitten er nog twee knoppen op waar ik het nut nog niet echt van begrijp: Dynamic Enhancer en Peak Limiter.

    Wie kan me een beetje op weg helpen? Thanks! ;-)
    J&J uitleg:
    Dynamic Enhancer? niet gebruiken!

    Zet even een mp3 op je mixer en het volume hard. (OOK max op je beltpack!)
    Dit is nodig omdat je de pieken wil begrenzen. Dan moet je wel werkelijk de maximale piek bij de staart grijpen. Alles op max dus Anders kun je het begrenste geluid via de volume op je beltpack weer te hard gaan zetten

    Peak limiter = eigenlijk een noodrem. Boven dit signaal begrenst ie keihard. Maar ook onmuzikaal lelijk.
    Die knop begin je zover terug te draaien dat de oortjes niet te hard zijn. Dat begrensde volume mag best wel een beetje hard zijn want het zal alleen bij extremen in grijpen. Daarmee is je eerste bescherming binnen. (die bij schakelknallen en feedback)

    volgende stap is gewoon je compressor op een korte attack zetten (zoals je al deed) De ratio zou ik op 1 : 4 oid zetten. Je hebt immers al een noodrem aan je peak limiter.
    De treshhold stel je zo in dat met je mixer op 0dB alleen de hardere stukken je de "compression" VU meter laat aanspreken.
    Release is naar smaak. Het makkelijkste is de attack en release gewoon op "auto" zetten. maar een rustiger (langzamer) release klinkt voor de meeste mensen prettiger.

    De expander/noisegate uitzetten. Het klinkt over oortjes heel onnatuurlijk om een gate open en dicht te horen gaan.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Die noisegate gebruik je mocht er live een brom ergens zijn ontstaan en je die weg wil hebben op je in ears...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    J&J uitleg:
    Dynamic Enhancer? niet gebruiken!

    Zet even een mp3 op je mixer en het volume hard. (OOK max op je beltpack!)
    Dit is nodig omdat je de pieken wil begrenzen. Dan moet je wel werkelijk de maximale piek bij de staart grijpen. Alles op max dus Anders kun je het begrenste geluid via de volume op je beltpack weer te hard gaan zetten

    Peak limiter = eigenlijk een noodrem. Boven dit signaal begrenst ie keihard. Maar ook onmuzikaal lelijk.
    Die knop begin je zover terug te draaien dat de oortjes niet te hard zijn. Dat begrensde volume mag best wel een beetje hard zijn want het zal alleen bij extremen in grijpen. Daarmee is je eerste bescherming binnen. (die bij schakelknallen en feedback)

    volgende stap is gewoon je compressor op een korte attack zetten (zoals je al deed) De ratio zou ik op 1 : 4 oid zetten. Je hebt immers al een noodrem aan je peak limiter.
    De treshhold stel je zo in dat met je mixer op 0dB alleen de hardere stukken je de "compression" VU meter laat aanspreken.
    Release is naar smaak. Het makkelijkste is de attack en release gewoon op "auto" zetten. maar een rustiger (langzamer) release klinkt voor de meeste mensen prettiger.

    De expander/noisegate uitzetten. Het klinkt over oortjes heel onnatuurlijk om een gate open en dicht te horen gaan.
    Een dikke vette merci!! Hier kan ik wat mee. Vanavond maar eens even wat knoppen gaan draaien.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Die noisegate gebruik je mocht er live een brom ergens zijn ontstaan en je die weg wil hebben op je in ears...
    Als er live een brom ontstaat? Dan gooit die op zeker je noisegate gewoon open.
    Als ie zacht is zit ie tussen de ruis van je amp. Een noisegate op je in-ears zo laag instellen dat ie daarop dichtklapt maakt dat je knettergek wordt van het klapperen van je gate. Een beetje omgevingsgeluid komt er ook mee en die gate gooit de hele tijd je geluidsbeeld van "ope een toneel" naar "opgesloten in je hoofd". Dat trek je na een tijdje niet meer.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top