Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 67
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard Daahaaag, marktplaats, hallo Ebay!

    Ik zat dat topic te lezen over die Music Man Luke (tranen in de ogen, nouja, bijna dan) toen mijn Ebay app net een mooi geluidje maakte.

    Ik had een Schecter Tempest Custom te koop staan voor 200 euro op Marktplaats. Het publiek:

    1. fake bieders,
    2. LTD 50 series inruilers,
    3. koopjesjagers,
    4. sjacheraars een hele gunstige deal laten afketsen op een tientje en dan hopen dat ik er smekend op terugkom,
    5. onbeleefde huftertjes,
    6. of verzend/reis kosten inzetten in de onderhandeling
    7. en de waarde van de gitaar slecht inschatten, danwel zich dom voordoen om testen of ik de echte waarde ken...

    De Marktplaats site:
    1. Dure advertentiekosten,
    2. dure opties,
    3. verkopen per opbod kent geen eindtijd dus kansloos,
    4. je advertentie verzuipt tussen de aanbiedingen van webshops, hopeloos.

    Dus heb ik hem te koop gezet op Ebay, veiling met reserve van 190 euro, 3 dagen, verzendkosten apart gefactureerd, beschikbaar voor Europa. Betaling via paypal en meteen een semi-bindende overeenkomst.

    Het resultaat: 250 voor de gitaar, 50 voor verzenden naar Spanje, 300 euro betaald gekregen via paypal binnen 10 minuten na afloop van de veiling. Knal, die is binnen. Op marktplaats ben ik twee weken bezig geweest met mailen naar mensen die lopen te zeiken of geen gehoor geven na een bod. Of doodleuk een afspraak voor afhalen opzeggen na een reservering voor 2 dagen.

    Ik ben om, wat mij betreft mag moederbedrijf Ebay dat hele marktplaats uit de lucht halen en alle gebruikers een Ebay account aanbieden. Zo. Dat is er uit.

    Ik denk dat het komt doordat Nederland zo dichtbevolkt en klein is. Er is altijd wat leuks te vinden dicht in de buurt waardoor dat wispelturige marktplaatsgedrag ontstaat. Aan alle gitaarnetters voor wie mijn gebruikersnaam en de gitaar een belletje doet rinkelen: hartelijk dank aan iedereen die wel netjes, eerlijk en beleefd is geweest
    Laatst gewijzigd door Bijl; 6 maart 2013 om 17:17
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Dat klinkt allemaal heel prettig, ik begin me ook steeds meer te ergeren aan alles van marktplaats, ook maar eens een accountje aanmaken bij ebay, thanks voor de tip!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Is ook geen geld voor die gitaar..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Is ook geen geld voor die gitaar..
    Dit was er een met Duncan Designed pickups en pallissander toets uit 2007 ofzo. Ik heb niet de hoofdprijs gevraagd maar dat hoefde ook niet in dit geval.

    Het valt me wel op dat LTD en Schecter met hun Koreaanse lijn de tweedehandsmarkt van hun eigen oudere modellen een beetje aan het verzieken zijn. Actieve EMG's of set JB/'59 nu, 5 jaar geleden was het EMG Hz of Duncan Designed. Hetzelfde voor bolt-on versus neck-through. En tegen bijna dezelfde nieuwprijs als toen. De LTD 400 series en Schecter Diamond series zijn daar een mooi voorbeeld van.

    Dat maakt het verkopen van een oudere occasion een stuk moeilijker t.o.v. een model van laten we zeggen 2 jaar oud.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  5. #5

    Standaard

    Mooi verhaal, maar wel lekker 8% van de verkoopwaarde afdragen aan Ebay en paypal fees betalen.

    Ebay is fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet rooskleuriger maken dan het is hè.
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 december 2012
    Locatie
    Ugchelen
    Berichten
    10

    Standaard

    Ik ben het er wel mee eens. Heb die Musicman 2 dagen op MP gehad, alleen slechte ruilvoorstellen en heel veel mails.
    Toen heb ik hem er af gehaald, het ontbreekt me aan de tijd om daarin actief te reageren op alles en iedereen.
    Voor andere zaken zoals de kinderwagen of LP's vind ik MP een prima site.
    Ebay vind ik idd geschikter voor items als gitaren en versterkers, items met een wat hogere fin. waarde.
    Voordeel vind ik ook dat iedereen daar een inschrijving met adres etc. heeft, op MP is het allemaal wel erg vrijblijvend.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    De reden dat Marktplaats zo populair is is dat Nederlanders niet gewend zijn om af te dingen en te bieden.
    Nederlanders betalen gewoon wat er gevraagd wordt of anders niet.
    Om die reden heeft Ebay ook Marktplaats overgenomen. Omdat ze in Nedeland niet veel voet aan de grond kregen.
    Maar tegenwoordig zie je op MP steeds meer dat bieden de norm wordt.
    Met navrant hufterig gedrag.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat zijn overigens de ervaringen over Gitaarmarkt?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Ebay kan aardig zijn, zeker omdat je Europa inschakelt als markt. Ik denk dat ik de speaker die ik straks over heb, ook via eBay ga verkopen en niet via Marktplaats, ook vóór dit topic
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Zoals telecastermaster zegt is marktplaats populair in nederland. Wanneer je op ebay gaat kijken in nederland zie je ook bijna alleen maar koop advertenties ipv veilingen. Voor veilingen ga ik meestal op de duitse ebay rondsnuffelen. Weinig verzendkosten en toch een breder aanbod dan alleen maar marktplaats kijken.

    Het fijne aan ebay vind ik ook dat verkopers helemaal worden gecheckt. Om een verkoop account aan te maken moet je BSN en alles opgeven terwijl op marktplaats iedere idioot met een raar hotmail adres advertenties kan plaatsen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top