Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    828

    Standaard

    EQ'en als je een DT770 koopt ??


  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDude Bekijk bericht
    Mwah, ik koop liever een dure en dan gewoon wat EQ'en
    HAhaha, geniaal!

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDude Bekijk bericht
    Mwah, ik koop liever een dure en dan gewoon wat EQ'en
    Oké, om maar even een reactie te geven waar je iets aan hebt:

    De Beyerdynamic DT 770 is een enorm populaire koptelefoon omdat hij ontzettend mooi klinkt en een goede neutrale weergave geeft van het geluid. Dit is ook de reden dat je hem zo vaak terugziet in pro studio's en bij veel home studio's.

    Een studiokoptelefoon van 150 euro kopen en er vervolgens een smiley eq opgooien is hetzelfde als een Lamborghini aanschaffen en vervolgens het dak eraf gaan zagen omdat je een cabrio wil. Dat is gewoon idioot. Als je een auto met open dak wil dan moet je een cabrio aanschaffen, en als je een koptelefoon met weinig mids wil dan moet je bij DJ koptelefoons gaan zoeken en niet bij studio koptelefoons met een neutrale weergave.

    En, een gitaar is een instrument wat voornamelijk in het middengebied hoort. Als je dan vervolgens al je mids gaat weghalen dan heb je het geluid van een stofzuiger wat ook nog eens heel vlug verdwijnt in een bandsituatie. Dat je wat mids weghaalt op je slaapkamerversterker is niet erg (dat doe ik ook), maar het is een goede gewoonte om het middengebied in je gitaargeluid te laten.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Op forums als gearslutz zijn er nogal wat discussies over koptelefoons en de Beyer komt er altijd goed uit. Persoonlijk ga ik voor de Sennheiser HD580 en hoger omdat ze neutraler zijn. Als je een mix moet beoordelen op een koptelefoon is dit volgens velen de beste, maar ze zijn wel kwetsbaarder dan de Beyer.

    Ik heb via een ander forum een HD580 gekocht welke nog in nieuwstaat is voor 45 euro, komt er aan en dan heb ik er dus twee.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb een AKG 240. Ook lekker. Als je alleen werkt dan is een open variant het meest comfortabel. Als je het voor drum monitoring gebruikt of in een situatie waarbij je in een gevoelige Neumann of AKG studio microfoon staat te zingen dan is een gesloten variant aan te raden. Dit zodat er geen spill is in die gevoelige microfoons...

    De Superlux HD660 is een chinese fabrikant die ook de Beyer varianten maakt. Deze kost nog geen 40 euro en staat ook als goed bekend.
    Verder vind ik voor niet kritisch luisterplezier en af en toe een mix de Sennheiser HD201 een prima low cost hoofdtelefoon met een uitstekend comfort.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #26
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    In de hogere segmenten komt het meer op smaak aan, ik heb een sennheiser 580 gehad en vond een beyer 990 pro echt mooier klinken.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top