Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard Twijfel tussen Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm & 80 Ohm

    Hoi,

    Ik wil binnenkort de Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm of 80 Ohm kopen, maar ik weet niet zeker welke ik moet hebben.

    Ik wil er niet alleen in de studio mee werken maar ik wil er ook gewoon op mijn mobiele telefoon en laptop muziek op kunnen luisteren (zonder versterker dus), ik heb gelezen dat je voor de 250 Ohm versie wel een versterker nodig hebt maar ik heb ook gelezen dat dat weer niet waar is?

    En wat is het verschil uiteindelijk? Hoe hoger de impedantie hoe beter de geluidskwaliteit?

    Verder heb ik ook erg goede dingen gelezen over de Audio-Technica ATH-M50 maar die heeft een lager frequentie-bereik dus ik denk dat die minder goed is dan de Beyerdynamic maar dat weet ik niet zeker.


    Groeten Jesse

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik heb de DT 990 Pro, de 250 Ohm uitvoering. Is niet aan te raden voor mobiele telefoon, m'n iPod trekt het niet echt goed - en ik luister meestal op laag volume.

    Daarom zou ik je aanraden om voor de 80 Ohm versie te gaan. Gezien je ook twijfelt tussen een Audio-Technica... heb je misschien de mogelijkheid om ze te beluisteren in een muziekwinkel in de buurt? Er zit echt behoorlijk wat verschil in koptelefoons onderling, en niemand kan je zeggen welke je moet kopen - behalve de producenten, maar die zijn meestal nogal voorspelbaar.
    DA - doet je goed!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ik verplaats hem naar recording, daar zitten toch wat meer deskundigen.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Dit lees ik op de site van Bayerdynamics:

    The impedance is determined by the voice coil (dynamic headphones), which is a winded copper wire (coated to avoid a short-circuit). This copper wire is available in nearly every length, but not in every gauge (thickness) and a thicker wire has less resistance than a thin wire ("less fits through"). The magnetic field of the voice coil depends on the number of windings of the coil, causing a low impedance system to use a thicker (also heavier) wire and since the membrane foil can't be infinitely light-weight, the moving mass (voice coil and diaphragm) is relatively high. It's pretty clear that a higher mass can't move as easily (following an audio signal) as a lower mass. This low mass can easily be accomplished with thinner (lower weight) wire, but the thinner wire has a higher impedance. This means that the DT 770 PRO with 250 ohms sound more natural, but plays (depending on the used headphone amplifier) not as loud as the 80 ohms version.

    The transducers of the 80 ohms versions are stronger and more powerful, a bit more low-mid accentuated and therefore this version is ideal for powerful reproducing of low-frequency material f.e. coming from a bass guitar. The 250 ohms version sounds more smooth and voluminous and can be used for mixing situations within the studio to analyse the whole mix.



    Naja ik ga binnenkort maar even testen ja, en dan maak in een definitieve keuze

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDude Bekijk bericht
    Verder heb ik ook erg goede dingen gelezen over de Audio-Technica ATH-M50 maar die heeft een lager frequentie-bereik dus ik denk dat die minder goed is dan de Beyerdynamic maar dat weet ik niet zeker.


    Groeten Jesse
    Ik heb zowel de DT770 (weet niet welke versie) als de ATH-M50. De Audio Technica vind ik beter. Die heeft duidelijkere mids en een algeheel meer 'voorinliggende' klank.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik gebruik al jaren de 770 250 versie, onlangs overleed mijn eerste en de dag er op een nieuwe gehaald. Ik gebruikt het vooral om te pfl'en achter de mixer en om in alle stilte te kunnen werken aan opnames. Ik gebruikt het op mijn ipod en Note II zonder problemen. Ook Battlefield 3 doet het fantastisch :-)

    Ik heb diverse AT's geprobeerd en moet toegeven dat die ook aardig meekomen. Ik ben echter gezegend met enorme oren en de 770 heeft me nog nooit in de weg gezeten. De AT's die ik heb geprobeerd waren simpelweg niet geschikt voor lange sessies. Verder ben ik gewend aan de weergave van de 770 en zou ik weer moeten wennen aan de AT's. Just my $$
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de 250 Ohm versie momenteel op mijn hoofd zitten.

    Ik gebruik hem voornamelijk via mijn laptop (10-20% volume), HTC telefoon en Asus Transformer tablet in de trein (40-60%) en in live situaties voor het pfl-en/afluisteren met 105dB(a) op de achtergrond.

    Ik ben nog nooit volume tekort gekomen. Via mijn laptop kan hij zelfs zo ontzettend belachelijk hard dat als hij vol open staat en om mijn nek hangt te hard gaat voor comfortabel muziek luisteren.
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 6 maart 2013 om 16:57

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb drie soorten (Yes I know). De 770 pro is zeer goed en is een gesloten koptelefoon, de 990 pro is open en klinkt net iets beter. De DT1350 is echt het allerbest maar ook vrij duur (300 dollar). Hij is beter dan de Sennheiser hd25 (die heb ik net weer niet.... maar wel gehoord)
    De 770 doet het op mijn ipod en ipad goed maar niet knijterhard. Op een gewone versterker of mengtafel wel.
    Qua comfort is de 770 en 990 iets beter dan de 1350 omdat hij ook na 5 uur niet gaat jeuken of zweten maar klankmatig is de 1350 awesome.
    Vriendelijke groet,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Dus de 250 Ohm kan dus toch wel gewoon op je laptop & mobiel? Wat gebeurd er dan als je hem op hoger volume zet? Gaat ie dan stotteren enzo?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    Ik heb zowel de DT770 (weet niet welke versie) als de ATH-M50. De Audio Technica vind ik beter. Die heeft duidelijkere mids en een algeheel meer 'voorinliggende' klank.
    Hmm, als ik muziek ga luisteren wil ik juist weinig mids, hetzelfde geldt bij mij voor gitaarspelen, daar staat mn mid werkelijk waar helemaal dicht

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top