Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Gitaar stiller dan de anderen

    Hallo!

    Bij mijn Ibanez AGR73t heb ik nogal een lage output tegenover mijn andere gitaren, wat als gevolg heeft dat ik bij gitaarwissel telkens mijn setupinstellingen moet aanpassen. Weet iemand hier een oplossing voor?

    Bedankt!

  2. #2

    Standaard

    volumepot van de andere gitaren lager draaien?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Andere pups? Of een volume pedaal toevoegen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    volumepot van de andere gitaren lager draaien?
    'volume'pot bij gitaren vermindert niet alleen het volume maar maakt ook de sound een pak dunner imo .. en als ik met distortion/overdrive speel is dat al zeker onmogelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Andere pups? Of een volume pedaal toevoegen?
    Er zitten 'mini humbuckers' in.. Nogal speciale gevallen denk ik, volume pedaal is wat ver gezocht hoor denk ik. Ik hoopte eerder op een ietswat technische oplossing, pot vervangen ofzo? Andere weerstand?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Andere pots gaan niet werken , elementen wat hoger draaien , of een booster op je bord.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Nee, je andere gitaren zachter draaien is niet hetzelfde. Je zou een boost aan kunnen zetten als je naar de zachtste gitaar gaat. Bedoel je trouwens dat je alleen je versterker anders moet instellen of ook pedalen? Als het alleen de versterker is zou ik alleen gain of master hoger draaien. Maar als het ook zo is dat je dan de levels op sommige pedalen moet aanpassen wordt het lastig. Een booster vooraan in de keten kan dan een prima oplossing zijn.
    Maar goed, soms is het gewoon een tikkie lastig. Als de sound goed is zul je moeten aanpassen. Als je niet bang bent om de sound te veranderen zou je kunnen overwegen iets hottere elementen te plaatsen. De keus in mini humbuckers is wat minder groot, maar is een optie. Maar goed: hotter pups is ook weer iets andere sound.
    Maar ik snap je punt wel hoor, soms werkt het met wissels gewoon lastig, terwijl het verschil in sound te goed is om het niet te doen. Persoonlijk kies ik dan voor optredens gewoon voor de meest praktische opties. Dus voor de gitaren die wel in klank van elkaar verschillen, maar zo weinig mogelijk in output.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nee, je andere gitaren zachter draaien is niet hetzelfde. Je zou een boost aan kunnen zetten als je naar de zachtste gitaar gaat. Bedoel je trouwens dat je alleen je versterker anders moet instellen of ook pedalen? Als het alleen de versterker is zou ik alleen gain of master hoger draaien. Maar als het ook zo is dat je dan de levels op sommige pedalen moet aanpassen wordt het lastig. Een booster vooraan in de keten kan dan een prima oplossing zijn.
    Maar goed, soms is het gewoon een tikkie lastig. Als de sound goed is zul je moeten aanpassen. Als je niet bang bent om de sound te veranderen zou je kunnen overwegen iets hottere elementen te plaatsen. De keus in mini humbuckers is wat minder groot, maar is een optie. Maar goed: hotter pups is ook weer iets andere sound.
    Maar ik snap je punt wel hoor, soms werkt het met wissels gewoon lastig, terwijl het verschil in sound te goed is om het niet te doen. Persoonlijk kies ik dan voor optredens gewoon voor de meest praktische opties. Dus voor de gitaren die wel in klank van elkaar verschillen, maar zo weinig mogelijk in output.
    Hmm oké, ander pickup zou het dus worden als ik gelijke volume's wil.. Ik gebruik mijn boost pedaal al voor tijdens solo's, de sound zit echter wel redelijk lekker(neck pickup dan toch). Misschien in de toekomst eens kijken voor andere mini humbuckers

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Heb je toevallig twee inputs op je versterker? In de regel, als je twee inputs hebt, verschillen ze t.o.v elkaar. Er zit dan zo'n 10db verschil in zodat de ene input voor single coil gitaren is ( of lage output gitaren ) en de andere voor humbucker gitaren. Dan zou je dus bij het wisselen van gitaar ook van input moeten wisselen. Op deze manier hef je het volume verschil grotendeels op. Andere optie is zoals Mitch al terecht opmerkte een boostpedaal als eerste in de keten en even goed afstellen t.o.v. elkaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Ik ben hier niet zo kundig in dus me niet gelijk afstraffen, maar...kan het helpen om de pooltjes van de pickups (of het gehele element) omhoog te draaien op de mini humbuckers en eventueel iets omlaag op de andere gitaren?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.447

    Standaard

    Die opmerking is zo gek nog niet hoor.
    Als de elementen op die zachtere gitaar lager staan dan bij de anderen kun je het element in zijn geheel wat hoger zetten.
    Zou het niet met de pooltjes doen.
    Maar als het element een stuk minder output heeft en er is geen ruimte meer om omhoog te gaan dan lukt hier ook niet mee.

    Als het gaat om een wisseling op het podium dan hoef je toch alleen maar een zwengel te geven aan de master van de versterker.
    Gewoon even een streepje zetten bij de volume knop dan weet je precies waar je hem moet zetten. Als je de master van je versterker al helemaal open hebt staan dan zou je idd ook nog een booster kunnen gebruiken die je alleen aan zet als je de Inbanez gebruikt.
    Als het voor thuis gebruik is dan zie ik het probleem niet zo.
    Klinkt die Ibanez zoals je wilt dan vind ik het vervangen van de elementen wel een paardenmiddel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top