Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Nieuwe amp ! : Marshall DSL40c

    Hoi,

    Na mijn line 6 dt 25 ( fantastisch ding ) verkocht te hebben voor een andere auto, heb ik nu eindelijk een andere versterker terug gekocht. Na het switchen tussen de Blackstar ht-20 en de Marshall DSL40c is het toch de Marshall geworden.

    Korte review :

    Stevige versterker en ziet er goed gebouwd uit, 2 x el34 eindlampen en 4 pre-amp lampen. Wat mij verraste was toch wel het clean kanaal. Heerlijk glazig en helder en met de crunch knop is deze in te stellen tot een fantastische plexi crunch, OP KAMER NIVEAU !! . Met name op de 20 w ( triode ) stand klinkt deze amp gewoon lekker in de slaapkamer. Het gain kanaal heeft alles van lekkere blues tot scheurende Hard-rock en metal. Niks geen maand nodig voor een goede sound, na 5 minuten zijn alle klassieke Marshall sounds voorbij gekomen. Ik heb veel lunchbox amps gehad maar stuk voor stuk missen ze toch de echte 'ballen'

    Ik heb jarenlang zitten klungelen met versterkers die niet goed klinken op huiskamer niveau, iets wat naar mijn mening een absolute must is. Deze marshall nota bene klinkt heerlijk vol en klinkt.. tja .. als een echte Marshall ! het kan dus gewoon wel mensen wat een opluchting...... Lastig is wel de gedeelde eq. Op het clean kanaal is redelijk wat treble nodig wat resulteert in een schel gain kanaal maar hier vind ik waarschijnlijk wel wat op.

    Nog meer ervaringen met de nieuwe DSL serie ?

    Danny

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aapddd Bekijk bericht
    Lastig is wel de gedeelde eq. Op het clean kanaal is redelijk wat treble nodig wat resulteert in een schel gain kanaal maar hier vind ik waarschijnlijk wel wat op.
    EQ pedaaltje die je bij een kanaal gebruikt? Gefeliciteerd met je aanwinst!

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel !

    Lijkt me een prima optie, ik zal eens zoeken voor een mooi pedaaltje

  4. #4

    Standaard

    Prima Marshall versterker. Heb hem sinds paar dagen. Prettig om te schakelen naar 20W voor thuis, en toch vette sound te bewaren. Paar kleine minpuntjes : output reverb vind ik wat zwak + teveel treble en daardoor wat schel (na terugdraaien naar 0 is het wel okee). De echte freaks zullen eventueel de speaker willen vervangen.
    Laatst gewijzigd door Patti003; 15 januari 2014 om 15:21

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top