Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard The Liquid Tension Experiment

    Hallo!

    Ik heb al wel een topic over Dream Theater gezien, maar geen Liquid Tension Experiment! (Misschien weten mensen al wel dat ik daar helemaal gek van ben).

    Liquid Tension Experiment was/is een vrij bijzondere band. Het is opgericht door een aan (voormalige) Dream Theater leden met 1 uitzondering:

    John Petrucci (Elektrische gitaar)
    Jordan Rudess (Keyboard)
    Miky Portnoy (Drums)
    Tony Levin (Bas/Chapmanstick)

    Net als Dream Theater maken deze gasten veel ingewikkelde muziek met veel maatswisselingen en (voor mij) onverwachte wendingen. Bovendien is het niet alleen metal, maar eigenlijk allerlei soorten muziek stylen. Van metal tot een rustig afrikaans achtig nummer. Er zit geen zang bij, maar de gitaar en keyboard vullen eigenlijk alles wel in.

    Helaas treed de band niet (meer) op en zijn ze ook niet vanplan om een nieuw album te maken.(Als ik hun site mag geloven). Ze hebben ook ,helaas, maar 2 albums gemaakt:
    Liquid Tension Experiment 1
    Liquid Tension Experiment 2

    Hier een paar nummers:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Denk dat vele mensen al jaren op een 3de album op het wachten zijn, maar sinds de toetreding van Jordan Rudess tot Dream Theater en het vertrek van Mike Portnoy zie ik het ook somber in ...

    Wel geniale albums !
    Prog Lord

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Luister ook 's naar Frameshift, lekker projectje van James Labrie.. Ook veel tempowisselingen, maar toch net ff tikkie anders als DT of LTE.. Ik vind het leuk iig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belfrink Bekijk bericht
    Denk dat vele mensen al jaren op een 3de album op het wachten zijn, maar sinds de toetreding van Jordan Rudess tot Dream Theater en het vertrek van Mike Portnoy zie ik het ook somber in ...

    Wel geniale albums !
    Jezelf na al die jaren quoten is natuurlijk not done.
    Echter!

    Hij komt eraan! Nog 2 weekjes wachten, LTE3
    Prog Lord

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top