Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard even voorstellen en nog een vraagje erbij!

    hallo allemaal

    mijn naam is patrick verseveld en ben 32 jaar oud.
    ik ben woonachtig in limburg en ben een beginnend gitaar speler.

    nou had ik een tijd terug een gitaar gekocht een takamine g320 geweldige gitaar en zeker ook de sound.
    maar de klankenkast is nogal groot en daar kan ik toch niet mijn gewenste en belangrijke houding mee vinden helaas.
    nu zij een kennis van mijn vrindin dat ik een sigma000mc-1ste moest nemen omdat die een kleine klankenkast heeft.

    mijn vraag is dus klopt dit en is dit ook een goede gitaar?
    heeft iemand toevallig ervaring met deze gitaar?

    mvg patrick verseveld

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Welkom!

    Die takamine is een dreadnought-model en dus groot, redelijk vierkant met een breed middel. Een 000-model is idd iets kleiner, maar wat het vooral comfortabeler maakt in jouw geval is het smallere middel, waardoor deze wat lager uitkomt op je knie en dus ook op borsthoogte. Dit geldt ook voor O(rchestra)M(odel), G(rand)A(uditorium) modellen, deze zijn alle drie ongeveer dezelfde grootte. Wil je nog kleiner, kom je uit op 0, 00 of parlor modellen. Of een spaans/klassieke gitaar..

    Sigma's staan goed bekend, maar of jij 'm ook goed vindt, is geheel aan jou. Klank en bespeelbaarheid is zeer persoonlijk. Alleen het laatste kan in sommige gevallen verbeterd worden door een afstelbeurt . In de prijsklasse van de Sigma is een hoop leuks te vinden, dus een bezoek aan een muziekwinkel is aan te raden. Probeer je te laten leiden door de genoemde zaken en ga niet voor looks. Niemand heeft wat aan een prachtige gitaar die ruk klinkt en/of speelt.. Als het alledrie in 1 gitaar zit, prachtig!

    Succes met je zoektocht!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 3 maart 2013 om 22:06
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Hi Patrick
    Kijk, die Rizz, daar heb je wat aan. Geen wonder dat ze gitaren met mevrouwen vergelijken.
    Want ik moest een paar dagen geleden in de Kalverstraat zijn. Daarvan wordt je niet blij. Nou zijn wij NL'ers zowiezo een volk dat gelooft dat als je maar een joggingbroek aantrekt, dat het wel goed komt met die sportieve aspiraties.....

    Niet dus.

    Dus wat geldt voor gitaren, geldt ook voor vrouwen. Ik ken je smaak niet, maar ik gok dat ook jij niet zit te wachten op een mevrouw met een breed middel op je knie, terwijl op borst hoogte.....

    Afijn, je begrijpt, Rizz heeft alleen het allerbeste met je voor.

    'Als het alledrie in 1 vrouw zit, prachtig!

    Succes met je zoektocht!' Eindigt hij zijn pleidooi. Wat is het ook een beschaafde gozert hè?
    Ik sluit mij daar maar bij aan.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dat kan alleen Gus, dit verdraaien naar vrouwen.. Komt gelijk iets in me op van knopjes, draaien en beter geluid?? Maar je hebt wel gelijk Gus! M'n vriendin zegt ook af en toe dat ik me minder met de rondingen van m'n gitaren moet bezig houden en meer met die van haar!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    super reactie richie thanx voor de info.
    heb imiddels net de sigma000mc-1ste gekocht en speelt idd stukken beter dan de takamine.
    moet daar integen wel wat sound kwaliteit inleveren maar dat neem ik op de koop toe.
    en idd die gus hahaha leuk samen gevat!

    vg patrick

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top