Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36

Discussie: PRS

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard PRS

    Gisteren ging ik ff in Eindhoven met pa en ma shoppen, en toen we ff langs EMI gereden, wilde er ff rondkijken. Daar hadden ze een Gibson LP Classic staan, die ik wel graag wilde testen, nja, ff gedaan dus, maar hij viel me een beetje tegen, vond een standard mooier en fijner eigenlijk. Toen ook nog ff heeeel voorzichtig aan de verkoper gevraagd of ik misschien een PRS mocht proberen, wat dus gelukkig mocht, ik kreeg een PRS Custom 22 met stoptail. Die dingen zien er geweldig uit, maar ik had er nog nooit op gespeeld. MAN WAT EEN DING!!! Ik kwam na zo'n halfuurtje met een knalrode kop en een big smile op mun face achter de versterkermuur uit (volgens mun ma). Dat ding speelde en klonk dus echt briljant, tis eigenlijk precies wat ik zoek. Maar nou is mijn vraag, een Custom is nogal heel duur (royaal 3000), en ik heb gezien dat een CE-serie toch wel een paar honderd euro goedkoper is. Deze heeft een geschroefde hals en andere pups, maarre, is deze kwalitatief gezien ook richting de standard en de custom? Of is het een beetje de "mindere" USA PRS?

  2. #2

    Standaard

    Misschien is een tweedehands custom te krijgen voor de prijs van een nieuwe CE?

    edit: en voor minder dan 3000 euro heb je ook wel een handgebouwde PRS clone bij een nederlandse bouwer
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    jepz, voor wat minder heb je idd een clone, maar goed, ik bedoel, ik heb liever een PRS dan een gitaar die er precies zo uit ziet maar die bij wijze van spreke 200 euro goedkoper was, snap je?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    De CE is wel duidelijk de mindere broeder tussen de Custom en de andere Amerikaanse modellen. Ik heb pas geleden nog een CE van 2500 euro geprobeerd bij Feedback Utrecht, maar vergis je niet, het zijn absoluut prachtige gitaren!

    Als ik niet toevallig op eBay tegen de mijne was aangelopen, zou ik nog steeds heel fanatiek Gitaarmarkt, Markplaats Muziek en Muziek2ehands doorspitten, want daar kom je regelmatig Customs tegen voor 1800 tot 2200 euro. Er staat al tijden een niet meer geproduceerde cherry Custom aangeboden met drie P90's, waar je waarschijnlijk wel onder de 2500 euri tot een deal kan komen. Op Gitaarnet staat geloof ik nog een CE voor 1895 euro.

    Succes!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    bedankt! Ik ga morgen ff bellen naar Emi, wil namelijk ff weten welk nekprofiel ik daar vast had, speelde dus echt zalig dat ding. Die CE die je vast had van 2500 euro, had ie meteen een mooie flametop erop? Want ik heb eigenlijk het liefst dat ik zeg maar gewoon mijn "eigen" gitaar bestel zeg maar, dan tweedehands, maar mocht er tweedehands net iets voorbijkomen wat ik precies mooi vind, dan is het wel interessant. Want een gitaar waar ik bij wijze van spreke tientallen jaren mee moet doen, heb ik het liefst precies naar mijn smaak voor wat meer geld dan wat goedkoper uitzijn en hem minder mooi vinden, je weet wel.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLOK182
    jepz, voor wat minder heb je idd een clone, maar goed, ik bedoel, ik heb liever een PRS dan een gitaar die er precies zo uit ziet maar die bij wijze van spreke 200 euro goedkoper was, snap je?

    Hmmm... maar als er een logo van een custom shop (of je eigen logo) op staat is dat wel nèt weer wat specialer, hè.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    sorry, maar ik hou daar niezo van. Hoogstens voor heeeeel aparte modellen zou ik een bouwer benaderen, of voor een strat met speciale eisen ofzo, maar meestal als je bij een bouwer een PRS-achtig iets laat maken zit je ook al snel op 2000+

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mule
    De CE is wel duidelijk de mindere broeder tussen de Custom en de andere Amerikaanse modellen. Ik heb pas geleden nog een CE van 2500 euro geprobeerd bij Feedback Utrecht, maar vergis je niet, het zijn absoluut prachtige gitaren!
    De CE is niet zozeer de mindere broeder, maar gewoon een andere broeder. Een geschroefde hals geeft nu eenmaal een ander karakter aan een gitaar dan een gelijmde (mist de formidabele sustain, maar geeft een wat percussievere klank).

    Maar de Custom 22 is echt super, komt ook door de Dragon pu´s. Die klinken toch weer heel anders dan de HFS/Vintage Bass combinatie van de Custom 24 of de CE. De Dragons klinken heel gebalanceerd en ook clean zijn ze erg goed, wat mij betreft is dit 1 van de beste pu´s die er bestaat. De HFS is veel feller met meer gain en de VB is een soort PAF.

    Maar als je een PRS bestelt kun je iedere combinatie krijgen, maar het kost wel wat. Je kunt beter Ebay.de checken daar worden ze veel goedkoper aangeboden. Dat ding met die 3 P90´s komt daar volgens mij ook vandaan en kostte nog geen 2000 euro. Onder de 2000 euro kun je daar af en toe heel mooie PRS´en vinden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik vond die Dragons idd formidabel klinken. Heb net ff de PRS site gecheckt, en de CE22 heeft ook deze dragons (met cover) terwijl de CE24 de vintage bass and de HFS heeft. Ik was zowiezo al meer geinteresserd in de 22 omdat ik liever 22 dan 24 fretten heb, dus dat komt wel goed uit. Verder denk ik ook dat de standard afvalt, deze is geheel van mahonie, en ik wil dus wel graag een mooie flametop. Kortom, blijven over, de CE22 en de Custom 22. Ik denk dat ik zeker de CE22 nog een ga proberen, ik bedoel, ik ben maar een arme scholier, 2500 pleuro is al een shitload of money, om er nog eens een paar honderd bij te leggen...

  10. #10

    Standaard

    Ja, dat van die pu´s klopt, dat zijn de standaarduitvoeringen. Maar als je er 1 bestelt kun je zelf de combinatie kiezen, dus alles is mogelijk. Maar je woont in Venlo, dus dan zijn onze oosterburen toch een prima optie. Als ik je nu eens vertel dat mijn Standard 22 met maple top (goldtop, maar wel tigerstripe, zichtbaar in de binding) zeer royaal onder de 2000 euro kostte (nieuw, bij een winkel!).....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top