Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 december 2012
    Locatie
    Ugchelen
    Berichten
    10

    chicken Musicman Luke niet goed meer in de markt??? Hallo.... Alweer dat verhaal???


    Het is net als met auto's... Koop je er eentje met trekhaak is het een superoptie, maar als je hem wilt inruilen is het Tsja... Er is wel mee getrokken...
    Zoiets heb ik steeds als ik wat in wil ruilen. De Luke's waren volgens die winkel niet aan te slepen toen ik er eentje kocht. Dat was een standard. En nu wil ik een nieuwe custom made Luke BFR inruilen en dan is het van Tja... Die Luke's liggen niet meer zo goed in de markt. Om moe van te worden.
    Eerder o.a. een dure Suhr, een CS '62 strat, exact hetzelfde antwoord.
    Een neef had vorig jaar ook al zoiets met hen, over een amp. Verkopen is een kunst... maar klantenbinding ook.
    Ze stimuleren zo toch weer dat wij er nu wel klaar mee zijn en onze spullen weer online en internationaal gaan kopen. Je voelt je toch steeds in de zeik gezet terwijl ik er in de tijd al wel een stuk of 12 dure gitaren en een paar amps heb gekocht.
    Morgen een ritje Naar Dld. Ben het echt helemaal zat.
    Maar ik Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!
    Laatst gewijzigd door broer07; 2 maart 2013 om 08:08

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    ok, dit wist ik dus niet.

  3. #3

    Standaard

    Tja inruil. Waarom zet je dat ding niet gewoon op marktplaats? Kun je zelf uitvinden of ze wel of niet nog goed in de markt liggen. Uiteraard is het crisis en zal men doorgaans wat minder aan luxeartikelen uitgeven maar dat uit de markt liggen is een standaard inruilpraatje natuurlijk. Als je een auto gaat inruilen staat de verkoper ook niet te juichen. Men verkoopt liever ipv ruildealtjes maken. Die inruil moet ook weer verkocht worden.

    ps: geen ervaring met Max guitars....
    " Great minds think alike"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Gitaarwinkels ruilen liever niet in en als ze het doen geven ze te weinig , omdat ze weer met btw moeten rekenen en ook nog wat moeten verdienen. Het verhaal zal bij 9 van de 10 winkels hetzelfde zijn. Op mp dat ding en ook dat zal je tegenvallen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Sowieso, Max Guitar Store ... *insert duim omlaag smiley*
    Ligt me gewoon niet.

    Anyways, inderdaad, gewoon online zetten. Gitaren inleveren bij een winkel heeft eigenlijk zelden nut. Krijg je gewoon geen drol voor terug.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 december 2012
    Locatie
    Ugchelen
    Berichten
    10

    Standaard

    Thanks... Tja toch jammer, koop mijn spullen altijd liever in NL. Maar in Dld kon ik nu een veel betere deal maken. Helaas, nu ga ik -net als veel anderen- ook de aankopen over de grens doen. Het zij zo...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zet em online en je verkoopt hem wel. Denk aan maximaal 1500eu voor je luke bfr gezien de huidige kopersmarkt. Je raakt hem kwijt maar je moet een lange adem hebben, want ja, de Nederlander is zuinig op dit moment. Tenzij het fender of Gibson is dan verkoop je je spullen makkelijker, vanwege de alledaagse naam. Succes!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Zet em online en je verkoopt hem wel. Denk aan maximaal 1500eu voor je luke bfr gezien de huidige kopersmarkt. Je raakt hem kwijt maar je moet een lange adem hebben, want ja, de Nederlander is zuinig op dit moment. Tenzij het fender of Gibson is dan verkoop je je spullen makkelijker, vanwege de alledaagse naam. Succes!
    €1500 voor een Luke BFR? Auw...
    Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Lijkt me al winkel best lastig om een minder traditionele gitaar in te kopen of als inruil te nemen. Je moet er maar net de juiste klant voor krijgen. Financieel is het natuurlijk ook lastig om op een nette prijs te komen. Ze moeten er zelf ook wat op verdienen, ook voor de belasting.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  10. #10

    Standaard

    Hi broer,
    Persoonlijk heb ik geen enkele ervaring met Max Guitars. Ik vind alleen dat je een klein beetje voorzichtig moet zijn op een forum, waarop wij van alles kunnen roepen en waar de company zich niet kan verdedigen. Zij hebben geen account en dus hebben zij geen stem.

    In iedere handel zit iets van de situatie naar je hand proberen te zetten. Logisch (niet leuk, maar logisch wel) want anders mag de laatste het licht uit doen.

    AL een jaar of vier geleden fluisterde iemand mij in, dat ie erg terug houdend was geworden met inkoop van gitaren, omdat ie 'steeds meer hout' uit China, Indonesië en Korea zag komen. Niet dat ie daar nou een probleem mee had, hij had alleen een probleem met de aanhoudende prijsdalingen die door de beroemde huizen zelf in de hand worden gewerkt. Is Japan te duur (en dat zijn ze met hun Yen), dan wijken we toch uit naar Korea? Is Korea te duur, dan laten we het in Indonesië maken.

    Tenzij Max de zaak regelrecht aan het flessen is, kun je die club nauwelijks kwalijk nemen dat het dalende prijspeil ook in hun bedrijfsvoering en marges tot uitdrukking komt.

    Dat dat een bijzonder nare ontwikkeling is als je je plank wilt verkopen..... da's duidelijk. Maar ogen openhouden voor de wereld waarin wij leven, lijkt mij geen gek idee. De gitaar die jij gaat kopen is 10 tegen 1 goedkoper geworden de afgelopen 10 jaar.

    Duurt net zo lang, totdat ze in China ook een behoorlijk loon willen. En normale uren. Misschien dat dan Mexico weer in beeld komt? Of misschien gaat China een deel van de productie outsourcen naar Ghana.

    Niet de bedoeling je de les te lezen uiteraard, maar what's fair is fair, ik gok er maar op dat Max een groot aantal collega's aan hun zijde vindt. En die struggelen allemaal om de kop boven water te houden. Ik hoop dat het ze lukt.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top