Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Chapman stick iemand?

    Hallo!

    Na maanden geïnteresseerd geluisterd te hebben naar Dream Theater en The Liquid Tension Experiment werd ik steeds meer geobsedeerd door de Chapman Stick, die zij beide gebruiken.

    Ik heb verschillende dingen opgezocht hierover, maar er is naar mijn mening niet genoeg te vinden over hoe het is om erop te spelen. Ik ben niet van plan om er een te kopen, maar puur nieuwsgierig. Heeft iemand er toevallig een? En kan iemand uitleggen hoe het voelt om erop te spelen? En hoe je uberhaup erop ben gekomen om op zo'n ding te spelen aangezien hij nou niet echt veel voorkomt.

    Gr,

  2. #2

    Standaard

    Ik heb net een Tenayo gekocht, beetje de cheap ass stick variant. Er is idd heel wienig informatie. Het voelt als een kruising tussen gitaar en piano.

  3. #3

    Standaard

    Moet je niet hard "slaan'' of aan ''tappen'' om er goed geluid uit te krijgen? Want het element zit helemaal onderaan toch?
    Nouja goedkoop of niet, je hebt er een! En dat is awesome!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Ik heb net een Tenayo gekocht, beetje de cheap ass stick variant. Er is idd heel wienig informatie. Het voelt als een kruising tussen gitaar en piano.
    Tenayo? Linkje?

    PS: Kijk ook eens naar de Kelstone, een soort Chapman voor op de knie! En beter verkrijgbaar want Europees
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  5. #5

    Standaard

    Dat ziet er meer uit als een slide guitar zonder slide ;$

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deadspirrit Bekijk bericht
    Dat ziet er meer uit als een slide guitar zonder slide ;$
    Is hetzelfde concept, alleen de positie van je handen is anders en ze zijn anders gestemd..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een jaar of twaalf Stick gespeeld, hij staat nu al evenlang in zijn koffer (zit eraan te denken hem de deur uit te doen). Ik heb er indertijd in mijn bands mee gespeeld en opgenomen.

    http://youtu.be/s-HShq7JSJE

    Hier speel ik een bas-lijn met 1 hand... de andere hand pakt een melodie-lijn.

    Ik ben er indertijd bijgekomen via Ellis, Beggs & Howard - Big Bubbles
    Uiteraard ook King Crimson met Tony Levin waren een reden, hoewel ik niet perse een KC-fan ben.

    Tappen gaat overigens HEEL licht...
    Laatst gewijzigd door Gretsch 5120; 28 februari 2013 om 20:08

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deadspirrit Bekijk bericht
    Hallo!

    Na maanden geïnteresseerd geluisterd te hebben naar Dream Theater en The Liquid Tension Experiment werd ik steeds meer geobsedeerd door de Chapman Stick, die zij beide gebruiken.
    Gr,
    grappig ... ik zit net gisteravond een live-show van LTE te kijken en was erg onder de indruk van Levin en zijn kunsten op de stick





  9. #9

    Standaard

    Tony Levin gebruikt de Stick eigenlijk meer als een soort veredelde basgitaar. Het gekke is dat qua baslijnen hij zowel op bas als Stick veel gelijke dingen doet (hoop mensen denken bv dat Sledgehammer van Peter Gabriel Stick, maar dat is bas).

    Waar ik zelf nogal gecharmeerd van ben is Greg Howard; het volgende nummer is van zijn eerse CD (toen speelde hij net 2 jaar...ongelofelijk). Erg goede leraar en toffe vent overigens. Dit nummer gaat meer uit van het idee waar Emmett Chapman de Stick voor ontworpen heeft.

    http://youtu.be/H4QKo5U3IRM

    Of hier wat extremer:

    http://youtu.be/RCXjEIQANes
    Laatst gewijzigd door Gretsch 5120; 28 februari 2013 om 19:44

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    grappig ... ik zit net gisteravond een live-show van LTE te kijken en was erg onder de indruk van Levin en zijn kunsten op de stick
    Die heb ik echt al 100.000 keer gezien en ben hem nog niet zat haha. Geweldige muzikanten!

    John Myung van Dream Theater gebruikt af en toe ook een stick als basgitaar trouwens

    @Gretsch5120: Waarom ben je gestopt? Was het toch niet wat je verwachtte?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top