Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deadspirrit Bekijk bericht
    @Gretsch5120: Waarom ben je gestopt? Was het toch niet wat je verwachtte?
    Diverse redenen: allereerst ontdekte ik zo'n 11 jaar terug Indiase klassieke muziek; daar ben ik me op gaan focussen. Rond die zelfde tijd hield ook de band waarin ik speelde het voor gezien. Een andere reden was dat ik polsproblemen kreeg (RSI). Op de een of andere manier had ik daar op de sitar (en tegenwoordig rudra veena) geen last van (op Indiase instrumenten speel je met ERG veel kracht, terwijl de Stick een veel lichtere aanslag heeft; weer niet of dat de reden is...maar goed).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deadspirrit Bekijk bericht
    Ik heb verschillende dingen opgezocht hierover, maar er is naar mijn mening niet genoeg te vinden over hoe het is om erop te spelen. Ik ben niet van plan om er een te kopen, maar puur nieuwsgierig. ,
    Niet genoeg te vinden? heel internet staat vol met info over de Stick. Kijk ook eens op youtube zou ik zeggen. Meer dan voldoende info.
    Voor mij persoonlijk blijven Tony Levin en Nick Beggs de toppers op de Stick. Misschien lang niet zo technisch als menig andere Stickspeler, maar het zegt mij meer qua sound en feel en bas benadering. De veredelde piano benadering van veel andere Stickspelers spreekt me minder aan.

    Ben niet zo'n fan van LTE of Dream Theater. Wat Myung op de Stick doet is ook vrij minimaal.
    Laatst gewijzigd door apekop; 1 maart 2013 om 13:26

  3. #13

    Standaard

    Er is veel over te vinden in zeker zin ja. Maar echt belevenissen over hoe het is om het te spelen enzo is er niet.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Dat geldt voor veel dingen op internet....

    Om het te ervaren moet je er gewoon op spelen, dat kun je niet in tekst uitleggen. Je kan dit proberen: tap met je linkerhand op de bassnaren van je gitaar. Ga vervolgens met je rechterhand hoge noten spelen op de hoogste 3 snaren. Gebruik wel een demper/haarbandje over de snaren. Denk er dan dan nog 6 bassnaren en een andere stemming en een verticale speelpositie bij en je bent er .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top