Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da Liks Bekijk bericht
    haha nice, wat zei ie?
    Of Tunes van bloemen houdt misschien........!

  2. #22

    Standaard

    Het is inderdaad altijd uitkijken, meestal met kopen vraag ik of ik op kan halen en als dat geen probleem is is dat meestal een teken dat het wel goed zit (en durf ik het aan het geld over te maken om het alsnog op te laten sturen).

    Bij verkopen wacht ik inderdaad altijd tot het geld erop staat (en geef ik dit van tevoren ook aan, "zo gauw het geld op de rekening staat stuur ik het op").

    Verder vind ik de belachelijke boden op marktplaats het irritantst, en het feit dat mensen soms helemaal stoppen met reageren enzo.

    Hoe dan ook, verder gelukkig alleen maar goede ervaringen (knocking on wood). Een keer dacht ik dat ik genaaid werd, kreeg geen reactie nadat ik het geld had overgemaakt, etc, maar bleek dat er net een prive situatie was die hier de oorzaak van was (iemand in het ziekenhuis), dat is helemaal goedgekomen met een goedmaker van zijn kant voor het ongemak (en wat schuldgevoel aan mijn kant omdat ik dacht dat het mis was ).

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Laatst nog als verkoper gereageerd op een vrager.. komt niet zo vaak voor.. Die vent reageerde met een veel te laag bod, en daarna een mailtje met de vraag waar ik woondde. Haha alsof ik de eerste de beste flapdrol mijn woonadres geef...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    EastNL
    Berichten
    400
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb het nou ook bij gitaarmarkt meegemaakt. Versterker erop, vrij snel een reactie, niet toevallig weer uit het hoge noorden, met een aantrekkelijk bod. Prijs afgemaakt, meneer had geen auto, dus liever versturen. Op zich ook geen probleem, behalve dat zo een versterker natuurlijk best wel zwaar is en het verpakken nogal wat inspanning vraagt, maar a la! Mail met bewijs dat de betalingsopdracht is verstrekt en het adres waar het heen gestuurd kan worden. Nog niets verdachts, maar natuurlijk niet versturen zonder dat het geld is bijgeschreven, wat natuurlijk niet gebeurde. Mailtje erachteraan: ja, bank had een probleem. Nou, dan weet je hoe laat het is. Verder natuurlijk niets gehoord, hetgeen vandaag geleid heeft tot een iets minder vriendelijk mailtje, maar dat zal hem waarschijnlijk weinig doen. Ik blijf er boos over worden en dat levert verder ook niets op.

    Waar kan je dit soort misstanden melden? De desbetreffende persoon zal het wel vaker proberen en hopen dat het ergens lukt.

  5. #25

    Standaard

    Wat ik echt mis bij marktplaats, is de mogelijkheid tot feedback achterlaten zoals bij eBay.
    Dan kunnen dit soort gasten het slechts 1 keer proberen.

    Balen hoor, ik heb het ook vaak meegemaakt, erg flauw en vervelend

  6. #26

    Standaard

    Voorkomen dat men je probeert te naaien is erg lastig. Ik denk dat het ook veel voorkomt dat men veel te impulsief reageert, spijt krijgt en niets meer laat weten.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Spijt krijgen is geen schande. Eventueel al overgemaakt geld wil ik nog wel terugstorten ook.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Met een klein beetje mensenkennis hoor je , of je te maken hebt met een serieuze koper , ...of een aandacht-trekker ,...of een zwendelaar.

    Veel gezeik kun je voorkomen door NIET het onderste uit de kan te gaan vragen , maar gewoon een interessante prijs aan het produkt te koppelen , en dat als vaste prijs te vermelden.

    Een serieuze koper BELT je meestal op.

    Een serieuze koper hoeft ook geen keurig ABN te spreken , ....de meeste goeie vlotte transacties zul je doen met jongens van de zgn "gestampte pot".

    De meeste gekkigheid heb ik tot nu toe meegemaakt met zgn keurige en netjes klinkende mensen .

    Laat het er NOOIT bij zitten als etters je bezwendelen ( mag niet 't niet zeggen , maar speel dan maar effe voor "eigen rechter" )

    Verkoop NOOIT "klerezooi" , .....ik ben niet gelovig ,.....maar de bijbelse uitdrukking : "wat gij niet wilt dat u geschied , doe dat ook naar een ander niet" ,....... is de pure waarheid
    Laatst gewijzigd door 7ender; 9 mei 2013 om 10:50

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Sluit ik me bij aan.
    Uit de toon van de email kan je al een hele hoop opmaken.
    Emails zonder aanhef en waar de naam van afzender niet in genoemd wordt beantwoord ik wel beleefd maar dan moet ie wel heel snel ter zake komen want hij staat al met 1-0 achter.

    Serieuze kopers vragen je bij de 1ste of 2e mail je adres, geven hun mobielnr. en willen langskomen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    ...en dit is ook nog iets , puur uit m'n eigen ervaring :

    Koop 2e-hands-spullen van behoorlijke waarde het beste maar in het zuiden des lands .....

    ( dit pleit niet voor waar ik zelf vandaan kom ,....maar in Brabant ben je doorgaans beter uit dan in de regio van Amsterdam )

    ...sorry

    Laatst gewijzigd door 7ender; 9 mei 2013 om 12:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top