Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11

    Standaard

    als ik tegenwoordig nog wat opstuur (wat ik bij 19 inch spul en effecten boven de 125 euro niet doe) wacht ik eerst en kijk met internet bankieren of het bijgeschreven is. verder ruil ik het liever in tegen weliswaar minder maar geen gedoe of zo met mensen over de vloer die ook nog is gaan zitten rammen op mijn Fenders (beetje overdreven maar ik ben zuinig op me gear) Ik zie meer ongemak dan voordeel op MP bij verkoop van effecten

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Nooit echt problemen gehad via marktplaats, soms wel wat communicatie die stroef loopt wat op sommige punten naar kan zijn(zeker als je net geld hebt over gemaakt) maar altijd mijn spullen ontvangen. Als het even kan neem ik altijd telefonisch contact op, werkt een stuk prettiger dan mailen.

    @patrick0108: ik vind het altijd heerlijk om mensen over de vloer te hebben, soms zijn het van die rare snuiters die meteen weer weg zijn maar vaak zijn het ook gewoon gitaristen die houden van ouwehoeren over gear.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Het ging mij meer om het punt dat je meestal verhalen leest van kopers die belazerd worden en niet de verkopers die ook risico kunnen lopen.
    Ik zie het risico van de verkoper niet zo?
    Ik neem tenminste aan dat niemand iets opstuurt als ie het geld nog niet ontvangen heeft?

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zie het risico van de verkoper niet zo?
    Ik neem tenminste aan dat niemand iets opstuurt als ie het geld nog niet ontvangen heeft?
    Ik had op dat moment meerdere pakketjes die op de post gingen. Ik was van plan het pakket te versturen aangezien de koper had aangegeven het geld te hebben overgemaakt. Is toch vervelend als dan blijkt dat er dus nog geen geld is overgemaakt :-?

    Risico is inderdaad misschien niet zo groot aangezien je als verkoper hier alert op moet zijn, maar naast het feit dat je een advertentie voor iemand reserveerd loop je op dat moment wel andere potentiële kopers mis als achteraf blijkt dat iemand toch niet gaat betalen.

    Morgen zal ik weer kijken of het geld dit weekend is overgemaakt zoals dezelfde koper weer heeft aangegeven. Weer gevraagd om een screen shot van de betaling maar weer niet gekregen. Ik zie een patroon hier Afwachten, en het pedaal is dus niet gereserveerd dit keer...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    Ramsel
    Berichten
    434

    Standaard

    Er lopen al eens dingen mis, ook bij betalingen. Om daarom nu meteen iemand als 'boefje' te bestempelen... Ik zou trouwens ook niet zo happig zijn om zomaar met iedereen screenshots van bankverrichtingen te delen.

    Hou er ook rekening mee dat nationale overschrijvingen niet altijd de volgende (werk)dag op je rekening staan. Soms loopt de verrichting bij één van de betrokken banken vertraging op. Ik kan er trouwens absoluut niet tegen als verkopers ongeduldig gaan lopen doen over betalingen die ik reeds uitgevoerd heb. Heb het ooit eens meegemaakt met een bekende webwinkel, waarbij de vertraging bij hun bank bleek te zitten. Die hebben een vlammende e-mail gekregen en hebben mij nooit meer teruggezien als klant.

    Ik hoop trouwens voor jou dat het allemaal alsnog op wieltjes loopt.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Molenberghs Bekijk bericht
    Er lopen al eens dingen mis, ook bij betalingen. Om daarom nu meteen iemand als 'boefje' te bestempelen... Ik zou trouwens ook niet zo happig zijn om zomaar met iedereen screenshots van bankverrichtingen te delen.

    Hou er ook rekening mee dat nationale overschrijvingen niet altijd de volgende (werk)dag op je rekening staan. Soms loopt de verrichting bij één van de betrokken banken vertraging op. Ik kan er trouwens absoluut niet tegen als verkopers ongeduldig gaan lopen doen over betalingen die ik reeds uitgevoerd heb. Heb het ooit eens meegemaakt met een bekende webwinkel, waarbij de vertraging bij hun bank bleek te zitten. Die hebben een vlammende e-mail gekregen en hebben mij nooit meer teruggezien als klant.

    Ik hoop trouwens voor jou dat het allemaal alsnog op wieltjes loopt.
    Hoezo 'meteen'? Ik denk een boefje en dat vind ik schattig uitgedrukt ;-) Zoals ik eerder opmerkte, het blijft speculeren maar tot op heden is het tegendeel nog niet bewezen.

    Koper had aangegeven dat er iets mis was gegaan met de betaling. Wat er mis is gegaan mag 'Joost' weten. Ik ben niet ongeduldig maar wordt wel wantrouwend als het na een week nog niet geregeld is. We zijn nu inmiddels ruim een week verder en als er morgen niets op mijn rekening staat kan de koper het verder vergeten! Dan gaat het pedaal op eBay.

    Het is nog nooit eerder zo stroef gegaan en dat jullie zo vergevingsgezind zijn jegens de banken snap ik dus al helemaal niet. Dat zei geld eventueel zouden 'vasthouden' of vertragen is in mijn optiek al een slechte zaak. Digitaal betalingsverkeer binnen de grenzen mag anno 2013 gewoon snel geregeld zijn en in mijn ervaring gaat dit ook altijd op werkdagen gewoon goed. Betalingen in het weekend verricht staan ook maandag gewoon op je rekening.

    Ik heb er verder genoeg over gezegt aangezien we in herhaling gaan vallen :-)

  7. #17

    Standaard

    @ allochthomas:klopt heb ook genoeg leuke ervaringen gehad hier.. heb gelukkig ook de ervaring dat je tussen de 40-80% terug kan krijgen bij goede afspraken bij de gitaarzaken (Ja deze gek poets zijn pedalboard elke keer na gebruik voor dat hij dicht gaat) en moet toegeven dat je op een bepaald moment (kwa prijs) alleen nog maar liefhebbers over de vloer krijg

  8. #18

    Standaard

    Hmmm pas geleden ook zoiets meegemaakt, kwam de koper uit het noorden van het land ?

    Deze was ook heel opdringerig met zijn mail en zei dat hij had betaald.
    Ik had nogal veel omhanden en dacht dat zijn betaling ook werkelijk binnen was, pakket dus wel verstuurd (ja dom).
    Afijn na heel veel gemail en gebel, ik had zijn echte naam en nummer via internet achterhaald, en uiteindelijk aangifte heb ik mijn geld toch nog gekregen.

    En dat was eigenlijk een bonus want zijn reactie toen ik meneer opeens belde was onbetaalbaar
    Heerlijk je voelde de schrik reactie door de telefoon.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Ik vermoed dat ik momenteel ook met zo iemand te maken heb. Alleen stuur ik nooit op als ik het geld niet binnen heb. Het geld zou overgeschreven zijn, maar het is al zo lang geleden dat ik er ondertussen geen vertrouwen in heb. Punt is dat je dan wat op marktplaats te koop hebt staan ( waar je advertentiekosten voor betaalt) en dan zijn er andere geïnteresseerden die je teleur moet stellen en dan blijkt de hele handel dus toch niet door te gaan. Het lijkt steeds vaker voor te komen de laatste jaren.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    [QUOTE=Tunes;2965142
    En dat was eigenlijk een bonus want zijn reactie toen ik meneer opeens belde was onbetaalbaar
    Heerlijk je voelde de schrik reactie door de telefoon.[/QUOTE]
    haha nice, wat zei ie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top