Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 62
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Wow!!!! It’s alive!!! Te gek!!!
    ?Ja tuurlijk, wat had je dan verwacht. Dit ding is zo zeldzaam mooi en origineel, daar is geen tweede van.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Ik ben sprakeloos.. echt te gek! Ik wist dat hij mooi was en dat hij bij een liefhebber vandaan komt, ik heb m nu zo’n 3 jaar en ik ben er ook zuinig op, maar dit had ik niet verwacht. Ik kan niet wachten om hem weer in de rig mee te laten draaien..
    vakwerk!!

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Wauw, mooi zeg! Wat een ding.

  4. #54
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Mooi werk, prachtig apparaat!

  5. #55
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Echte Leslie's en dit soort derivaten zijn voor mij de enige werkelijk 3-D effecten.
    Als je ooit zoiets hebt gehoord, dan lach je om ieder pedaaltje met het predicaat "3-D".
    Bewijs mij maar 'es het tegendeel...
    BTW: Frans, goed werk, man!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    super stoer! mooi dat in een tijd waar alles digitaal wordt er nog gewoon een ouderwetse mechanische oplossing bestaat en draait!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Een rotary effect over een PA klinkt al indrukwekkend mits de ruimte en de componenten goed zijn, maar naast een echte rotary staan is inderdaad uniek!

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Het is vele malen handiger om een Strymon LEX of iets dergelijks aan te schaffen. Maar er is gewoon 'iets' met deze oude amps.. Buiten het feit dat ze er rete cool uitzien, klinken ze ook gewoon waanzinnig goed. Gilmour gebruikt ze nog steeds en het geeft een bepaalde sfeer als ik over mijn schouder kijk en die wafels zie draaien. Daarnaast de sound.. Ik gebruik hem niet als enige amp, maar hij zit in de mix met mijn Hiwatt. Ik heb een P-Split die mijn signaal enerzijds naar de Hiwatt spuugt en anderzijds naar de Yamaha. Mee naar een optreden, dan moet het ECHT een bijzondere show zijn. Anders blijft ie gewoon in de studio staan. Ik heb hem een keer uitversterkt gehoord.. gewoon mics ervoor en gaan.. En potdomme.. Dat was wel heel erg gaaf hoor!! Het is, zoals de kop al luidde.. een 'Gilmour' speeltje.. En dat is voor mij ook precies wat het is. 'Run Like Hell', Any Colour you like, Comfortably numb en Sorrow.. Met de Yamaha in de mix 'klopt' het.. en dat is voor mij veel waard! Hij is groot, lomp, zwaar, onhandig en relatief fragiel.. Maar there's noting like it. Het is een onderdeel van de hobby om dit te doen en ermee te zeulen.. De voldoening tijdens het spelen en ja, het vloeken na een optreden.. Sommigen verklaren me voor gek, anderen vinden het stiekem toch wel cool en er zijn gewoon liefhebbers.. Net als met oldtimers.. Je kan voor een hoop geld een mooie audi kopen, maar i'll take een oude amerikaan of Capri met en zonder nukken any day of the week! Ik dank Frans (Cluseau) uit de grond van mijn hart voor de revisie van deze amp.. Zo houden we een stukje nostalgie in leven..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Wireman heeft helemaal gelijk, het is de beleving van de orginele spullen uit die tijd. De geur en de ruis die daar bij hoort is een deel van de beleving. Trouwens een opname van de sound klinkt niet zoals de life situatie. Tegenwoordig kan er elektronisch heel veel maar de ruimte waarin het ding zijn signalen loopt te verstrooien met alle reflecties die er bij komen lijkt me toch niet op te nemen hoor. Als ik nu zelf de opname beluister en die vergelijk met de werkelijke weergave mis ik heel veel. En mijn gehoor is niet zo goed als dat van een muziekant met zijn jarenlange ervaring.

    En over oldtimers gesproken met hun bijbehorende geur van muffe tapijten en verbrande olie, dit is mijn speeltje. Al 41 jaar in mijn bezit.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Gaaf man.. een oude Cortina.. Ik heb twee Capri's gehad.. Een MKIII 2.3 S en een MKIII 2.8i beiden 6 cilinders.. Inderdaad.. De geur van oude caravan en olie.. het geluid, de beleving.. Daar kan geen audi tegenop... en zelfs geur is een factor bij de Yamaha..
    Ik kom de Yamaha graag dinsdag ophalen Frans.... ik ben echt heel erg benieuwd.
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top