Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 62
  1. #41

    Standaard

    Mooi vak, Frans.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Gisteren de Yamaha afgemaakt en vanmorgen nog even laten testdraaien. Helaas, de enige goede amp die er in zat loopt warm. Vanavond wordt hij al gehaald dus amp nr3 moet nog even onderzocht worden. Na hem te hebben aangesloten meet ik 336mA ruststroom ipv de voorgeschreven 20mA. Dit ontwikkeld een rust vermogen van 94x0.336 is 31Watt en ja, dat wordt warm. Ook de centerspanning wijkt een beetje af maar dat valt mee. Het probleem van instelpotmeters is dat ze nooit een milimeter worden verdraaid waardoor ze erg vuil worden. Ze zijn ook nog eens open en een laag aanslag is het gevolg, zeker als het ding in een rokerige of vochtige ruimte heeft gestaan. De oplossing is om de potmeters in te spuiten en even flink heen en weer te draaien maar wel de originele positie even onthouden en natuurlijk wel met de amp uitgeschakeld anders moet je ook een paar transistoren bestellen. Zet de potmeter voor de centerspanning in dezelfde positie terug en de biaspotmeter op minimum. Inschakelen zonder load en de centerspanning controleren en zonodig afstellen op 0mV. Dan een load aansluiten en de bias afregelen op 20mA door 4.5mV af te regelen op de 0.22 Ohm emitterweerstand. Een half uurtje laten draaien op vol vermogen en nogmaals de instellingen checken. Na deze job blijft hij handwarm en kan hij terug in de kast. Dit was even voor degene die ook zo'n ding hebben.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Owja, kwam er op pijnlijke manier achter dat de chassis niet geaard zijn. Indien nodig ff een aardleiding maken. De eerste Yamaha had dat wel. Het is niet duidelijk of hier de aardleiding door een of andere prutser is weg gehaald dus als je hem niet hebt, ff een touwtje trekken van het bedieningspaneel naar de amps chassis.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #44
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2012
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    25

    Standaard

    Dit was even voor degene die ook zo'n ding hebben.
    Heel intressant, Thanks!!!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    De beide Yamaha's zijn eigendom van INFLOYD een Pink Floyd tribute band die komend weekend aan een tournee beginnen.

    Wie ze life willen aanschouwen krijgt dit weekend de kans op de volgende adressen:

    Vrijdag 22 maart
    Stoba
    Bovenstestraat 34
    Echt (Limburg)
    Aanvang 20:00 uur


    Zaterdag 23 maart
    De Ster
    Nieuwkuijksestraat 73
    Nieuwkuijk (Brabant)
    Aanvang 20:00 uur


    Zondag 24 maart
    Extase
    Heuvelring 112
    Tilburg (Brabant)
    Aanvang 17:00 uur



    Ik heb persoonlijk een life optreden meegemaakt en geloof me, dit wil je niet missen .
    Laatst gewijzigd door cluseau; 22 maart 2013 om 07:34
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Vanavond gezien en het was absoluut niet verkeerd. Wat technische problemen bij het tweede nummer maar dat had niks met bovenstaande Yamaha te maken (toesten, accoustische gitaar en beeld op het ronde scherm...)
    Wat een bakbeesten zijn die Yamaha's trouwens, veel groter dan ik verwacht had en ze stonden wel erg mooi tussen een koppeltje Hiwatt's in.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Mooi verslag - je doet de naam Cluseau eer aan!
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  8. #48

    Standaard

    De Yamaha's hebben het perfect gedaan! Ik kan iedereen aanraden om bij versterkerproblemen contact op te nemen met Frans! Topper! Nogmaals bedankt voor de snelle service!
    Laatst gewijzigd door livepulse; 26 maart 2013 om 23:00

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Even dit oude topic afstoffen

    Op bezoek; een in nieuwstaat verkerende RA200. Zo te zien ook nog een van de eerste, kompleet met origineel pedaal etc.





    Zelfs het speakerdoek ziet er super uit. Als je nagaat dat dit ca 50 jaar oud is dan moet de eigenaar wel heel netjes zijn geweest.



    Alle schroeven zijn intact en zelfs allemaal aanwezig, iets wat ik niet eerder gezien heb en er zijn er toch al een flink aantal op bezoek geweest.



    Na de boel te hebben gedemonteerd en uitgezogen kon het werk beginnen.



    De bekende power modules




    En het beest in actie na de meeste correcties

    https://www.amps-unlimited.nl/images...maha ra200.mp4


    Overigens mocht ik willen dat ik hier zit te tokkelen, laat dat ff duidelijk zijn
    Laatst gewijzigd door cluseau; 5 mei 2020 om 10:26
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Wow!!!! It’s alive!!! Te gek!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top