Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 123

Discussie: Pinkpop

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik ben voor mijn project op zoek naar een podium/zaaltje waar ik een CD-presentatie zou kunnen houden, maar alleen zoiets eenvoudigs is al bijna niet meer te doen, zonder dat je een bedrag van €1000,- of meer meeneemt. Bovendien hebben de meeste van die accommodaties, althans in de regio Deventer, een slechte akoestiek (De Hip), of erbarmelijke entourage (zaal van het Burgerweeshuis, waar we überhaupt niet welkom zijn, want te oud ).
    Vervolgens komt er misschien 50 man op af, wat vrienden, kennissen en een enkele liefhebber (die ondertussen ook bekenden zijn geworden), maar dat weegt niet op tegen alle bloed, zweet en tranen die je erin hebt gestoken.
    Soms denk ik wel 's: "Stik d'r maar in. Ik heb de CD nu opgenomen, luister er zelf met veel plezier naar, laat ik het daar maar bij houden."
    Best wel een reële gedachte...

    Muziek is niet meer wat het geweest is. Uiteraard is dat logisch, want alles evolueert, innoveert, etc., maar ik vind er geen hol meer aan.
    Artiesten/muzikanten hebben ook steeds vaker van die pseudo-artistieke outfits en podiumattributen e.d., terwijl de muzikaliteit vaak ver te zoeken is, veel vreselijk saaie 13 in een dozijn muziek. Nee, ik ben in de verkeerde tijd geboren, ben ik bang.
    Waar is de tijd dat Metallica bij wijze van statement in een spijkerbroek en t-shirt op het podium stond?

    Volgens mij is het ergens midden jaren '80 fout gegaan, met de "uitvinding" van die achterlijke k*t-house en z'n bijbehorende pillen.
    Mensen raken in een soort trance, en dat is het dan, geen echte beleving meer, alleen nog maar nep!
    Om nog maar maar te zwijgen van "artiesten" als Boy George, Wham, Milli Vanilli (te gek voor woorden dat ik die namen allemaal ken, zo jammer van mijn hersens...), en meer van die achterlijke '80's meuk, waar iedereen een beetje met z'n hoofd opzij op mee staat te schuifelen. De refreintjes komen mij de strot uit, met name omdat je vroeger niet om 3FM heen kon, waar die meuk continu gedraaid werd, arbeidsvitaminen.
    Op dinsdag had je de VPRO, die andere muziek draaide, maar dan werd Radio 10 Gold o.i.d. opgezet

    Ach, ik word oud....

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Nou, ik geloof niet dat live muziek helemaal weg is, het is alleen anders. Kleine bands spelen zich via social media in de kijker, en het bandjes kijken wordt steeds meer een all-in beleving. Ik ga zondag weer naar Hedon in Zwolle. Leuke zaal (grote zaal is 850 man), prima akoestiek, en heel vaak heel vol. Ook zijn er nog genoeg festivals waarbij er in een hele stad in elke kroeg een bandje speelt, of een podium in combinatie met een foodtruckfestival of zo. Nee, het spelen in een random kroeg is er wel een beetje af, maar live muziek is nog lang niet uit. Het is alleen anders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Pinkpop = Rock Werchter = Live Nation
    Jan S. en Herman S. hebben niet zo heel veel meer in de pap te brokken qua programmatie.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb ook gehoord dat de grote platenmaatschappijen (of ééntje?) Mojo, de grootste bandboeker, opgekocht hebben (heeft).
    Zonder "platendeal" bij die firma's kom je er sowieso niet meer tussen, want Mojo pusht natuurlijk z'n eigen bands.
    Monopoly...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nou, ik geloof niet dat live muziek helemaal weg is, het is alleen anders. Kleine bands spelen zich via social media in de kijker, en het bandjes kijken wordt steeds meer een all-in beleving. Ik ga zondag weer naar Hedon in Zwolle. Leuke zaal (grote zaal is 850 man), prima akoestiek, en heel vaak heel vol. Ook zijn er nog genoeg festivals waarbij er in een hele stad in elke kroeg een bandje speelt, of een podium in combinatie met een foodtruckfestival of zo. Nee, het spelen in een random kroeg is er wel een beetje af, maar live muziek is nog lang niet uit. Het is alleen anders.
    Eens, alleen die live optredens die jij noemt, daar spelen bands die bereid zijn bijna geld mee te nemen.
    Tegenwoordig moet je ook veel visual hebben om op te vallen, dus je maakt meer kosten. Om die all-in beleving te creeeren.
    Het is meer buitenkant geworden dan de muziek. Publiek is verwender geworden en neemt niet meer genoegen met goede muziek. Jammer, so be it. Over 5 tot 10 jaar zijn bandjes weg en komt alles vooraf opgenomen de zaal in en sta je te playbacken.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Nee, je moet de samenwerking zoeken. Je ziet dat veel meer in de entertainment-business. Je moet niet als band je all-in beleving willen maken, maar samenwerking zoeken. Samen met een organisator van een straatfestijn of zo. Cateraar erbij, de AV-verhuurder uit de regio. Dat werk.

    Live muziek verdwijnt echt niet. Het moet alleen wel leuker gemaakt worden, dat klopt. Net als winkelen. Vroeger ging je winkelen omdat je wat nodig had. Als je nu iets nodig hebt, duik je internet op en staat het de volgende dag voor je deur. Nu ga je winkelen omdat het leuk is. En dus verdwijnen winkels als V&D, want die zijn niet leuk. Daarvoor kom je je huis niet meer uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Sorry, maar nee. Zelfs als je een avondvullend programma met een aantal bands kan aanbieden, kom je er nauwelijks tot niet meer tussen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Kroegen en podia geven niet meer zoveel om alternatieve bands. Commercieel niet interessant meer. Ook samenwerking met andere bands, het is niet echt meer van deze tijd. Voelt vaak ook erg ondankbaar. Je staat elke week je best te doen om eigen materiaal te maken, beter te worden. Eigen cd'tje, het internetgebeuren, veel geld in geïnvesteerd. En dan achterhaald de realiteit je. Het is dat muziek maken gewoon zo tof is en in je genen zit en je niet zonder de rest van die klootviolen in je bandje kan. Dat maakt het dat je toch even naïef blijft, maar dan bewust.

    Het is de tijd van de Tiesto's en Biebers. Het is niet anders.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het is de tijd van de Tiesto's en Biebers. Het is niet anders.
    Jammer genoeg heb je gelijk... dat noemen ze dan zeker een nieuwe generatie?
    Ik herinner mij dat mijn ouders en anderen uit 'hun' generatie onze muziek ook niet zo konden smaken...
    Kris

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het is de tijd van de Tiesto's en Biebers. Het is niet anders.
    Ben ik het niet met je eens, ik ben gisteravond nog bij een concert in de 013 geweest waar zo'n 2000 bezoekers op een woensdagavond op een band staan los te gaan waarbij de publieksleeftijd verdeeld tussen de 15 en 25 jaar ligt. Geen tienerbandje ofzo, maar ook geen ouwe lullen muziek.

    Live muziek leeft echt wel onder de jeugd, ik denk alleen dat er tegenwoordig (via het internet) zoveel te kiezen is dat ze alleen nog maar naar goede/favoriete bands gaan ipv wat het lokale jeugdhonk voorschotelt.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Waarom? Het is toch een popfestival? En Bieber is toch populair? En Bieber is toch niet de enige artiest op Pinkpop?

    Ik zie het probleem niet zo.
    Er is geen probleem. Maar de TS vroeg zich 4 jaar geleden af of er een minimum leeftijd voor toegang is en ik merk alleen maar op dat dat gezien de huidige programmering niet (meer) aan de orde is

    PinkPop is nu een gezinsuitje, niks mis mee.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top