Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 123

Discussie: Pinkpop

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Dat pinkpop zou verdikke eens een keer een statement moeten maken door gewoon rücksichtslos Slayer als afsluiter te contracteren!!

    Remork sluiten!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Of Sepultura als afsluiter.
    Waar blijft pinkpop uit de jaren 90, toen er verdomme nog gecrowdsurfed werd en metal en rock domineerde. Ik word oud... tijden veranderen maar het is nu een dertien-in-een-dozijn festival geworden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    tijden veranderen maar het is nu een dertien-in-een-dozijn festival geworden.
    Dat is een probleem dat bijna alle succesvolle festivals ondergaan.
    Ze beginnen klein en zetten een bepaalde stijl op het programma. Er komt volk op af dat die stijl kan waarderen. Het festival krijgt wat meer bekendheid, er komt meer volk, en de commerciële organisatoren zien dat het wat wordt, krijgen dollartekens in hun ogen en nemen de zaak over om het dan nog groter te maken en nog meer uit te melken.
    Wat begint met een passie groeit uit tot een melkkoe met als gevolg dat de passie verdwijnt en nog met als gevolg dat het hun eigenlijk niet meer kan schelen wie of wat er op het podium staat, als het maar opbrengt... 😔
    Slechts weinigen kunnen hieraan weerstaan...
    Kris

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    De Zwarte Cross lukt het wel. Misschien omdat die zichzelf niet zo belachelijk serieus nemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ook graspop lukt het, maar verder weet ik er zelf geen meer.
    Kris

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ach, al die massahysterie, van mij hoeft het niet meer.
    Sta je daar tussen al die anderen, elleboog aan elleboog, in de rij voor een biertje, wc, patatje, etc.
    Bovendien ontgaat mij de lol aan de moderne muziek, op een paar uitschieters na dan, maar vaak is dat dan "nieuwe oude muziek" in mijn geval.
    1500 personen max, dat zijn leuke aantallen, maar liever nog een goeie band in een klein jeugdsoosje o.i.d.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik had dat bij Werchter vorig jaar. Stond ik tussen fanboys van mumford en sons, en werd me verweten dat ik ervoor stond en ze de band niet konden zien. Tsja, met m'n 1.90 m sta je al gauw in de weg. Je weet wel, type hysterisch 16 jarig meisje en fan van mumford & sons of nog erger the Script.
    Festivals zijn er niet meer leuker op geworden.😞
    Dus ik tel niet meer 600 euro voor een heel festival weekend neer om me te laten wegzetten door brutale pubertjes.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ach, al die massahysterie, van mij hoeft het niet meer.
    Sta je daar tussen al die anderen, elleboog aan elleboog, in de rij voor een biertje, wc, patatje, etc.
    Bovendien ontgaat mij de lol aan de moderne muziek, op een paar uitschieters na dan, maar vaak is dat dan "nieuwe oude muziek" in mijn geval.
    1500 personen max, dat zijn leuke aantallen, maar liever nog een goeie band in een klein jeugdsoosje o.i.d.
    Dat laatste wat je zegt, die scene is ook echt helemaal dood. Hier in Breda wel tenminste. Mensen komen niet meer kijken naar onbekende, plaatselijke bandjes. Vroeger (dat klinkt echt slecht) ging je nog op pad met een aantal maten, kijken waar wat live speelde. Tegenwoordig is optreden echt voor drie man en een paardekop. Ik heb nog steeds veel plezier aan het live spelen, maar helaas is de bandjes scene wat dat betreft wel een beetje dood... Maar ze staan hier wel op het Chasséplein met duuzenden tegelijk naar bonkie-bonkie muziek te luisteren van 538 e.d. Tijden veranderen, maar ik vind het er niet leuker op geworden. Mensen lijken alleen nog maar loos vermaakt te willen worden, niet te moeilijk. Echt zoeken naar leuke bands is tegenwoordig echt niet meer en daarmee is de alternatieve scene wel ver afgetakeld.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En dat ligt allemaal aan 1 ding: er is vanaf 2000 alleen maar bezuinigd op de poppodia in NL. Dus nieuwe bands krijgen nauwelijks podium en kans. Dus die scene wordt alsmaar kleiner en podia sterven uit tot zaaltjes waar 10 man staan.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat, maar niet alleen dat. We leven in een tijd waarin alles vanzelfsprekend lijkt en men ook niet heel veel moeite moet en wil doen, ook op muziekgebied. Social media, spotify, etc. Tijden zijn gewoon veranderd en daarmee ook de huidige generatie jongeren. In onze middelbare schooltijd en later was er simpelweg geen internet e.d., dus moest je je vermaak zelf opzoeken cq jezelf vermaken. Dat is mijns inziens ook waarom het kijken naar onbekende bandjes niet meer interessant is voor de huidige generatie jongeren. Voor muziek heb je internet en ben je dus overgeleverd aan wat op dat moment commercieel gezien interessant is. En daarmee is ook het sociale gebeuren er af. Alleen je reet eraf spelen, met eigen muziek en denken dat je daarmee meer kijkers krijgt de volgende keer is gewoon gebeurd. Zo simpel is het. Helaas.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top