Ik ben voor mijn project op zoek naar een podium/zaaltje waar ik een CD-presentatie zou kunnen houden, maar alleen zoiets eenvoudigs is al bijna niet meer te doen, zonder dat je een bedrag van €1000,- of meer meeneemt. Bovendien hebben de meeste van die accommodaties, althans in de regio Deventer, een slechte akoestiek (De Hip), of erbarmelijke entourage (zaal van het Burgerweeshuis, waar we überhaupt niet welkom zijn, want te oud ).
Vervolgens komt er misschien 50 man op af, wat vrienden, kennissen en een enkele liefhebber (die ondertussen ook bekenden zijn geworden), maar dat weegt niet op tegen alle bloed, zweet en tranen die je erin hebt gestoken.
Soms denk ik wel 's: "Stik d'r maar in. Ik heb de CD nu opgenomen, luister er zelf met veel plezier naar, laat ik het daar maar bij houden."
Best wel een reële gedachte...

Muziek is niet meer wat het geweest is. Uiteraard is dat logisch, want alles evolueert, innoveert, etc., maar ik vind er geen hol meer aan.
Artiesten/muzikanten hebben ook steeds vaker van die pseudo-artistieke outfits en podiumattributen e.d., terwijl de muzikaliteit vaak ver te zoeken is, veel vreselijk saaie 13 in een dozijn muziek. Nee, ik ben in de verkeerde tijd geboren, ben ik bang.
Waar is de tijd dat Metallica bij wijze van statement in een spijkerbroek en t-shirt op het podium stond?

Volgens mij is het ergens midden jaren '80 fout gegaan, met de "uitvinding" van die achterlijke k*t-house en z'n bijbehorende pillen.
Mensen raken in een soort trance, en dat is het dan, geen echte beleving meer, alleen nog maar nep!
Om nog maar maar te zwijgen van "artiesten" als Boy George, Wham, Milli Vanilli (te gek voor woorden dat ik die namen allemaal ken, zo jammer van mijn hersens...), en meer van die achterlijke '80's meuk, waar iedereen een beetje met z'n hoofd opzij op mee staat te schuifelen. De refreintjes komen mij de strot uit, met name omdat je vroeger niet om 3FM heen kon, waar die meuk continu gedraaid werd, arbeidsvitaminen.
Op dinsdag had je de VPRO, die andere muziek draaide, maar dan werd Radio 10 Gold o.i.d. opgezet

Ach, ik word oud....