Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 123

Discussie: Pinkpop

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ben ik het niet met je eens, ik ben gisteravond nog bij een concert in de 013 geweest waar zo'n 2000 bezoekers op een woensdagavond op een band staan los te gaan waarbij de publieksleeftijd verdeeld tussen de 15 en 25 jaar ligt. Geen tienerbandje ofzo, maar ook geen ouwe lullen muziek.
    Ik zeg ook niet dat er geen markt voor is, natuurlijk wel. Maar er is steeds minder platform voor en de grote festivallen doen ook steeds minder aan alternatieve muziek. Pinkpop is daar een voorbeeld van. Het is echt niet meer zo als in de jaren '90. Toen hoorde je met regelmaat stevigere muziek op de radio. Daar staat tegenwoordig een gladgestreken Kensington tegenover. En da's geen snauw naar Kensington en consorten. Naast smaak zijn dat prima muzikanten. Maar dat is wat zo ongeveer rock is op de radio tegenwoordig. Als ik dan zie wat er in de jaren '90 populair was in het stevigere werk. De grunge bands, een Rage Against The Machine, Smashing Pumpkins, etc. Zelfs metalbands als Metallica en Maiden hadden hitjes.

    Live muziek leeft echt wel onder de jeugd, ik denk alleen dat er tegenwoordig (via het internet) zoveel te kiezen is dat ze alleen nog maar naar goede/favoriete bands gaan ipv wat het lokale jeugdhonk voorschotelt.
    Dat is wat ik eigenlijk al zei. Behalve dan dat ze niet perse meer naar goede/favoriete bands gaan vanuit eigen ondervinding, maar dat wat de commercie ze via de internet kanalen voorschotelt icm bijv. 538 en zo. In het pre-internet tijdperk deed je veel meer zelf ontdekken.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik heb momenteel NPO Cultura opstaan die non-stop (delen van) concerten uitzend. Géén Giel Beelen er steeds doorheen, héérlijk! Zo volg ik het een beetje tijdens de bezigheden. Overdag weinig mij bekende bands. Ergens wel leuk, want zo ontdek ik weer eens wat.

    Vanmiddag werd mijn aandacht bv. getrokken door "My Baby', kennelijk een gezelschap uit Amsterdam. Zo op het eerste gehoor wel aardig. Nu speelt Clean Bandit, die waren er een paar jaar terug ook en dat vond ik toen een geinige ontdekking.

    Ik heb nog weinig brullende gitaren gehoord, ik mis dat toch wel een beetje. Ja ok, Five Fingers Death Punch die dan nog een nummer van Bad Company verkrachten
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Justin Bieber, Kensington, Guus Meeuwis....nee.... noem me een ouwe lul maar waar zijn de pinkpop tijden van voor 1998, toen rock en grunge de festivals bepaalden. Jammer, maar tieners luisteren niet meer naar gitaren, en pinkpop moet geld verdienen dus wordt de makkelijke commerciële weg bewandeld.
    Ik word oud....🙈

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jammer, maar tieners luisteren niet meer naar gitaren, en pinkpop moet geld verdienen dus wordt de makkelijke commerciële weg bewandeld.
    Ik word oud....��
    Nou kwam net The Charm The Fury (een of ander jong Nederlands metalbandje) voorbij en dat ging anders best los. Maar ja, dat staat dan op een klein podium en niet op de main stage.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Op NPO Cultura net My Baby voorbij zien komen, soort van gitaardance. Lekker.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    alles verandert, de muziek is door de eeuwen heen verandert , de podia ook
    en mensen van "een zekere leeftijd" praten altijd over hoe het vroeger was.

    ik inclusief want mijn pinkpop jaren, eind jaren 80 begin jaren 90 waren inderdaad geheel anders
    ik herinner me hoe je uit je dak ging bij Iggy pop in zijn blote bast
    Of je vermakend met je vrienden, zittend op het grote veld ( ook in de jaren 90 moest je het al doen met festival bier uit een plastic beker maar losse joints werden overal verkocht)
    Ik herinner me ook een boze jimmy somerville , dat jaar waren er nogal wat skinheads op het terrein, ik liep gearmd met een vriendin en kreeg een oplawaai omdat we dus potten zouden zijn, jimmy somerville werd op het podium bekogeld met bier. zn hoge stem sloeg over van kwaadheid voor hij het podium afmarcheerde.

    in plastic in gehuld in de stromende regen.. het hoorde bij dat festival gevoel en dan op de camping nafeesten..
    Het was ook wel iets betaalbaarder allemaal moet ik zeggen. Wij zouden ook wel eens willen met onze grotere kids, maar voor een heel weekend ..das niet te doen man

    bieber meh niet mijn ding, meeuwis al helemaal niet..maar je kunt niet alles hebben, de kleinere festivals zijn vaak wat meer zoals vroeger. klein podium, dansen voor t podium.. onbekende bandjes..
    meer mijn meug

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik las dat deze koers in grote lijnen toch ook niet commercieel succesvol is. De kaartverkoop voor zaterdag was wel goed, maar voor de rest viel het tegen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt voor de zondag hadden ze nog 12000 kaarten en voor de maandag nog 13000 kaarten te koop.
    Volgens mij ligt het ook aan de prijzen die voor een weekend kaart bijna 300 euro zijn.
    Ik was in 2015 in totaal voor 4 dagen Werchter al bijna 700 euro kwijt, deels ook te wijten aan het feit dat we op het festival terrein aten.

  9. #39
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Hebben jullie dat filmpje gezien met dat jochie van 11 jaar?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Kennelijk vast onderdeel van de show.

    http://www.ed.nl/show/greenday-zange...even~ae1bdfff/

    Vroeger sloegen dit soort bandjes iedere avond een gitaar stuk, nu geven ze ze weg Mooi toch?
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top