Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard Billy bo Jupiter thunderbird van (wederom) plaatmateriaal

    Project nummer 2:
    Een Billy Bo Jupiter Thunderbird.
    Wederom gaat deze van plaatmateriaal worden vervaardigd d.m.v. 'schalen' uit te snijden met een laser-machine.

    Het body en de hals worden gemaakt van lagen van 6 mm berken.
    De bovenzijde van het body gaat gespoten worden in de kleur Surf Green, deze wordt afgezet met een witte binding.
    Ebben fretboard met nog te bepalen inleg.
    De achterzijde en de hals ben ik van plan zwart te gaan stainen en met blanke lak af te werken.

    Wederom maak ik er 2, een voor mij en een voor een maatje van me.
    De pickups wil ik wederom bij Guitarfetish bestellen: de GFS Liverpool pick-ups gaan het worden.
    Ook komt er een bigsby B3 op.

    Even een snel gemaakte impressie:

    Laatst gewijzigd door Mdcsusa; 20 februari 2013 om 09:34
    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    72 views en geen enkele reactie! Triest van t forum hoor!


    Hier dan!


    Hoe ga je die gekkigheid met die schalen nou doen? Ga je hem hol maken (of komen er holtes in?). Dees is toch helemaal niet zo zwaar? Ik zou m gewoon van vol hout maken.. toch?

    Gitaarpuristisch gezien is het gebruik van zo'n laminaat (met lekker veel lijmkek) uiteraard volledig uit den boze. Hulde dat je er schijt aan hebt!

    Maar als je er toch bent kun je ook bijv een brug maken met gelasersneden onderdelen, of tunerknoppen, platte straplocks, noem maar op. Vet!
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 20 februari 2013 om 22:30
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Cool plan, ik vind het wel een verbetering dat je ze nu een kleurtje gaat geven. Die telecaster vond ik echt gaaf, maar wel snel saai qua kleur. Deze worden volgens mij erg interessant om naar te kijken!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Ga ik zeker volgen! Alleen zelf zou ik m in het wit met gouden details maken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    72 views en geen enkele reactie! Triest van t forum hoor!


    Hier dan!


    Hoe ga je die gekkigheid met die schalen nou doen? Ga je hem hol maken (of komen er holtes in?). Dees is toch helemaal niet zo zwaar? Ik zou m gewoon van vol hout maken.. toch?

    Gitaarpuristisch gezien is het gebruik van zo'n laminaat (met lekker veel lijmkek) uiteraard volledig uit den boze. Hulde dat je er schijt aan hebt!

    Maar als je er toch bent kun je ook bijv een brug maken met gelasersneden onderdelen, of tunerknoppen, platte straplocks, noem maar op. Vet!
    Ik ga hem wederom hol maken, de weinige info die ik op het net kon vinden gaan ook van een holle gitaar uit. Bovendien is het gewichtsbesparing, iets wat naar mijn idee wel prettig is.

    Schijt aan vindt ik wat overtrokken, ik weet dat er puristen zijn die multiplex afkeuren als 'klankhout'. Dit blijft een discussiepunt, ik ben van mening dat goede hardware vele malen belangrijker is.

    Daarnaast heb ik beschikking over een lasermachine en de werkplaats van me maatje. De keuze om het op deze manier te maken leek me snel gemaakt.

    De brugondersteuning en knoppen zijn tevens van multiplex, de tuner knoppen heb ik nog niet over nagedacht, dat is idd nog een optie.

    Ik wil hem gaan spuiten in kleur en stainen om ook andere dingen qua afwerking te 'leren'.

    Nog wat foto's:











    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Mooi project! Mooi ontwerp en weer lekker anders dan anders qua bouw. Succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7

    Standaard

    Wat een plaatje! Heb je een template gebruikt of zelf op schaal gezet en afgetekend?

    Ik zou dit topic eigenlijk niet moeten volgen. Elke keer als ik zo'n billybo zie dan besef ik dat ik er eigenlijk toch wel heel graag eentje wil.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb hem volledig getekend in autocad. Het body heb ik verschaald vanaf plaatjes van internet en een pdfje waar een paar totaalmaten op stonden. De hals, halspockect en brugplaatsing heb ik van een duojet over genomen (ervan uitgaande dat deze gelijk is). Mocht iemand die willen hebben dan kan je hem zo krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat bestand in het forum kan hangen.....
    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Kan je niet op ware grootte opslaan als PDF?
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ik denk dat er maar weinig mensen met een autocad-tekening kunnen werken. Wat je wel kunt doen is een pdf draaien (liefst 1 op 1, mooi kadertje eromheen, formaat en schaal erop vermelden en zo), en die ergens online deponeren en het linkje hier neerzetten. Mocht iemand de cad-tekening toch willen hebben, kun je beter via PM je emailadressen uitwisselen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top