Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Marshall sl-5

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Heb zelf dus ervaring met een Marshall Class 5 in een bandcontext, en dat trok ie niet. IK speel veel cleane dingen en dat was een echte no-go, dus vandaar mijn twijfel over het vermogen en toepasbaarheid voor mij.
    Ik speel zelf bijna nooit clean Maar als je zelf clean speelt is t inderdaad een no-go. Hoewel deze waarschijnlijk wel iets harder kan clean omdat bij de class alleen een gain knop op zit.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassa Bekijk bericht
    Ik speel zelf bijna nooit clean Maar als je zelf clean speelt is t inderdaad een no-go. Hoewel deze waarschijnlijk wel iets harder kan clean omdat bij de class alleen een gain knop op zit.
    Oke ik ben om, wil hem uittesten. Kom maar op met dat ding

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassa Bekijk bericht
    Ik speel zelf bijna nooit clean Maar als je zelf clean speelt is t inderdaad een no-go. Hoewel deze waarschijnlijk wel iets harder kan clean omdat bij de class alleen een gain knop op zit.
    het cleane kanaal van de SL5 heeft alleen een volumeknop... die dus hetzelfde werkt als een gain knop... hij regelt alleen de ingangsvolume
    wel denk ik dat de eindtrap veel meer headroom heeft dan de class 5 omdat er een EL34 gebruikt wordt ipv een EL84... verder maakt de SL5 gebruik van een vintage 30, die ook een veel hogere gevoeligheid heeft dan de 10 inch speaker in de class 5 combo

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    het cleane kanaal van de SL5 heeft alleen een volumeknop... die dus hetzelfde werkt als een gain knop... hij regelt alleen de ingangsvolume
    wel denk ik dat de eindtrap veel meer headroom heeft dan de class 5 omdat er een EL34 gebruikt wordt ipv een EL84... verder maakt de SL5 gebruik van een vintage 30, die ook een veel hogere gevoeligheid heeft dan de 10 inch speaker in de class 5 combo
    Maar de clean van de sl-5 is clean gevoiced en kan dus langer clean blijven (volgens mij) en die van de class 5 overstuurt al bij 5 ofzo.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    clean zit niet echt in de voicing...
    clean wil alleen zeggen dat de headroom nog niet overschreden is, vandaar dat mnarshall kiest voor een EL34 ipv een EL84
    oversturing wil alleen zeggen dat een inkomend signaal niet verder uitversterkt kan worden en de pieken worden dus afgerond
    in het boostkanaal is het voornamelijk de preamp die overstuurd... net als de AFD100 overigens, want die gebruikt 6550's en die zijn weer veel lastiger te oversturen dan EL34's

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Zo leer je ook nog eens wat

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Ik vind trouwens bij de demo van Marshall zelf met Chris George de sound echt heeeeel goed maar die Rob Chappers laat de versterker met die lp helemaal kut klinken. (Die sig T series ik volgens mij ook niet helemaal mij ding (die les paul dus))

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassa Bekijk bericht
    Ik vind trouwens bij de demo van Marshall zelf met Chris George de sound echt heeeeel goed maar die Rob Chappers laat de versterker met die lp helemaal kut klinken. (Die sig T series ik volgens mij ook niet helemaal mij ding (die les paul dus))
    mee eens... alhoewel de marshall demo's van chris ook nooit echt mijn ding zijn

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    een klein beetje off topic: wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste en de 2de versie van de class 5? En hoe erken je ze?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    een klein beetje off topic: wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste en de 2de versie van de class 5? En hoe erken je ze?
    1e versie is 5 watt.
    De 2e versie ( 5-01) is ook 5 watt maar die kan je switchen naar 0.1 watt. En er zijn ook nog wat andere problemen opgelost maar weet niet precies welke.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top