Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Marshall sl-5

  1. #21

    Standaard

    Lijkt me echt een gaaf ding! Klint erg goed! Mooi ook dat het een SE EL34 is en een 12" speaker heeft.
    Jammer alleen van het imo lelijke uiterlijk. Die vorm hoort bij een Fender, niet bij een Marshall.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    een klein beetje off topic: wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste en de 2de versie van de class 5? En hoe erken je ze?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassa Bekijk bericht
    1e versie is 5 watt.
    De 2e versie ( 5-01) is ook 5 watt maar die kan je switchen naar 0.1 watt. En er zijn ook nog wat andere problemen opgelost maar weet niet precies welke.
    de oude versie wilde nog wel eens last hebben van resonantie van bepaalde onderdelen... ze hadden er ook een nieuwsbrief van gemaakt (company statement):
    http://upload.dazurn.com/Marshall%20...0Statement.pdf

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    de oude versie wilde nog wel eens last hebben van resonantie van bepaalde onderdelen... ze hadden er ook een nieuwsbrief van gemaakt (company statement):
    http://upload.dazurn.com/Marshall%20...0Statement.pdf
    Plus de crappy "tube retainer" (beugeltje om de buis vast te zetten) die vervangen is met een stevig model. Mijn Tube retainer rammelde. Het leek net als of ik een microphonische buis had...
    De oude retainer was/is dunner dan een paperclip.



    Mijn Class 5 arriveerde ook met deze kapotte buis. Meteen een nieuwe gekregen van de winkel waar ik 'm kocht.


    Tip, mijn FS1 zekering was 2x geklapt toen ik een Sovtek EL84M gebruikte (Die heeft 20-30% meer headroom dan een "normale" EL84)
    Die EL84M was de gratis vervanger.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roadburn Bekijk bericht
    Plus de crappy "tube retainer" (beugeltje om de buis vast te zetten) die vervangen is met een stevig model. Mijn Tube retainer rammelde. Het leek net als of ik een microphonische buis had...
    De oude retainer was/is dunner dan een paperclip.



    Mijn Class 5 arriveerde ook met deze kapotte buis. Meteen een nieuwe gekregen van de winkel waar ik 'm kocht.


    Tip, mijn FS1 zekering was 2x geklapt toen ik een Sovtek EL84M gebruikte (Die heeft 20-30% meer headroom dan een "normale" EL84)
    Die EL84M was de gratis vervanger.
    thx. Headroom is niet belangrijk voor me. ZOu hem enkel gebruiken in een kamertje thuis. Heeft de oude ook de mogelijkheid om op minder vermogen te spelen? Of hoe herken je de nieuwe en de MK1?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #25

    Standaard

    Versie 1 : Achterkant uit 1 stuk
    Versie 2 : Achterkant uit 3 delen (middelste is een metalen rooster)
    Versie 3 : Zelfde als de 2e, alleen het schakelaartje om van 5 naar 0.1 Watt te schakelen is het verschil (dat ga je niet zo gauw zien).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=epOJDJi8ajQ

    Klinkt geweldig, maar ja 5 watt is dan weer net te weinig voor live gebruik imo... S.v.p. een 20 watter in deze configuratie Marshall...

    Beetje ouder topic ik weet het, maar betreft live gebruik > als je er een 4x12 onder gooit dan?
    Zit er nl aan te denken om deze aan te schaffen zodat ik naar repetities en op slaapkamer geen 100Wtop en 4x12 hoef te gebruiken/mee te slepen, maar gewoon combo en live dan 4x12 meenemen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kamiess Bekijk bericht
    Beetje ouder topic ik weet het, maar betreft live gebruik > als je er een 4x12 onder gooit dan?
    Zit er nl aan te denken om deze aan te schaffen zodat ik naar repetities en op slaapkamer geen 100Wtop en 4x12 hoef te gebruiken/mee te slepen, maar gewoon combo en live dan 4x12 meenemen.
    Toevallig inmiddels al mensen met live of 4x12 ervaring met deze amp?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top