Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 8161718
Weergegeven resultaten: 171 t/m 175 van 175
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Geweldig wat een apparaat. Zou er graag een keer op spelen. Komt er nog een filmpje?

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Die is HEUL mooi geworden Menk
    Ik hoop ook dat we hem op de meeting te zien krijgen.

    Ga je nou nog wel lakken of niet?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #173

    Standaard

    Dank jullie wel!
    Ik vind hem zelf ook machtig.

    Zojuist gezien dat mijn eerste post van 19 februari dateert. Toch 6 maanden mee bezig geweest. Niet niks, maar met een beetje jigs en tools bij maken is die tijd ook wel rap vol natuurlijk.

    Ja ik plan nog iets te filmen, maar zit nu letterlijk tussen de verhuisdozen. Misschien iets voor als het hier leeg is...?

    De bashals is al bij al oké bereikbaar. Vooral in eerste positie aan de nut is normaal spelen moeilijk. Maar ik vind het ook niet slecht dat een nieuw instrument noopt tot een aangepaste speeltechniek. En daarbij, ik heb nog nauwelijks een bas aangeraakt. Dus techniek moet ik al niet afleren. Wat al veel zou helpen is de twee kopontwerpen gewoon verwisselen van plaats. Het is vooral die brede hoek van de 6-snaar die in de weg zit.

    Verder laat ik de hals zich nog wat zetten voordat ik frets en actie nog eens na kijk. En het brugje is nog wat te hoekig, scherp.
    De hals-verstel-truk werkt echt goed. Fascinerend dat die hals gewoon vast staat met één moer (en snaren). Een echte onthouder. Doet me er aan denken dat ik eens moet luisteren of de klank verandert als ik met de moer de hiel helemaal tegen de body trek. Ev. meer sustain?

    Zoals bij de swing-fruitkist-gitaren de klank verraste in luidheid, ontgoocheld hij nu een beetje. Het blijft vrij stil. Ik heb er natuurlijk zelf om gevraagd: kleine body, klein klankgat, en vooral: een goedkope triplex. Ik moet hier maar niet te lang over zeveren want alles ligt klaar voor een echte versie in normaal hout.

    We zien wel.

    In oktober laten zien (als ik durf! Haha!) zou wel tof zijn. Ik moet nog een beetje kijken of het wat uitkomt. Het had vorig jaar niet veel gescheeld, maar dan toch niet echt een ideaal moment.

    K

  4. #174

    Standaard

    Zijn jouw eerder gebouwde swing-fruitkist gitaren eveneens met nylon snaren uitgerust, Menk? (ik heb even geen zin om dit zelf terug te gaan zoeken). Het is maar dat mijn Django-Uncle-Box-fruitkist qua volume niet onaardig uit de hoek kan komen, maar die is dan ook met stalen snaren bespannen..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #175

    Standaard

    Eén wel één niet. Die met metalen snaren geeft inderdaad nog een iets luidere indruk. Maar die met nylon ook ferm. De constructie is wel min of meer twee keer dezelfde.

    Zojuist uiteraard nog een beetje zitten tokkelen, en eigenlijk valt het wel mee hoor. Wat ook zou kunnen schelen is de kortere mensuur. Hier 640 mm. Maar die van u is waarschijnlijk nog korter niet?

    Ik heb gelezen dat er ook snaren bestaan voor klassieke instrumenten, maar met een metaligere klank (ben niet zeker van het materiaal). Het zou kunnen dat dat iets voor deze hier is.

    K

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top