Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 23 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 230
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard Deluxe Reverb (lange termijn project)

    Al jaren heb ik GAS voor een Fender Deluxe Reveb , helaas ontbreken de nodige pecunia iedere keer.
    Toen een tijdje geleden er een nieuwe headshell op MP verscheen en ik die voor relatief weinig kon overnemen ,heb ik besloten om er zelf 1 te bouwen.
    Dit gaat een lange termijn project worden , ik wil er eigenlijk niets voor verkopen (je gaat je hechten) en om alles in 1 keer maar aan te schaffen zit er voorlopig ook niet in , daarom schaf ik zo nu en dan wat onderdelen aan.
    Ik vrees dan ook dat dit een lang lopend topic word.

    De nodige voorstudies heb ik al gedaan , schema's en layouts heb ik inmiddels goed in mijn hoofd zitten en eigenlijk is het meeste mij wel duidelijk.
    Inmiddels heb ik dus de kast , het chassis met cabcan , een choke (dank nogmaals Gearjunkie) , de weerstanden zijn onderweg (mijn zwager stuurt mij Arcol weerstanden toe) en veel parts zoals buisvoetjes , inputs etc heb ik nog liggen.

    De trafo's gaan Hammonds worden , deze zijn betaalbaar en goed te verkrijgen .
    Het enigste waar ik nog over twijfel zijn de condensatoren , OD (die je vaak in dit soort versterkers ziet) , of iets anders.

    De layout die ik ga gebruiken:


    Dit heb ik inmiddels , de kast,chassis en faceplate:



    Ik sta open voor tips en tricks.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ziet er uit als een goed begin. Neem er vooral je tijd voor, zeker met dit soort dingen is haast een oorzaak voor fouten. Misschien een domme vraag maar weet je zeker dat alle chassisgaten overeenkomen met de faceplate?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Inmiddels heb ik dus de kast , het chassis met cabcan , een choke (dank nogmaals Gearjunkie)
    Nogmaal niks te danken, Cluseau heeft hem overigens uit mijn Tweed deLuxe geamputeerd en daar heb ik nog geen spijt van gekregen...

    Mooie top zeg!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Alles klopt helemaal , komen ook beide van TAD . Ik neem zeker de tijd , stap voor stap.
    De volumepots worden push-pull, beide kanalen krijgen een brightswitch.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Nogmaal niks te danken, Cluseau heeft hem overigens uit mijn Tweed deLuxe geamputeerd en daar heb ik nog geen spijt van gekregen...

    Mooie top zeg!
    Met die top heb ik mazzel , is nog helemaal nieuw en het chassis past als gegoten, zit ook een nieuwe cover bij , meestal zijn dit de grootste uitgaven.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Hey Hendriks... te gek hoor.

    Die bright switches zou je kunnen vervangen voor een 3 standen (on/off/on) schakelaar. Dan kun je eventueel bij de onderste nog een 100pf ofzo neerzetten. Volgens mij kost zo'n schakelaar niks extra. En je hebt dan een extra keuzemogelijkheid per switch.

    Edit: Ik zie dat die switchgaten helemaal niet in je faceplate/chassis zitten.. Beetje jammer, daar gaat wel een belangrijk onderdeel van praktische voicing...
    Laatst gewijzigd door kassie; 19 februari 2013 om 12:09
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Hey Hendriks... te gek hoor.

    Die bright switches zou je kunnen vervangen voor een 3 standen (on/off/on) schakelaar. Dan kun je eventueel bij de onderste nog een 100pf ofzo neerzetten. Volgens mij kost zo'n schakelaar niks extra. En je hebt dan een extra keuzemogelijkheid per switch.

    Edit: Ik zie dat die switchgaten helemaal niet in je faceplate/chassis zitten.. Beetje jammer, daar gaat wel een belangrijk onderdeel van praktische voicing...
    Had ik op mijn London City ook , uiteindelijk gebruikte ik maar 2 standen , kwestie van even wat experimenteren.

    Ik zit nog even te dubben over wat voor knoppen erop komen , ik vind Fender blackface knoppen eigenlijk wat te duur(geef liever wat extra uit aan mooie caps) , zit te denken aan witte chickenheads.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Over die knoppen.. er zijn goedkopere 'generics' beschikbaar...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Over die knoppen.. er zijn goedkopere 'generics' beschikbaar...
    Heb ik gezien , maar stiekum wil ik eigelijk ook geen exacte kopie maken wat het uiterlijk betreft.

    Deze http://jukebox-revival.eu/kunststof-knop-3.html vind ik ook wel mooi .
    Laatst gewijzigd door Hendriks; 19 februari 2013 om 12:53

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    ja die vind ik ook mooi.. two rock/trainwreck knoppen.

    Edit: volgens mij is dit de grote variant... dat model knop is namelijk in kingsize variant en 'normaal'. Lijkt me het best dat je de 'normale' grote besteld. Ik heb me daar ook in vergist en die knoppen zijn echt te lomp gewoon. Je ziet hier het verschil wel. http://www.newtone-online.nl/catalog...sort=2a&page=4 Dat model van 27mm vs dat model daaronder. Ik zou dat model daaronder doen. Kleiner en ziet er dus frisser/strakker uit.
    Laatst gewijzigd door kassie; 19 februari 2013 om 13:18
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top