Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 139
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, bijvoorbeeld, alhoewel die er niet zo netjes uit ziet.
    Maar, ik zou ook graag eens een Marshall 9200 testen, die zijn tweedehands goedkoop (maar dat betekent niet dat ie niet goed kan of hoeft te zijn).

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    2x100 watt... hmmm beetje overkill. Je gaat zo'n versterker niet eens 30% van zn vermogen gebruiken dus gaat dat ook te koste van je geluid.
    Ga voor een lagere wattage versterker zodat de buizen harder moet werken en daardoor je sound lekkerder gaat klinken... maar das mijn mening en misschien is dat alleen bij EL34 want heb nooit een 6L6 gehad.

    Ik vond daarom de 50 watt JCM 2000 ook veel lekkerder klinken dan de 100 watt versie.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ben het helemaal met je eens dat het volumetechnisch overkill is, vooral omdat alles meestal nog via een PA gaat, maar in deze situatie is 50W ook overkill.
    Aan de andere kant, je kunt ook je preamp volume omlaag draaien en het eindtrapvolume omhoog.
    Verder ben ik niet op zoek naar eindtrapvervorming, maar juist van een cleane (niet per se neutrale) eindtrap.
    Voor wat betreft dat harde werken van de buizen...over het algemeen prefereer ik vwb tops eigenlijk altijd 100 watters boven lagere vermogens, vanwege een bepaalde punch of zo (om over het naar half vermogen schakelen van tops nog maar te zwijgen). Dus ik wil best nuanceren: 50W of 100W, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat ik een eindtrap zal aanschaffen met minder dan 50W.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik doelde ook niet op eindtrap vervorming hoor maar meer op organische punch met buizencompressie die je haast niet krijgt van een 100 watt versterker. Je krijgt dan alleen maar meer volume/headroom en je clean klinkt heel steriel strak, wat dan voor ieder een persoonlijk smaakkwestie is natuurlijk, maar ik hou meer van een warm bijna over de nek clean.

    Hiervoor een 100 watt Laney VH100R top gehad en echt een te gek amp alleen toen ik een loadbox aan hing toen merkte ik wel dat mijn sound lekkerder klonk hoor.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ik doelde ook niet op eindtrap vervorming hoor maar meer op organische punch met buizencompressie die je haast niet krijgt van een 100 watt versterker.
    Misschien heb je gelijk hoor, maar vwb tops heb ik altijd de voorkeur aan de tops met hogere vermogens gegeven. Meerdere redenen, waaronder een "strakker" laag (strakker staat tussen " omdat met mijn los klinkende meuk je niet echt van strak kunt spreken).
    Ik realiseer me dat het een beetje appels en peren vergelijken is (andere amps, andere buizen, andere afstellingen), maar zoals ik er in de "top-wereld" steeds op uit kom, zou ik het liefst de eindtrap van de Diezel herbert hebben

    19" poweramps vergelijken is nog veel lastiger, want je vind er zelden meer dan 1 op een plek.

  7. #37

    Standaard

    Nou, je bent van harte welkom om mijn 2 eindversterkers uit te proberen.

    Ik heb een special Ernst Flieck 2x50W EL34 2HE en de 295 Mesa Boogie Simul Class 4HE om te vergelijken. Beide zijn extreem goed en misschien ga ik er ooit wel een keertje eentje wegdoen... Krijg ik vast spijt van want Peter van Weelden raadde me destijds aan om dit i.i.g. niet met de 295 te doen. En de Traveller behoeft geen krans ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 november 2015 om 22:22

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat zou mooi zijn, thanks! Ik stuur je een PM.

  9. #39

    Standaard

    Als je straks niet kan kiezen tussen 6L6 of EL34 of 6550, moet je een Randall RT2/50 nemen. Kan je ze combineren en zelf nog biassen ook. Is midi te schakelen:

    http://www.bandslink.com/randall/Randall%20RT250.pdf

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Oeh das wel te gek!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top