Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 139
  1. #21

    Standaard

    Tja de 19" en midi gemakken heb ik gecombineerd met een Midi-looper...
    Ben daar erg tevreden mee... 19" blijft cool hoor....

    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    studio pre van mesa boogie?
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Hopla! Oude topic bump!
    Ik heb er dik 2 jaar over gedaan, maar inmiddels, na veel testen (zelfs modelling nog eens een kans gegeven) een preamp aangeschaft, en wel een Ernst Fliek Rover!

    In eerste instantie, tijdens de internet-zoektocht-schifting had ik deze af laten vallen omdat het vierde kanaal niet heel heavy zou zijn (en dat heb ik wel nodig).
    Ik ben blij dat ik deze preamp tóch getest heb, want dat kanaal is wel degelijk heavy.
    Mijn mesa roadster heeft meer gain beschikbaar, maar de gainregelaar op kanaal 4 van mijn roadster staat toch al nooit verder open dan 12:00, dus da's ongeveer de hoeveelheid gain die ik nodig heb, en dat kan de Rover prima leveren!

    Wat erg opvallend is aan deze preamp ten opzichte van mijn 2 meest geliefde versterkers (de mesa roadster en de soldano decatone) is dat ie zo verschrikkelijk dynamisch is (behalve op kanaal 4 dan, maar dat verwacht je ook niet met zo veel vervorming), met veel details in je geluid hoorbaar.
    En, wat me nog het meeste opviel, waar de Mesa Roadster nog weleens wat ielig wil klinken bij het spelen van single notes, met name op de dunnere snaren hoger op de hals, de Rover gewoon behoorlijk vol blijft.
    Nog even over het vermeende niet zo heavy zijn van het vierde kanaal, het is heel stom, maar na 20 jaar spelen kom ik er nu pas achter hoe verdomd veel de eindtrap dus doet in het geluid (wist altijd wel dat het wat deed, maar het werd me nu pas echt pijnlijk duidelijk). Over de eindtrap van de mesa roadster is de Rover een hele andere preamp dan over de Soldano eindtrap (en dan hebben we het nog over 2 eindtrappen met allebei 6L6GC buizen).

    Voorlopig ben ik blij, vooral met de tweedehandsprijzen van dit klasse spul op dit moment!

    En nu op zoek naar een lekkere eindversterker om te combineren met de Rover; ik hou best van EL34's, maar over de 6L6GC's van de mesa klonk de Rover ook erg aangenaam.

    Ik ben blij dat ik geen pro ben die 6x per week met zijn rommel moet slepen en/of met het openbaar vervoer moet met het spul, dus ik ga mooi niet voor compact en handzaam, maar lekker voor een 2x100W eindtrap; subtiliteit heb ik niet nodig.
    Tips zijn welkom

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    M'n oude gitaarleraar had een ernst the rover en combineerde die met een mesa 2:90 stereo eindtrap en later een vht 2x50 watt eindtrap en een gmajor in de loop voor de fx.
    Hij stuurde het geluid door 2 mesa 1x12 thiele kastjes.
    Breed en vol geluid had hij en clean echt vol, geen dunne troep.
    Kon er alle kanten mee op, blues, funk, heavy metal, rock.
    Maar te tillen nee, erg lomp en onpraktisch en later is hij op combotjes met meestal 1x12 speaker gaan spelen.
    Dus mijn tips: mesa 2:90 of vht fiftyfifty. Tweedehands kost die rack apparatuur geen drol meer en ben je voor voor en eindtrap met 1000 eu klaar en als je goed pingelt zelfs nog minder.

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hans Kazan de man die alles kan . Een Marshall JMP-1 tweedehands midi programmeerbaar

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar te tillen nee, erg lomp en onpraktisch en later is hij op combotjes met meestal 1x12 speaker gaan spelen.
    Als de tijd komt dat ik door 1x12 wil spelen dan stop ik ermee en ga ik akoestisch verder
    Dat erg lompe valt toch wel mee?
    Op de site van Ernst Fliek staat dat de 2x100W Traveller 14kg weegt, dat is toch niet zo veel? Mijn tops zijn zwaarder in ieder geval (alhoewel je bij die 14kg nog een case bij moet tellen).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Een Marshall JMP-1 tweedehands midi programmeerbaar
    Leuk dat je die aanhaalt. Met dat ding heb ik echt een haat-liefde verhouding.
    Door een goede eindtrap is daar best een prima geluid uit te krijgen, maar toch, als ik hem dan zelf gebruik, dan speelt het niet lekker of zo.
    Ik heb inmiddels 3x een jmp-1 gekocht en ook weer verkocht.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die the rover kan dan 14 kg wegen, maar daar komt de eindtrap nog bij en dat in 1 skb kist = hernia. En vergis je niet 2 1x12 kastjes klinkt echt vol en breed, mar een 4x12 is altijd lekker maar dan heb je wel vaker ruzie met de geluidsman 😉

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    De Traveller eindtrap weegt 14kg. Kistje erbij en het zaakje blijft onder de 20 kg.

    Rover preamp weegt maar een paar kilo. Samen met fx units in aparte case.
    Mijn fx case plus preamp zou maar een beetje zwaarder worden als ik daar de racklight en midi switcher uit zou gooien en de preamp er voor terug zet, en de eindtrap in een aparte case is net zo zwaar als mijn top.
    Dat brede van uit elkaar gezette kastjes is wel lekker, maar ik houd van oomph, 100hz "brom" uit de 4x12 of hoe je het noemt
    Uiteraard geldt dit alleen zolang ik er niet 3x per week mee hoef te slepen

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Of 2 4x12 kasten uitelkaar, zet je op elke locatie waar je speelt een setje neer😂

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Eerlijk is eerlijk, dat is eigenlijk de beste optie inderdaad!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top