Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Reparaties, wie zijn de beste van Nederland?

    Hey allemaal, ik ben nieuw en ik ben op zoek naar wat input van de leden hier.
    Ik heb een Jackson USA SL-1 waar recentelijk een redelijke lakchip in is gekomen (gelukkig niet tot op het hout, maar wel tot in de kleurlaag). Ik ben op zoek naar een gerenomeerde luthier, het liefst in Noord Holland die op een goede manier deze lak kan herstellen. (dus met superlijm en kleuring vullen, scrapen, schuren, polijsten, etc).

    Iemand enig idee? :-)

    Thanks!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik durf het je niet te zeggen.
    Maar puur uit interesse; waarom zou je een luthier inschakelen omdat er een stukje uit je lak is?
    Ik snap dat je zuinig wilt zijn op je gitaar maar dit hoort er bij, als je voor ieder butsje op putje een luthier gaat inschakelen is het nog goedkoper om om de zoveel tijd een nieuwe gitaar te kopen.
    Butsje lekker laten en door spelen. Zolang het niet van invloed is op de speelbaarheid of klank van je gitaar zou ik het niet doen.

    En mocht je het echt willen;
    Als het butsje inderdaad niet zo diep is is het zelf ook goed te repareren.
    Even opzoeken wat voor lak kleur het is, bij een verfhandel een lak busje laten maken en dan schuren, lakken, schuren, lakken enz. en dan het zelfde met de blanke lak laag.
    Succes

  3. #3

    Standaard

    Mwoah, omdat het een gitaar van 2700 euro is, en ik hem graag heel hou. Het is een plekje op de voorkant van de body, en dat heb ik graag opgevuld Ik kan zelf enorm veel, maar voor een instrument in dit segment laat ik dat graag aan een professional over.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Heins in Sneek
    Smitty in Nieuw Vennep
    Gun (Oigen hier) in Haarlem

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als ik vragen mag, welke kleur is je jackson ?
    life sucks and then you die

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als ik vragen mag, welke kleur is je jackson ?
    Zo zwart als het hart van Angela Merkel

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    , dat is een erg simpele reparatie die serieus zelf kunt doen, je hebt zwart acryl verf nodig (schmincke is mooi diepzwart) en inderdaad een beetje superlijm. schraapstaal is overbodig, gewoon laagje voor laagje de superlijm opbouwen (1 uur tussen de laagjes) en eventuele oppervlakte spanning (de lijm gaat in een bolle druppel staan) weg halen met de punt van een tissue, paar uur laten drogen en dan met 800 tot 1200 grit nat vlakschuren, mocht je vriendin een polijststick hebben om haar nagels te polijsten dan kun je die ook gebruiken voor het eerste polijsten, daarna met een watje en een beetje commandant 4 verder polijsten, heb je toevallig carpolish in huis dan kun je het daarmee afmaken. zolang je niet onder 800 grit gaat hoef je niet bang te zijn dat je door de overige lak gaat, die is keihard
    life sucks and then you die

  8. #8

    Standaard

    En dat keiharde van die lak zorgt er dan ook weer voor dat je die krassen van de 800 haast niet weggepolijst krijgt. Probeer 1200-1500-2000 schuurpapier.
    Lakwerk herstellen door middel van opvullen kan, maar 100% onzichtbaar zal niet lukken.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    En dat keiharde van die lak zorgt er dan ook weer voor dat je die krassen van de 800 haast niet weggepolijst krijgt. Probeer 1200-1500-2000 schuurpapier.
    Lakwerk herstellen door middel van opvullen kan, maar 100% onzichtbaar zal niet lukken.
    het staat of valt met de kwaliteit van je schuurpapier, 800 grit nat van de karwei maakt meer kapot dan je lief is, ik gebruik (iets te duur) schuurpapier van superassilex en dat laat bij 800 grit nauwelijks krassen achter, maar een doosje met 25 velletjess USD 50 (en ik moet het tegenwoordig uit de vs of Japan halen )
    btw mits met een beetje geduld gedaan kan het (op een blacklight check na) onzichtbaar weg gewerkt worden. kijk voor de gein maar eens een high end poly gelakte gitaar na met een blacklight lamp dan zul je schrikken van de touch ups die gedaan zijn in de fabriek en die onder normaal licht niet zichtbaar zijn.
    Ik ben inmiddels hevig allergisch voor superlijm dus ik ga me niet als vrijwiller hier voor aanmelden (ik heb inmiddels een andere non odour superlijm die nog geen reakties heeft gegeven maar daar heb ik nog te weinig mee mee geoefend om 100 % succes te kunnen garanderen)
    life sucks and then you die

  10. #10

    Standaard

    super asilex is toch zeker bij Kovax wel te koop hier in Nederland?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top