Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard Whoooooopie! Brownface Pro gescoord!

    Tateretateretateretaaaaa....



    Jawel... Het nieuwe speeltje in huize PeeVee, een 1960 brownface Pro mét "harmonic vibrato"... Aangezien ik qua "speel amps" prima vooruit kan met mijn duo Super Reverbs op zoek gegaan naar wat meer "exotische" speeltjes, zie ook voorgaande post met Gretsch amp. Had al eens bij Jay en Al gepolst, zij waren er niet weg van, maar ik kon een goeie deal maken met inruil van amps waar ik toch vrij weinig mee deed, dan kreeg ik er zelfs nog wat centen bij en bovendien twee leuke vintage FX: hele ouwe Ibanez phasetone en een Ibanez FL-303 flanger. Hier is het ampje in volle glorie... Lookin' good to me!



    Amp is best in goede staat, mooie houten kast, component board is nog helemaal origineel (qua parts) alleen kathode bypass capjes zijn vervangen. Filtercaps zijn ook een keer vervangen maar ziet er 70's of 80's uit dus ga ik recappen. Verder zijn de neg. bias spanning caps nog origineel, ook vervangen. Er zit een mooie vette '59 USA Jensen P15N in en fijne eindpitten: Tung Sol, de echte, 5881's (meten nog prima!).

    De Amp reutelt en knispert wel een beetje, preamp buisjes zijn erg microfonisch, maar amp werkt nog goed genoeg om potentiëel te laten horen en dat is, i.t.t. wat ik verwacht had ("wollen deken") helemaaaaal niet verkeerd!!! Amp klinkt eigenlijk erg lekker, zeker met b.v. een Stratje... Dikke onderkant, mooi brutaal midden en knetterend hoog.. just the way I like it... Bassmannig zou ik zeggen. Dan natuurlijk de "harmonic vibrato" feature waar iedereen waarschijnlijk benieuwd naar is. Welnu, die is ronduit "mooi" te noemen. Geen tremolo effect (hard/zacht) maar een echte warm klinkende vibrato. Met intensity op 10 niet overdreven maar prachtige volle Leslie achtige sound. Overigens zijn er zat pedaaltjes die zo'n soort soundje kunnen maken hoor, maar het is gewoon leuk / bijzonder dat 't op deze amp ingebouwd zit.

    Ik ga 'm weer helemaal netjes en goed maken, ik zal nog wel eens wat fotootjes plaatsen hiero... Misschien een keer tijdens sessie in Shuffle te bezichtigen / beluisteren.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    nice one peevee!!! :-D

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Whoooooopie! Brownface Pro gescoord!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    Tateretateretateretaaaaa....
    Ik dacht even dat het een originele aankondiging van wat anders was...

    Ziet er nog prachtig uit na zo'n 40 jaar! Wellicht een om te houden. Pas maar een beetje op met de speaker. Ik schat die op een watt of 20 max.

    Veel plezier,

    Al

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ben heus niet jaloers...........

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Mooi ding, gefeliciteerd! Ziet er ook nog goed uit. Zit er een aparte "buitenboord" 220V trafo in of zitten de Voltplugjes op de PT binnenin chassis? Sommige export brownfaces hadden dat namelijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Toch weer een Pro erbij

    Gaaf ding man!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    > Ik dacht even dat het een originele aankondiging
    > van wat anders was...
    Hahahaha... dat dacht ik al dat jullie dat dachten... Nee, die laat volgens de planning nog een week op zich wachten... Spannend!

    > Ziet er nog prachtig uit na zo'n 40 jaar!
    Ik moet zeggen dat de foto er wat mooier uit ziet dan in het echt, maar het is toch een knap ampie. Zit te twijfelen over nieuwe tolex. Ik zou er nog een "dog bone" handle bijkrijgen en nieuwe knoppies (had die jongen al besteld), ik hoop dat dat nog wel een keertje komt maar zal wel hoor, leek me een eerlijke jongen.

    > Wellicht een om te houden.
    Tussen de knars en kraak door, hoor ik een sound die mij zeker wel bevalt! Speaker lijkt het nog goed te doen, maar ik ging er bij voorbaat al vanuit dat die misschien niet goed meer zou zijn. Recone setje is wel te krijgen in US en een reconer heb ik ook gevonden via via.

    Steve: ik was ook heus niet jaloers op jouw Vibrolux Reverb met bf faceplate hoor

    > JPB: Zit er een aparte "buitenboord" 220V trafo in of zitten
    > de Voltplugjes op de PT binnenin chassis?
    Allebei... er zit een "buitenboord" 220>110 trafo met een handige edoch levensgevaarlijke plugjes feature.

    Sash: Yes, toch weer een Pro, maar is toch wel even anders dan de jouw hoor!

    Ik ga misschien vandaag nog wat fotootjes maken, die zet ik hier wel neer. Het component bordje ziet er origineel uit. De trafo's weet ik niet, de powertrafo ziet er vrij nieuw uit, lijkt op gewoon sf/bf PT, staat ook geen code op. De choke en de OT zien er wat "rommelig" uit, zwart geverfd, ik weet niet of dat de standaard was in die tijd. Maakt ook niet zoveel uit, ik ben er toch erg gelukkig mee, is mooi ding voor in huis en misschien ook nog wel tof voor sessie of studio dingetjes... Ik zeg een mooie Fender amp is a joy forever.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    He jongens, wat kleine versterkertjes betreft, wat is jullie mening over vroege tweed pro-junior of sf champ of bf champ?
    En is het handig er een uit US te halen of ben ik dan meer kwijt uiteindelijk dan vanuit Duitsland wat te halen?

    Mooie versterker trouwens PV.

    Volgens mij staat er op Ebay.co.uk ook een Gretsch versterker te koop, weet niet of het dezelfde is als die van een van onze medeposters
    Weet niet mer wie dat was ops: Grtz Richard

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    13 maart 2003
    Locatie
    overal
    Berichten
    73

    Standaard

    Ik moet zeggen dat de foto er wat mooier uit ziet dan in het echt, maar het is toch een knap ampie. Zit te twijfelen over nieuwe tolex. Ik zou er nog een "dog bone" handle bijkrijgen en nieuwe knoppies (had die jongen al besteld), ik hoop dat dat nog wel een keertje komt maar zal wel hoor, leek me een eerlijke jongen.

    Nu zijn we natuurlijk allemaal heel erg benieuwd wat zo'n oud dametje nog kost in deze dagen .............??????

    b.face

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Whoooooopie! Brownface Pro gescoord!

    [quote="PeeVee"]Tateretateretateretaaaaa....

    Mooi amp Peevee !!
    Ik vind zelf de bruinen altijd een van de mooisten om te zien.
    Heb es een R.I.Vibroverb gehad > ook zo'n plaatje, maar uiteraard niet te vergelijken met the real stuff.

    Vaderdagkadootje ???? o..nee, kan (nog) niet.

    Jay

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top