Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard spaanse gitaar Bolero

    Hallo forumleden .

    Gisteravond heb ik van een kennis een spaanse gitaar gekregen en wel een Bolero c-100 .Er zit een sticker op van muziekwinkel collee in weert. Op internet krijg ik niets gevonden. Ben nieuwsgierig naar de leeftijd van de gitaar. en wat hij indertijd gekost heeft. Ook van welke houtsoort hij is gemaakt. Als de batterij van mijn fototoestel dadelijk is opgeladen zal ik een paar fotos maken. Ik ben by the way na 28 jaar geen gitaar aangeraakt te hebben een jaargeleden weer begonnen met gitaar spelen Deze gekregen gitaar is inmiddels alweer de zevende die ik nu heb het werkt weer verslavend deze gitaar hobby.
    Laatst gewijzigd door bertje1; 15 februari 2013 om 15:35

  2. #2

    Standaard

    Misschien de winkel even bellen ?
    Er is een gitaarwinkel in Weert met de naam Kollee, dus met een K.
    Misschien dat die het is, ook al staat er op de stikker Collee.
    Misschien is die C een beetje 'vaag'/onduidelijk ?
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Klopt moet zijn kollee. Bedankt. Bij deze wat fotos,


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Lijkt mij een gevezen brug en een plak rozette ...
    Kan niet oud zijn, en vooral: is niks waard !

    Houtsoorten: triplex ...




    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #5

    Standaard

    misschien een lesgitaartje wat toen 98 gulden kostte.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Gisteravond heb ik van een kennis een spaanse gitaar gekregen en wel een Bolero c-100 .Er zit een sticker op van muziekwinkel collee in weert. Op internet krijg ik niets gevonden. Ben nieuwsgierig naar de leeftijd van de gitaar. en wat hij indertijd gekost heeft. Ook van welke houtsoort hij is gemaakt. Als de batterij van mijn fototoestel dadelijk is opgeladen zal ik een paar fotos maken. Ik ben by the way na 28 jaar geen gitaar aangeraakt te hebben een jaargeleden weer begonnen met gitaar spelen Deze gekregen gitaar is inmiddels alweer de zevende die ik nu heb het werkt weer verslavend deze gitaar hobby.[/QUOTE]

    Goh, word nu toch nieuwsgierig Bertje 1. 28 jaar niet gespeeld? Vanwaar deze onthouding?
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Mijn gitaardealer vind dat Gerard Joling genoeg gewaarschuwd heeft: "no more Boleroooo!!!"

  8. #8

    Standaard

    Goh, word nu toch nieuwsgierig Bertje 1. 28 jaar niet gespeeld? Vanwaar deze onthouding?
    Vederlicht♫

    Tipje van de sluier opgelicht,

    Na in de jaren 70 in verschillende bands gespeeld te hebben o.a Lasalles rhythm and blues band en diverse gast optredens o.a (ik meen 1985 op het blues festifal in Peer Belgie ) met de Amerikaanse band Room full of blues met ondermeer Ronnie Earl als gitarist. Ik werkte in die tijd veel als studio muzikant. Het muziek wereldje was in die tijd nogal heffie (drank etc) en naar mijn gevoel niet vol te houden .
    Vandaar een adempauze. Zie net dat jou lokatie Lochem is Ik heb daar ooit ergens eind jaren 70 gespeeld als gast muzikant met Sonny Terry en Brownie Mc Ghee. Dat was meen ik met Pinksteren in Lochem in een openlucht theater dat als naam had als ik het goed heb de Leemkulle.

    Meer wil ik niet kwijt. heerlijk de annonimiteit
    Laatst gewijzigd door bertje1; 17 februari 2013 om 19:11

  9. #9

    Standaard

    Ik heb wel gehoord van de band Roomful of Blues, was begin 80 jaren dat ik ze voor het eerst hoorde. Volgens mij zijn (waren) ze niet echt aan een styl van blues gebonden wel een enthousiaste band. Lochem dat moet het Popfestival Lochem zijn geweest (denk ik) daar hadden ze regelmatig goede buitenlandse artiesten en dat was op Hemelvaartdag.
    En van mij mag je je anonimiteit houden..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertje1 Bekijk bericht
    Goh, word nu toch nieuwsgierig Bertje 1. 28 jaar niet gespeeld? Vanwaar deze onthouding?
    Vederlicht♫

    Tipje van de sluier opgelicht,

    Na in de jaren 70 in verschillende bands gespeeld te hebben o.a Lasalles rhythm and blues band en diverse gast optredens o.a (ik meen 1985 op het blues festifal in Peer Belgie ) met de Amerikaanse band Room full of blues met ondermeer Ronnie Earl als gitarist. Ik werkte in die tijd veel als studio muzikant. Het muziek wereldje was in die tijd nogal heffie (drank etc) en naar mijn gevoel niet vol te houden .
    Vandaar een adempauze. Zie net dat jou lokatie Lochem is Ik heb daar ooit ergens eind jaren 70 gespeeld als gast muzikant met Sonny Terry en Brownie Mc Ghee. Dat was meen ik met Pinksteren in Lochem in een openlucht theater dat als naam had als ik het goed heb de Leemkulle.

    Meer wil ik niet kwijt. heerlijk de annonimiteit
    Die is er nog steeds, De Leemkuule in Lochem, en er knalt bij tijd en wijle een hoop muzikaliteit uit die kuule, met Pinksteren als hoogtepunt. Jouw optreden aldaar, daar wordt nog steeds over gesproken. Pas geleden nog sprak ik met een groepje vrouwen en die hadden daarover allemaal dezelfde mening....meer zeg ik er niet over, wil ik niet kwijt. Heerlijk die annonimiteit............!!
    vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top