Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1

    Standaard orange thunder 30 goede keuze??

    Hey iedereen,

    Ik ben hier nieuw op dit forum maar ik heb een vraag, een topic dat waarschijnlijk al veel besproken is geweest, maar ik zou graag hier jullie mening over weten. Ik speel reeds twee jaar gitaar en heb als versterker een Fender Mustang drie maar ben hier een beetje op uitgekeken en dus ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik speel voornamelijk thuis en het genre dat is speel is rock, blues, akoestisch en af en toe een beetje metal..
    Ik heb al zitten zoeken op het internet en mijn voorkeur gaat uit naar een Orange Thunder 30. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er andere aanraders van versterkers. Het is de bedoeling dat ik hier voornamelijk thuis met kan spelen, maar ik wil toch ook de mogelijkheid hebben om in de toekomst eventueel in een bandje te kunnen spelen.

    Thanks To You All

    G.

  2. #2

    Standaard

    Zelf testen he.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Ik heb zelf het kleine broertje, de Rocker 30. Ik ben er voor de prijs wel erg content mee eigenlijk. De clean is OK de drive is ook OK, ik vind het geen wereld versterker maar prijs/kwaliteit is goed. Ik denk eigenlijk dat de Rocker beter bij jou smaak past als dat de Thunder dat doet, de rocker heeft wat minder gain en is geloof ik wat anders gevoiced. 30 watt is veel voor thuis (heb zelf een 18watter voor thuis met mastervolume en nog gaat het hard), in band formatie vind ik 30 watt wel ideaal.

    Of je de sound ook goed vind ligt helemaal aan jou, dus wat o0rollo0o zegt; Zelf testen (en ook veel andere versterkers als je toch in de winkel bent)!
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Een 30 watt buizenversterker voor thuis lijkt mij niet ideaal. Je haalt het potentieel er niet uit. Daarbij is je huidige versterker uitgerust met diverse effecten, dat zit op de Orange dus niet. Aan de andere kant kan ik niet beoordelen wat jij mooi vind dus je zal echt zelf moeten luisteren en dan bedoel ik niet youtube!

  5. #5

    Standaard

    Waarom dan niet een Tiny Terror? Die zijn heel wat bruikbaarder thuis, en afhankelijk van de muzieksoort ook nog wel live te gebruiken met een efficiënte kast eronder

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De TH30 is terug te zetten naar 15 en 7 watt en heeft, in tegenstelling tot een Tiny Terror, wel een clean kanaal. Het scheurkanaal is ook niet ineens enorm high gain. Die kun je ook gewoon vrij zuinig instellen, daar is die gain knop immers voor. Ook de contour knop vond ik zeer bruikbaar en ondanks het gebrek aan e.q. is ie daardoor toch vrij breed instelbaar en dus ook inzetbaar. Ik heb 'm een tijdje terug 's een middagje aan de tand gevoeld en vond het echt een geweldige versterker, zeker voor het geld.

    Ik zou 'm zeker 's gaan testen in ieder geval!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Ja, ik heb hem ook een paar keer getest en ik vond het echt een lekkere bak. Mooi clean, lekker gainkanaal. Wel redelijk snel luid. Zeker op het cleankanaal. 30 watt buizen, dus ik vind het eigenlijk echt een podiumbak. Zonde om alleen thuis te gebruiken, want dan krijg je er niet de beste sound uit. Maar ja...het is jouw feestje. Tiny Terror en Dual Terror zou je ook naar kunnen kijken als je het in de Orange hoek zoekt. Weliswaar geen echt cleankanaal, maar er is best clean (met een randje) uit te krijgen. Ook buizen, maar betaalbaarder. Gewoon even allemaal naast elkaar zetten en testen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Heb er 1 over een Greenback 412 bespeeld met een traditional Gibson. Ik vond 'm genieten! Lekker clean te draaien en instant kossoff sound IMO. (Had m wel lekker open bij Musicstore toentertijd)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Necrobump!!

    Nog meer mensen die onlangs hier ervaring mee hebben opgedaan?
    Wil deze misschien aanschaffen ter vervanging van mn H&K Tube 100.
    Na 10 jaar wordt het weer eens tijd voor iets anders...benieuwd naar de meningen.
    Ben zelf vooral van plan om het hogere segment van de gainknop veelvuldig te gaan gebruiken...
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  10. #10

    Standaard

    Clean klinkt vrij plat, uit de distortion moet je geen vette scheurdrive met ontzettend veel ballen verwachten. Is (naar mijn mening) "gewoon" een Dual Terror met veel meer gain!
    Ook de enkele knop voor de klankkleur te regelen is een nadeel wanneer je toch nog ergens wat bass of mids bij/af wilt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top