Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Distortion pedaaltje kopen.

    Hoi gitaarnetters,

    Ik ben op zoek naar een distortionpedaal voor mijn frontman 212r, aangezien ik de distortion op deze versterker niet veel soeps vind. Mijn oog is o.a. gevallen op de Boss DS-1 (hoe kan het ook anders), maar ik ben benieuwd wat het verschil is met de Turbo- en Mega distortion, eveneens van boss. Hoofdzakelijk zoek ik een hard-rock sound á la guns n roses/ acdc, af en toe wat metal (metallica) , punk, redelijk wat distortion dus. Wat zijn jullie meningen over genoemde pedalen, welke is voor mij het meest geschikt? Nog andere aanraders qua pedalen misschien, aangezien boss nogal een veilige en voor de hand liggende keuze is? Ik ga uiteraard binnenkort wel even langs de gitaarshop om een aantal pedalen uitproberen maar het is wel prettig als je van te voren al wat weet.
    Budget is geen punt, maar het mag wel een beetje bescheiden blijven natuurlijk

    -Jules

  2. #2

    Standaard

    De DS-1 zou ik niet doen, dat meestal is echt een heel schel en modderig geluid. Sommige mensen krijgen er redelijke geluiden uit maar het zal nooit geweldig worden. De Turbo Distortion (DS-2) vond ik zelf wel aardig. Van dynamiek en low gain moet je het niet hebben (AC/DC e.d. wordt niks) maar het ruigere werk sprong er best lekker uit. Het geluid was helaas niet echt super. De non-Turbo stand van de DS-2 geeft je een DS-1 geluid en dat vond ik helemaal niks.

    De Mega distortion geeft je net als de Turbo distortion vooral heel veel distortion. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar het zal niet veel beter zijn dan de DS-2.

    Ik zou als ik jou was eerder naar de nieuwe Boss pedalen kijken (Power Stack en andere nieuwere COSM pedalen). De oudere COSM pedalen zijn nogal matig. Op dit forum is ook genoeg geschreven over minder populaire pedalen zoals die van Digitech, Fulltone, AMT en goedkopere alternatieven als Joyo en Harley Benton. Als je je daar in verdiept kan je misschien een beter en veelzijdiger pedaal vinden dan de Boss-pedalen die jij noemt.

    Zelf zal ik bij het kiezen van pedalen vooral oppassen voor pedalen die wat schel klinken, want in mijn ervaring klinken Frontman versterkers ook nogal schel en samen wordt dat dan nog erger.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie! De Frontman is inderdaad een wat schelle versterker (dat merk je zeker als je er met een Telecaster doorheen speelt) maar de treble wat terugdraaien zou dan toch een oplossing kunnen zijn?

    Die Boss Power Stack kende ik nog niet, lijkt me best een goed pedaal als ik zo even een paar Youtube filmpjes bekijk! Iemand meer ervaring met dit ding toevallig?

    Ik zal nog wel eventjes dit forum doorspitten om nog wat meer over andere pedalen te weten te komen.

  4. #4

    Standaard

    Naar mijn idee is de Boss DS-1 een prima pedaal, staat ook vaak hoog in de lijstjes (niet dat dat heel veel zegt). Zijn ook zat topgitaristen die ze gebruiken/gebruikten. Ik zou gewoon in de winkel een hele bak proberen te testen. Test ook zeker de Pro Co Rat Distortion en de MXR M 115 als je de kans hebt .

    Gitarist in de band waar ik bas moest een tijdje terug trouwens bij een gig op een frontman spelen, wist dat 'schelle' redelijk te verminderen op het overdrivekanaal te spelen en daar de drive ver terug te draaien, misschien dat te proberen trouwens? Heb er zelf geen ervaring mee.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de tips, ik zal inderdaad gewoon zoveel mogelijk uitproberen.
    Wat zijn de meningen over de Ibanez SD-9M? Klinkt best lekker als ik Youtube mag geloven!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Youtube mag je NOOIT geloven!

    Ik moet bekennen dat ik de M-versie van de SD-9 niet ken. Ziet er nog wat moeilijker uit dan de normale Sonic D, die op zich al niet bepaald een beginnerspedaal is. Moeilijk in te regelen/fijn te stellen. En met nogal de neiging tot trommelvliessplijtende treble - wat niet bepaald aanbevelenswaardig is in jouw setup, begrijp ik..

    Ik ben al jarenlang een groot fan van de ouwe SD-9, ben al aan mijn tweede exemplaar bezig nadat de eerste echt ouderdomsverschijnselen kreeg. Maar ik zou het ding niet meteen aanraden aan mensen die nog geen ervaring hebben met pedalen.

    Pedalen beoordelen op YT lijkt me vrij zinloos. Je hoort ze over de kutspeakertjes van je laptop oid en de kwaliteit van de filmpjes is veel meer afhankelijk van bv de geluidskaart vd poster dan van de geluidskwaliteit van de pedalen..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  7. #7

    Standaard

    Beste Jules,
    Wat is ongeveer je budget? Bescheiden is een vaag begrip Als ik zo'n beetje hoor naar wat je zoekt past dit wel in je straatje: http://www.youtube.com/watch?v=J9j8Gd6TBVw

    Is misschien wel wat prijzig (bijna je versterker volgens mij), maar wel erg vet. Hoe dan ook: Als je het gaat testen, probeer het dan te doen op jouw model versterker. Sommige pedalen werken fantastisch op de ene amp, maar wat minder op de ander.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Ik zou ook zeker de Hardwire CM-2 eens proberen. Die geeft een stevige drive (zeker op de Modified stand), maar laat je gitaar en amp wel een beetje fatsoenlijk in tact.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    4

    Standaard

    Kijk ook eens naar een Fulltone OCD, prachtpedaal wat heel dynamisch reageert, van een lekkere crunch tot een lekkere dikke gain. Breed inzetbaar dus. Wat ik ook een mooie vind is de Brunetti Mercury Box, zeker de moeite waard om eens te checken. En wil je echt gek doen en op zoek zijn naar een modern gevoicede distortion, dan zou de Bogner Red pedal wellicht iets voor je kunnen zijn. Pedaal met veel mogelijkheden waarmee je echt hard kunt scheuren.

  10. #10

    Standaard

    Met een DS1 kan je zeker 2e hands ook eerst lekker even uitproberen en dus geen buil aan vallen.
    Die zijn 2e hands erg goedkoop, je vindt ze tussen de €30 en €40 op marktplaats.
    Of wat meer richting het plexigeluid nog wat andere ideeën:

    Wampler plexidrive / plextortion
    Catalinbread dirty little secret
    Carl Martin plexitone (erg veelzijdig)
    DMB Lexi Drive

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top