Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Je hebt zo te zien, geheel volgens tutorial, Titebond gebruikt om de stof te verlijmen? Klopt dat?
    Klopt. Dat werkte erg goed, droogt mooi transparant op, en je hoeft niet eerst de body te primen. Daarna wel afwijkend recept genomen, gevonden op TDPRI. De stof behandeld met een paar lagen sanding sealer om het strak te krijgen, vervolgens helemaal strak gekregen met PU Hars en afgelakt met tig lagen DD Lak (). Dat laatste zou ik overigens niet meer gebruiken. Ik kreeg het niet zo glanzend als de bedoeling was, maar zijdeglans is ook OK, en het resultaat is supersterk en krasvast.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Gebruikerservaring; priceless. Dank ook voor alle duidelijke linkjes.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard

    Wow, wat een gave afwerking! Ziet er te gek uit! Proficiat!
    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kostwinner Bekijk bericht
    Klopt. Dat werkte erg goed, droogt mooi transparant op, en je hoeft niet eerst de body te primen. Daarna wel afwijkend recept genomen, gevonden op TDPRI. De stof behandeld met een paar lagen sanding sealer om het strak te krijgen, vervolgens helemaal strak gekregen met PU Hars en afgelakt met tig lagen DD Lak (). Dat laatste zou ik overigens niet meer gebruiken. Ik kreeg het niet zo glanzend als de bedoeling was, maar zijdeglans is ook OK, en het resultaat is supersterk en krasvast.
    Zou 2 k autolak lak ook werken? dat is nogal dik, kan je misschien die pu hars overslaan.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Wat een mooie telecaster.. Dacht aan swirl. Maar het is gewoon stof.... Adembenemend...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Wat een gaaf idee!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Zou 2 k autolak lak ook werken? dat is nogal dik, kan je misschien die pu hars overslaan.
    Dikte van de hars valt reuze mee. Wat bepalender is, is de dikte en structuur van de stof. Als je een grof weefsel hebt, zoals normale katoen, moet je veel hars of sanding sealer gebruiken om die te egaliseren. Maar deze stof is 'voile', of 'chiffon' (ja, ik weet ineens heel veel van stoffen) en is erg dun. Nadeel daarvan is weer dat het een beetje doorschijnt. Dat kan bij kleding soms leuk zijn, maar zorgt er hier voor dat de kleur van het hout teveel zichtbaar blijft. De volgende keer doe ik dus eerst een neutrale witte kleur op het hout, en pas daarna de stof erop. Nu nog een leuk motiefje kiezen: http://www.textielstad.nl/stoffen/voile.html

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Proficiat, het is je gelukt om nog iets lelijker te vinden dan roze Paisley

    Het ziet er zeer strak uit, maar ik vind het textiel walgelijk. Maar dat was je bedoeling, niet?



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Pink Paisley is helemaal niet lelijk. Het is mooi. En sinds James Burton ook uitermate cool. En countryster Brad Paisley (jawel) is bij tijd en wijle een échte shredder op zijn paisley's. Paisley's zijn MOOI. Punt
    Dit vind ik er een beetje over, maar desalniettemin, een mooi stukje huisvlijt.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kostwinner Bekijk bericht
    Even meenemen naar deze pagina, wat een briljante finish! Ik kan het niet eens lelijk vinden... Roze Paisley daarentegen wel..

    Voor een eerste project zeer geslaagd, proficiat!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top