Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard customworld guitar parts hals, is het wat?

    Hallo iedereen,

    Ik heb hier al jaren een oude mexicaanse tele liggen die in rond 2003 nieuw gekocht heb,
    Ze is jaren mijn trouwe podium gitaar geweest en was dan ook volledig op na jaren intensief gebruik.
    Nu zou ik die gitaar graag een beetje zijn oude glorie terug willen geven en ze volledig
    terug in orde willen zetten.

    Op zich geen enkel probleem, een maat van me kende een bevriende carrosier die de body
    piekfijn heeft voorzien van een mooie nieuwe lak.

    Het probleem is dat de originele hals eigenlijk helemaal versleten is, de frets zijn totaal op,
    deuken in het fretbord enz...
    Dus is de keuze op een vervangings hals gevallen.

    Ik heb laatst een fender classic player 60's strat een beetje verbouwd en daar heb ik van de diensten van customworld guitarparts gebruik gemaakt en was daar best tevreden over.

    Nu vroeg ik me af of de halzen die ze daar verkopen een beetje de moeite zijn voor het geld,
    want vergeleken met bv warmoth zijn die halzen wel een stuk goedkoper.

    Ze zien er in mijn ogen wel best goed uit en het is nu niet zo dat ik een topkwaliteit hals verwacht voor dat geld maar moest er iemand zijn die ervaring heeft met die halzen (strat of tele) en zijn ervaringen daarmee wil delen zou ik dat ten zeerste op prijs stellen

    Het gaat over deze hals
    http://www.customworldguitarparts.co...0mm-satin.html

    alvast dank
    D

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Ik ga eventjes heel erg greedy vragen wat je met je oude hals doet.

    En die halzen zien er op zich wel prima uit ja. Maar je weet 't pas als je het in je handen hebt he?

    Je zou ook "the string" kunnen vragen of ze nog halzen hebben liggen. Die hebben afgekeurde halzen voor weinig en die zijn van hele goeie kwaliteit. Ze zijn dan afgekeurt op een putje ergens, en zijn over 't algemeen onafgewerkt maar daardoor wel goedkoop. Heb daar zelf een nagenoeg perfecte all maple strathals vandaan.
    Laatst gewijzigd door MyGreenLady; 12 februari 2013 om 21:21
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    ja inderdaad, ze zien er best goed uit maar schijn kan bedriegen soms he, daarom mijn vraag of er hier misschien iemand zit die er speel ervaring mee heeft. Ik neem aan dat als hij voor een usa tele past dat hij ook wel voor een mexicaan zal passen...

    Haha die hals, tja één mogelijkheid was om hem als decoratie te gebruiken in mijn bescheiden homestudio of misschien gebruiken als studiemateriaal en proberen te herfretten (wegens tijdgebrek zal dat er wel niet van komen voorlopig haha)
    Dus wegdoen is ook wel een optie haha

    grtz D

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    een hals vervangen als de frets op zijn en de toets wat gebruikt is als een nieuwe auto kopen als de asbak vol is. waarom niet gewoon laten herfretten?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    een hals vervangen als de frets op zijn en de toets wat gebruikt is als een nieuwe auto kopen als de asbak vol is. waarom niet gewoon laten herfretten?
    hoi Barno,
    Ja dat klopt inderdaad maar een herfret kost ook al vlug een 200 euro's en dan moet ik de hals nog laten lakken ook dus leek me zo'n halsje een beter financieel idee en dan kan ik ineens veranderen naar een rosewood toets.
    Het was ook niet echt de bedoeling om er echt een groot bedrag in te pompen, meer om ze terug mooi en bespeelbaar te maken, vooral uit nostalgie haha

    Op tweedehands sites zie je blijkbaar ook niet echt vaak tele halzen voorbij komen of het moeten de duurdere modellen zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    nog een extra vraagje, is het eigenlijk mogelijk om een linkse hals op een rechtse gitaar te zetten....?

    Ik zie wel af en toe een tweedehands hals voorbij komen maar dat zijn er dan meestal van echt goedkope merken ale stagg enz ofwel van de echt duurdere klasse...

    Intussen niemand info over de halzen van customworld....?

    grtz D

  7. #7

    Standaard

    Aan een hals kun je niet heel veel verkloten, maar die halzen ken ik inderdaad niet.

    Enig verschil tussen een 'fabrieks' lefty en righty hals is de kop en de nut, als de voorgezaagd is, dus je kan ze prima voor elkaar inwisselen.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb een stuk of 6 voorzien van deze halzen. Helaas kan ik zelf niet zo goed spelen maar volgens een kennis en gitaarleraar zijn het erg fijne halzen. En voor dat geld, is het zeker geen miskoop. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top