Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 93
  1. #1

    Standaard Chinese Gibsons replica's en ESP Ken Lawrence kado!

    Omdat ik vrij nieuw ben binnen gitaarfora, heb ik mijn vraag eerst gepost op 'gitaarforum.nl' maar dat schijnt niet echt te werken, niemand reageert nml... Blijkbaar moet ik hier zijn

    Ik val maar direct met de deur in huis:

    Voor mijn zwager die helemaal Metallica-fan is, wilde ik een ESP replica kado doen voor zijn verjaardag. ESP Ken Lawrence. Prachtig gitaar. Hij speelt zelf niet, helaas, maar vind het denk ik wel gaaf om een gitaar aan zijn muur te hebben tussen al zijn platen, dus wil ik hem daarmee verrassen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij een aantal Chinese websites. En tot mijn verbazing zag ik een ongelooflijk brede collectie aan (replica) Gibson gitaren.. call me stupid, maar ik was hier niet van op de hoogte.

    Mijn eerste reactie is natuurlijk, dat kan vast niet wat zijn en je wordt genaaid waar je bij staat, maar na wat onderzoek en wat lezen hier en daar schijnt dat deze gitaren best nog wel goed zijn en voor een lage prijs. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb wel e.e.a. gelezen hier op het forum, maar niet echt iets concreets van mensen die er zo één gekocht hebben. (of ik lees er volledig overheen)

    Voordat ik een Ken Lawrence replica en een neppert Gibson voor mezelf (want vind het stiekem zelf ook wel leuk) importeer uit China, wil ik wel zeker zijn dat ik geen 5 kilo papier in een gitaardoos krijg invoerrechten moet betalen etc etc.

    Ben benieuwd naar jullie reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Op dit forum is iedereen zeer enthousiast over chinese Gibsons , dus krijg je hier vast veel reacties.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Volgens mij niet legaal om dit te doen. Ik weet ook niet of je btw over de echte verkoopwaarde zal moeten betalen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Was er niet vorig jaar een "forumlid" die die dingen importeerde en ging verkopen op marktplaats?
    Iets met retail, pirate heaven ofzo. Ik wens lui die dat soort acties doen echt wel het allerbeste in het leven toe!
    Koop gelijk een mooie Bolex voor om de pols en wikes voor aan je voeten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Op dit forum is iedereen zeer enthousiast over chinese Gibsons , dus krijg je hier vast veel reacties.
    Inderdaad, daar ga je veel vrienden mee maken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Wel jammer dat het iets is van de laatste jaren... komt voor mij te laat.
    Heb nu vijf ouwe Gibsons aan de muur, maar dat hadden dus ook vijftig spiksplinternieuwe Gibsuns kunnen zijn!

    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 januari 2013 om 23:07
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Echt fans ga je hier niet tegenkomen. Of het nou voor eigen gebruik is of niet, je koopt nep. En mocht je 'm na een jaartje zat zijn, breng je nep koopwaar op de tweedehandsmarkt. Jij verkoopt 'm met een duidelijke disclaimer dat 't nep is, de volgende koper probeert nummer drie op te lichten. Die verantwoordelijkheid draag je wel met je mee, vind ik.
    Als je voor weinig een redelijke gitaar wil hebben kan ik dat prima begrijpen. Als je voor weinig een gitaar wil hebben met Gibson op de kop dan kan ik daar geen enkel begrip voor opbrengen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8

    Standaard

    Gewoon kansloos, word ik niet vrolijk van hoor.

    krijgt van mij geen goedgekeurd sticker!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Doe het niet. Je weet van tevoren dat het fake gitaren zijn, look-alikes die door een stel hard werkende chinezen die weinig verdienen in elkaar zijn gezet omdat er klanten zijn die bereid zijn dat te kopen. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je je daar mee inlaat of niet.
    Waar ik me persoonlijk het meeste aan stoor zijn mensen die - ondanks dat ze weten dat hun gitaar fake is - ze hem vervolgens voor echt door willen laten gaan en er dan ook nog een prijs voor durven vragen als ware het een echte.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  10. #10

    Standaard

    Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp jullie volkomen

    Het is, zoals ik zei, begonnen omdat ik mijn zwager graag een gaaf kado wil doen. Het is een lopende encyclopedie, weet werkelijk alles over rock/metal. Hij heeft zo'n beetje alles wat je als Metallica fan maar kunt wensen (ja, zelfs het monopolie spel) dat het mij juist zo leuk lijkt (ook al speelt hij niet) die fantastische ESP Ken Lawrence kado te doen, zodat hij deze tussen zijn platen kan hangen. Hij speelt zelf niet, dus hoeft hij ook alleen maar aan de muur te hangen. Daarom ben ik dus op zoek naar een replica. Ik zou ook zo'n bouwpakket kunnen kopen en zelf aan het knutselen gaan, maar dat is me dan ook weer teveel moeite ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top