Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Ziet er gaaf uit, Tabula Rasa! Alleen staat de kleurstelling mij niet zo aan.
    Wat voor soort hout is dat?

    Om alles even samen te vatten wat ik nodig heb en hoe ik straks te werk zal gaan:

    De body goed schuren, vervolgens met zwarte ecoline (ik denk dat ik het hier mee ga proberen, meest gangbare product lijkt mij zo) eventueel verdund een laag beitsen. Daarna weer wat afschuren zodat de houttekening goed zichtbaar wordt en sommige nerven donkerder zijn (eventueel herhalen). Vervolgens weer met zwarte ecoline maar dit keer wat meer verdund, de body nog een aantal keren beitsen totdat ik de gewenste kleur in het midden heb.
    Daarna wéer met zwarte ecoline, wat minder verdund dus zwarter, de buitenkant beitsen zodat ik een beetje dat burst effect krijg en als dan de kleur allemaal naar wens is goed laten drogen en vervolgens meerdere lagen met cellulose blanke lak afwerken?

    Vind het best spannend en wil het niet verklooien dus vandaar mijn vele vragen Better safe than sorry denk ik..

    Bedankt voor alle hulp tot dusver trouwens! Kan ik zeker waarderen

    Jorik.

  2. #12

    Standaard

    ecoline ken ik niet, maar dat ziet er prima uit.
    wat kost een flesje ecoline? ik zag dat Clou poeder ruim 5 euro kost, Dylon kost slechts 2,50.
    als je meerdere kleuren nodig hebt wordt het al snel duur!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Ik zie op schooldirect.nl flesjes voorbijkomen van ecoline. 30ml voor 1,50 met gratis bezorging. Lijkt me niet duur?

    Heeft iemand nog wat aan te vullen/te corrigeren op mijn manier van werken zoals hierboven beschreven? Ben er nogal onzeker over en wil graag een bevestiging van iemand.

    Jorik.

  4. #14

    Standaard

    juist omdat je onzeker bent is het van belang dat je eerst alles uitprobeert op een ander stuk hout, dan kan er op je gitaar niks mis gaan, en hoef je dus niet meer onzeker te zijn.
    gewoon wat proberen, en die ecoline is inderdaad zowat voor niks!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Dan ga ik gewoon een paar flesjes ecoline bestellen en idd proberen. Als ik bij guitarsupplies de nitrocellulose blanke lak koop kan dat er gewoon overheen toch? Gaat niet met elkaar reageren o.i.d. ? Gr jorik

  6. #16

    Standaard

    ja hoor, als de ecoline maar goed gedroogd is, effe een nachtje laten staan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top