Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    149

    vraagje Pickup voor cigar box

    Geinspireerd op cigarbox gitaren en silent gitaren (van bijvoorbeeld yamaha) wil ik een necktrough gitaar maken met wat rest hout dat ik in de garage heb liggen.
    Geen geschikt gitaar-hout, maar het gaat meer om het leer proces dan om het eindresultaat.

    Wat betreft de versterking ben ik er nog niet helemaal uit. T wordt een nylonsnaar, dus ben opzoek gegaan naar piezo elementen.

    Ik vond de volgende twee oplossingen.
    Conrad 72 ct
    Thomann 35 euro

    In eerste instantie ben ik geneigd de goedkoopste oplossing te kiezen (makkelijke keuze...) maar m'n gevoel zegt dat dit niet gaat werken.

    Kan iemand mij hier verder mee helpen?

    Alvast bedankt!
    Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
    Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
    In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Ja hoor werkt prima. Je kunt 'm gelijk aan de input jack doorverbinden of je kunt er nog een volume en tone tussen zetten.

    In de cbg's die ik gemaakt heb plakte ik ze met hot-glue, de hele piezodisc begraven in de lijm, in het kistje onder de brug.

  3. #3

    Standaard

    Als het gaat om een "leer" proces en de eind resultaten niet super de luxe hoeven zijn heb ik een No Budget advies. Ik bouw regelmatig CBG's en die versterk ik door een luidsprekertje uit een oude koptelefoon te slopen en die onder de brug te lijmen. De snaartrillingen laten het speakertje trillen en die produceren een geluid dat je kan versterken. Het werkt echt! Een kartonnen versterkertje van Paperjamz bij bvb de action of speelgoed winkel doet het zelfde en die dingen kosten ook helemaal niks!

    Nog een andere oplossing heb ik gevonden door de spoel uit een oplader te slopen. Die dingen maken van 220 volt 12 volt of zo.
    Om die spoel zit een metalen koelblok die is opgebouwd uit stripjes die met blanke lak aan elkaar zitten en met enig geduld kunnen worden los gepeuterd. Dan houd je een een plastic blokje over met twee spoelen van koperdraad. Een dikken draad en een dunne.
    Die spoel zaag je door zodat je de dunne overhoud. Soldeer twee draadjes aan de spoel en doe dat in een doosje, met een stevige magneet er onder, en ook dat werkt.

    De 3e foto laat een oplossing zien die bestat uit het luisterdeel van een oude telefoon. maar ook de elementjes uit spotgoedkopen karaoke microfoons van de markt of 1 euro winkeltjes werken prima zo.






  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    149

    Standaard

    Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! ben de omgekeerde luidspreker al eerder tegen gekomen op het forum geloof ik.

    Bedankt voor de tips!
    Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
    Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
    In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top