Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Vraagje over finishen hals / ecoline?

    Hoi allen,

    Ik heb een mooie ongefinishde hals (maple met rosewoodtoetsen) waarvan ik het maple gedeelte wat donkerder wilde kleuren - richting het amber/gelige vintage getinte zeg maar.

    Via het forum kwam ik op ecoline, dit leek mij de leukste en creatiefste optie, maar ik ben niet erg tevreden met het resultaat. Het is zeker geen ramp, maar iets te vlekkerig en oranje-achtig naar mijn smaak.

    Ik heb de ecoline goed gemengd tot de juiste kleur, aangelengd met water, en licht aangebracht met een sponsje.

    Ik beraad mij nu over de volgende stap.

    Mijn vragen zijn:

    - is het een optie om de ecoline er af te schuren? zo ja, welk grit? ik heb de indruk dat het vrij diep in het hout is getrokken.

    - ik zit ook te denken aan een finish met olie itt nitrolak. zou ik over ecoline heen kunnen olieen met tru-oil of danish oil?

    - ik heb nog blanke nitro-lak (mat), stel dat ik die nu zou spuiten, heeft dat dan nog invloed op de kleur?

    Ik ben op de hoogte van het bestaan vd nitro-lak met amber-see through vd guitar supplies.

    Groetjes,
    Robin
    Laatst gewijzigd door robinn; 19 januari 2013 om 00:36

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Afschuren gaat makkelijk, begin met 300 ofzo en ga tot tot 800 grit. beste optie is de amber lak van GS.

    Geen blanke lak spuiten over de ecoline als je niet tevreden bent met de kleur, blanke lak zet die nog meer in de spotlight.

    Je kan 'm ook blank schuren en in olie finishen, olie gaat het hout ietsie (maar niet veel) tinten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    je kunt je neck ook waxen, er is meubel was die van zichzelf al getint is maar je kun hem zelf ook tinten door er een beetje clou poederbeits doorheen te mengen (eiken zit het dichts bij een natuurlijke ambertint)
    life sucks and then you die

  4. #4

    Standaard

    Ben gaan schuren en gaan olie-en (danish oil), gaat goed, was eigenlijk weinig aan de hand.

    Dank voor de antwoorden!

    Hebben jullie toevallig ervaring met decals en Danish Oil?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    decal kan er gewoon op oliefinish. Ik zelf lak eerst dun laagje blank op de oliefinish, doorop dan de decal en dan aflakken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top