Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    13 februari 2010
    Locatie
    Gent
    Berichten
    84

    Standaard Mijn Fernandes Jazz bass Revival 1981 is "volledig" versleten. En nu?

    hey,
    Deze (zwarte) bas is sinds 1987 mijn enige bas. Is volledig origineel. Jammergenoeg is de hals nu wel helemaal "op".
    Veel buzzing rond de hoge E etc...trussrod staat op maximum geregeld etc..ik wil hem echter origineel zo houden (emotionele- en misschien ook wel collectiewaarde).
    Ik ga zaterdag uitgebreid bassen testen...iemand goede ervaring met een bepaald type of merk?
    Ik vrees dat ik voor dezelfde kwaliteit heel wat centjes zal moeten gaan neertellen...of bestaan er ook betaalbare goeie bassen?
    Tx
    Piet

  2. #2

    Standaard

    Ik zou de centjes voor een nieuwe bas in je zak houden en de Fernandes laten herfretten. Maar misschien is even vlakken en polijsten ook al genoeg voor weer enkele jaren speelplezier. Zit er een goede en betrouwbare gitaarbouwer bij je in de buurt?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Een ander alternatief kan zijn de hals te vervangen voor een allparts o.i.d. Dat je er weer op kan spelen.
    Collectiewaarde heeft ie niet echt. Of je zoekt een oude JV bas, dat zou ik doen denk ik.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Collectie waarde is ook niets als je er niet op kan spelen.

    Als ze jou echt nauw aan het hart ligt: herfretten die handel, en eens naar die trussrod laten kijken.



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    De hals laten herfretten en afstellen. Jean-Luc van Abacus kan dat waarschijnlijk wel. Ook bij Joachim van Artios Music (regio Brugge) kan je daarvoor terecht. Stijn Kenens in Antwerpen doet ook refrets denk ik. Een hals laten herfretten is best betaalbaar en je houdt je vertrouwde instrument.
    "I am my own effect"
    Angus Young

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top