Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Dus het rollen van Witterwit, maar dan automatisch. Ik moet eens zien of ik zo'n rubberen extensie heb op mijn multi-tool.

    Allemaal goede ideeën. Ik ben blij dat ik het hier gevraagd heb. Bedankt allemaal!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Als je niet weet wat voor lijm het is, dan kan je ook geen degelijk antwoord krijgen, al die voorstellen kunnen inderdaad wel werken.

    Als het houtlijm is, dan kan je het er waarschijnlijk zo afprutsen (mechanisch).

    Chemische rommel: vergeet het, je lak gaat er eerst aan voordat je lijm oplost.

    Epoxy zal het niet zijn, want dan had je brug wel geplakt (of het moest een verkeerde mengeling zijn.)

    En warmte op een goedkoop gitaartje ... bof dat zal wel meevallen.



    foto's?



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    En warmte op een goedkoop gitaartje ... bof dat zal wel meevallen.
    Zijn je eigen woorden, Stijn:niet in de auto laten ligen op een warme zomerdag..

    Maar met een fohn zal het wat minder snel gaan, al kunnen die krengen ook behoorlijk warm worden.. Kan me voorstellen dat als je te lang op 1 plek blijft hangen, dat het niet goed zal gaan. En mocht het wel houtlijm zijn, wat bij 60? graden loslaat en je bereikt dat punt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Zijn je eigen woorden, Stijn:niet in de auto laten ligen op een warme zomerdag..
    Jep mijn woorden, ik heb het dan ook over een goedkope gitaar, geen degelijk in elkaar gestoken instrument ! Ik denk dat de lak er sneller aangaat voordat je goedkoop gitaartje uit elkaar valt !

    Heb je zo'n rommel ding al eens proberen kapot te trappen? Dat gaat moeilijker dan gedacht ! Die zitten echt heel stevig in elkaar !




    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Jep mijn woorden, ik heb het dan ook over een goedkope gitaar, geen degelijk in elkaar gestoken instrument ! Ik denk dat de lak er sneller aangaat voordat je goedkoop gitaartje uit elkaar valt !

    Heb je zo'n rommel ding al eens proberen kapot te trappen? Dat gaat moeilijker dan gedacht ! Die zitten echt heel stevig in elkaar !




    s.
    Dat zijn een hoop uitroeptekens... Ja meester..

    Nee nog niet geprobeerd, maar misschien van de zomer in Afrika, ga daar een gitaartje voor onderweg kopen, dus die gaat in het vuur of ik trap 'm kapot. Of een combinatie van die twee.. Of als iemand 'm wil hebben, dat kan ook..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Wacht maar tot ik in hoofdletters begin te typen, of m'n bril af zet ...

    Ik doe het onbewust, misschien inderdaad om wat kracht bij te geven, maar als je over elke zin nadenkt, valt het niet meer op dat al de voorgaande ook met een uitroepteken zijn geëindigd



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Scherpe(!) lange beitel nemen en vlak(!) over het bovenblad de lijmresten voorzichtig afsteken, moet haast wel goed gaan.
    Hmm.. zal ik er nog een uitroepteken achter zetten? Nope, niet genoeg over mijn zin nagedacht!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Oplossen met Fluor-antimoonzuur! Dat gaat zeker werken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Afschrapen met een stanleymesje waarvan de punten zijn afgetaped. de rest wegschuren met waterproof 1200/1500/200. Polijsten.klaar.Niet met warmte of oplosmiddelen proberen als je de lak wilt sparen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top