Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik heb geen vragen maar wil even laten weten dat ik een diepe buiging wil maken voor je zelfbouws. Dit is echt vakman werk, die detauls zijn echt niet normaal zo mooi. Mag ik vragen wat uw beroepsachtergrond is, ook een job waarbij de handje suit de mouwen gestokenw ordne?

  2. #12

    Standaard

    Indrukwekkend, Gerrit!

    In het verleden ook akoestische exemplaren gebouwd? En zit je tegenwoordig nog steeds aan het bouwen, of is er sprake van een behoorlijk lange sabbatperiode die binnenkort ten einde komt, zodat je straks opnieuw in het werkhok vertoeft?

    Ben nu reeds benieuwd om het bouwproces te volgen..



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #13

    Standaard

    Wat een prachtige instrumenten! Ik ben wel fan van dat inlegwerk met parelmoer (zelf gesneden of zo gekocht?) en dat houtsnijwerk op de achterkant van de banjo!

    Echt indrukwekkend!

  4. #14

    Standaard

    mijn beroep is metaalbewerking geweest, maar ik heb ook wel wat meubeltjes gemaakt.
    in 1972 ben ik naar een gitaarbouwer in Utrecht gestapt, zo,n type waddenzeebeschermer, die me vertelde dat als ik nog nooit iets met hout had gedaan, gitaarbouwen voor mij niks zou worden.
    maar ik ben eigenwijs.
    ik heb nooit akoestische gebouwd, want die intersseerden me niet zo, ik ben eigenlijk ermee begonnen omdat een goede gitaar in die tijd onbetaalbaar was, en ik wilde per se een Gibson-achtige wilde, dus dacht ik: dan maak ik hem maar zelf.
    dat parelmoer heb ik gewoon uit een paar schelpen gezaagd en gevijld.

  5. #15

    Standaard

    die gitaarhalzen, waren dat bestaande halzen die je bewerkt hebt of helemaal eigenbouw?

  6. #16

    Standaard

    zoals je had kunnen lezen heb ik al verteld dat er in die tijd niks te koop was, behalve dan onderdelen van Mighty Mite, maar dat was onbetaalbaar, dus mijn halzen zijn zelfgemaakt.
    maar een hals maken is niet zo lastig hoor!

  7. #17

    Standaard

    mooi hoor en laat ze maar lullen (niks met hout gedaan??) als je idd de oude ambachtschool heb gehad of metaal bewerken dan is de nauwkeurigheid er wel in gestampt. tegenwoordig staan ze te springen om mensen die nog echt kunnen rekenen en meten, al moet ik zeggen dat het tegenwoordig wel makkelijk is met alle hulp van een dremel en de huidige tools.

  8. #18

    Standaard

    ze staan alleen te springen om handige mensen als ze onder de 20 zijn, en 50 jaar ervaring hebben.

  9. #19

    Standaard

    mooi hoor......
    die brug van die tweede gitaar met vibrato , heeft u die zelf ontworpen?
    ik heb er nog geen gezien zo
    ik zou heel graag eens een close-up zien van dat werkje
    (die van crimson guitars lijkt er een beetje op)
    Laatst gewijzigd door keesssst; 18 januari 2013 om 11:02
    lange halen snel thuis

  10. #20

    Standaard

    de brug is een tune-0-matic met rolletjes, en de tremolo is een schallertje met een fijnstemmer achterop geschroefd, de body is daar wel uitgehold.
    http://i1277.photobucket.com/albums/...ps01a6dc5f.jpg



    Laatst gewijzigd door gitaargerrit; 18 januari 2013 om 15:55

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top