Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Blunder?

  1. #1

    chicken Blunder?

    Hi Guys,
    ik werk aan een zelfbouw Cabronita die ik met waterbeits op kleur wil brengen. Ik heb voorheen clou gebruikt voor het fillen van essen, maar het web staat vol met goede beoordelingen van Rusin's (guitarsupplies)
    dus probeerde ik die. Nu slaat de schrik me ineens om het hart. Kan ik wel met waterbeits over die rustins heen of geeft dat problemen? Plan is overigens de filler helemaal terug te schuren zodat alleen de nerf donker blijft.

    Tips and answers anyone?

    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    nog niet geprobeerd, maar ik denk dat je in de problemen gaat komen, ja...
    Er zal altijd iets achterblijven op het hout (niet enkel in de poriën) en omdat die rustin's op basis van white spirit is, zal waterbeits niet werken. Maar volgens mij kan je die clou ook in alcohol oplossen ...


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3

    Standaard

    Wat gaat er gebeuren? Gaat de beits niet hechten? Of krijg ik een ander effect? Damn, had nog zo goed gekeken of ik met nitro over die rustins kon. Alleen vergeten te kijken naar de beits. Is er een alternatief voor whitewash waterbeits op basis van oplosmiddelen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Heb je niet een stukje hout over? Kan je een proefstukje maken..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2011
    Locatie
    zandvoort
    Berichten
    376

    Standaard

    Ik doe maar een gooi: en als je het sealt met sanding sealer?

  6. #6

    Standaard

    Ok, terugschuren, sanding sealer erover en dan beitsen. Zou een idee kunnen zijn. Dacht zelf aan terugschuren, dunne mist laag nitrocellulose spuiten, weer licht schuren en dan beitsen. Pakt waterbeits op hele dunne laag nitro?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Waterbeits is een kleurstof opgelost in water, waardoor de kleur wordt opgenomen door het hout ... dus als je een laag plastic over je gitaar spuit pakt dat toch ook niet !




    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #8

    Standaard

    waterbeits pakt alleen op ongelakt hout. of waterbeits zo geschikt is om een gitaar te "kleuren" betwijfel ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top