Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Het ongelooflijke is gebeurd. Door een klein mirakel ben ik de SG weer op het spoor gekomen. Inmiddels zijn gitaar (en koffer) weer in mijn bezit. Het kan dus wel!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DudneyRebel Bekijk bericht
    Het ongelooflijke is gebeurd. Door een klein mirakel ben ik de SG weer op het spoor gekomen. Inmiddels zijn gitaar (en koffer) weer in mijn bezit. Het kan dus wel!
    Top!!!

    Ik ben wel benieuwd naar het verhaal!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Gefeliciteerd, dat is zeker een wonder.......

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gefeliciteerd en vertel het verhaal....

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Inderdaad felicitades!!! Ben erg benieuwd.....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    We hebben meer van dit soort berichten nodig.

    Maar nou w
    el goed fotograferen enzo he!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heel bijzonder en mooi dat de gitaar na ruim 9 jaar terecht is.
    Ben benieuwd naar het verhaal
    👍

  8. #18

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. E.e.a. heeft zich al even geleden voorgedaan, maar het leek me goed het toch nog te posten op de fora van toen.

    Na de diefstal heb ik een hele periode alle internetpagina’s waar maar vintage SG’s aangeboden werden in de gaten gehouden, maar dat leverde niets op behalve dan, na een driekwart jaar ongeveer, een andere SG uit 1970. Weliswaar te koop in Southampton, maar voor een mooie prijs dus die toch maar opgehaald (eens een SG; altijd een SG). Omdat daar geen originele (überhaupt geen Gibson) koffer bij zat en ik de wens had (en nog heb) ook een SG Special (P90) in mijn bezit te krijgen ben ik blijven zoeken op “Gibson SG”. En plotseling stond hij op Marktplaats te koop bij een muziekwinkel nog geen 40 km van mijn woonplaats verwijderd. Daarbij had ik nog geluk, want de vraagprijs was veel te hoog (€ 4.500,=) waardoor hij er (hij bleek er al zes dagen te staan) nog steeds op stond. Daarop direct contact gelegd met een goede muziekkennis van mij die tevens agent is en gevraagd hoe zoiets dan moet gaan, want je kunt, na al die tijd, niet zomaar ergens binnen komen lopen en zeggen “die is van mij” en er mee weg lopen. Na drie jaar blijkt dat te verjaren en daarnaast moet aangetoond kunnen worden dat de verkopende partij niet ter goeder trouw handelt. Lijn is dan dat je het oplost met de verkoper of er mee naar justitie (het OM) gaat.

    Ik heb direct voor de volgende dag een afspraak gemaakt met de verkoper en ben er, met enigszins knikkende knieën, samen met de agentkennis naar toe gereden. Daar aangekomen was het me direct duidelijk dat het inderdaad “mijn” SG was en heb ik natuurlijk gevraagd of ik hem ook kon bespelen. Dat kon uiteraard en tijdens het spelen had de verkoper een heel verhaal dat hij de gitaar had gekocht van een jongen die hem weer van zijn opa had geërfd en dat hij nog helemaal origineel was. Dat leek me het goede moment om te zeggen dat dit niet zo was en dat de gitaar in 2013 van mij was gestolen. Ik heb daarop voorgesteld de politie te bellen om het aan hen voor te leggen zo geschiedde. Na een drie kwartier kwamen er twee agenten voorrijden en hebben zowel ik als de verkoper onze kant van het verhaal verteld. Omdat ik ook de foto’s en de originele aangifte bij de politie bij me had was het de agenten al snel duidelijk dat het om hetzelfde instrument ging. Op dat moment werd het spannend, maar zijn we er, na wat heen en weer gepraat, wederzijds gepruttel en bemiddeling van de agenten (die ook duidelijk niet van plan waren met de gitaar in de kofferbak naar het bureau te rijden ) uitgekomen. Uiteindelijk heb ik € 750,= betaald en zijn we, terwijl de adrenalinespiegel langzaam weer zakte, terug naar huis gereden waar we er nog een paar flinke pinten op hebben gedronken. Bijkomend voordeel: ik heb nu twee SG’s uit 1970 met elk hun eigen karakter!

    Als afsluiter nog en tip voor een ieder die instrumenten heeft die hem na aan het hart liggen: Documenteer deze goed. Dat is de enige manier waarmee je, als je een diefstal overkomt, een goede aangifte kunt dien bij de politie. Eén van de bassisten die tijdens dezelfde inbraak een hele mooie Sting Ray bas is kwijtgeraakt heeft hem niet terug kunnen krijgen toen deze rond dezelfde periode opdook, omdat hij alleen maar foto’s had waarop hij de bas bespeelde en dat niet genoeg was om aan te tonen dat het inderdaad betzelfde instrument betrof.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Nou congrats !!
    Je kan het maar meemaken zo.
    Boffen nu.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top