Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Hallo, ik ben GJ

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Aan de maas.
    Berichten
    5

    Standaard Hallo, ik ben GJ

    Hallo, ik zal mezelf hier kort voorstellen:

    Ik ben dus GJ, 41 jaar en speel sinds kort gitaar.
    Ik heb altijd in bandjes gespeeld, ooit begonnen als bassist. Daarna op de drums. En sinds kort ben ik dus gaan gitaar spelen.
    Ik heb wel altijd een gitaar gehad, maar ben nooit verder gekomen dan wat standaard akkoorden.
    Met de hulp van wat vrienden, en een super advies bij de muziekwinkel heb ik vorige week mijn eerste serieuze gitaar gekocht. Ik wist uit ervaring wat voor geluid ik zocht. Na wat gitaren te hebben uitgeprobeerd, een Les Paul model, wat hollow bodies, en de bekende merken, Gretch, Gibson, kwam ik er achter dat ik een voorkeur voor de kleinere merken had. Mijn favoriet was een Hanson chicagoan. Uiteindelijk kreeg ik een G&L in mijn handen. En die is het geworden.

    Ben nu veel aan het oefenen. Ben eindelijk wat geduldiger (of realistischer) en weet dat ik niet volgende week de meest geweldige solo's zal spelen
    Mijn doel is wel om met een jaar een beetje mee te kunnen spelen in een bandje. En met alle hulp van bevriende gitaristen en internet maak ik langzaam maar zeker voortgang.

    Groet,
    GJ

  2. #2

    Standaard

    hoi GJ, welkom! Geduld is een schone zaak, sommigen van ons zijn er al jaaaren mee bezig, maar een harde werker krijgt snel een beloning voor zijn inzet!

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Aan de maas.
    Berichten
    5

    Standaard

    Grappig, Ik vind mijn eerste berichtje terug... Ben niet erg actief op dit forum wat posten betreft. Anyway,
    Mijn doel is geslaagd. Heb inmiddels 3 gitaren, een hele zooi pedalen, 2 versterkers, etc.
    Speel in 2 bandjes...En afgelopen week mijn eerste optreden als leadgitarist gedaan. Het kan dus 41 jaar en beginnen met gitaar spelen. Inmiddels 44 en het gaat lekker...
    Mooiste compliment kreeg ik vorige week na een optreden over mijn gitaarspel. Goeie gitarist, veel dynamiek en lekker gevoel voor de muziek. Best trots als ik het terug lees.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Happy progress

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Respect, op zo'n leeftijd nog beginnen met een instrument en binnen 3 jaar lead gitarist bij een band, razend knap! Nu vooral veel op de planken en dan ga je alleen maar meer progressie boeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top