Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 77
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Cuckoo,



    You hear that music?
    Buy our gear and let's play...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Trouwens Pim, studeer jij toevallig Werktuigbouwkunde in Delft? Ik zag laatst een P. Raaijmakers op een oud verslag wat ik ter referentie had staan ...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Koen, ik studeer geen werktuigbouwkundige in Delft. Ik ben maar een gewone leerkracht /kunstenmaker in Limburg.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Misschien kan je dit er op zetten?

    醜いアヒル

    Ik vind het overigens ook wel een origineel apparaat. Ik heb niks tegen op gekke en bizarre ontwerpen. Alles liekt joah op mekoar!
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Dat kan ik er zeker opzetten..... Maar wat betekent het eigenlijk?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Het is een tijdje stil geweest in dit draadje. Dit betekent niet dat er niets gebeurd is. Zo heb ik de eerste hals lichtelijk een beetje verprutst. het ging helemaal goed... totdat ik het fretboard tot aan de halsvorm terug wilde frezen....resultaat; een flinke hap uit het fretboard. Dit is misschien toch nog wel te repareren, maar omdat ik mij ook wel bedenkingen maakte over de hoek die de snaren vanaf de topkam naar de tuners maakten, ben ik weer terug naar de tekentafel gegaan. de kop is niet helemaal vernieuwd, maar de hoek die de kop maakte is veranderd. Deze is wat rechter geworden, zodat de snaren rechtuit lopen.

    Ook vond ik het niet zo erg passen bij deze gitaar om een 'fenderlike'-hals te maken met een terug liggende kop. Een 'angled head' leek mij een mooiere oplossing. Op youtube een filmpje gezien van een man die een 'schuurslede' maakte in de juiste hoek.

    tadaa!



    Gewoon van wat afval-mdf. Een beetje secuur zagen en het werkt heel goed. Op de foto zie je de nieuwe hals in wording. Een plankje mahonie die ik op de kop kon tikken....

    ik hoop dat ik de komende tijd meer tijd vind om snelle vorderingen te maken.

    groet,

    Pim

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Leuk! Ik had de 'schuurslede' variant nog niet eerder gezien. Wel had Quoenusz in zijn topic er ook eentje maar nog niet gebruikt en ik dacht dat hij hem zou gebruikne met behulp van een bovenfrees op een plankje (maar kan het mis hebben). Ik heb in dat topic nog gereageerd dat ik een paar jaar geleden ook zo'n ding heb gemaakt en gebruikt, maar de mijne haalde ik over de vlakbank. En linkje naar het topic van quoenusz waar ze beiden in staan:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ng-build/page2
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #28

    Standaard

    Klopt! ik heb de mijne inderdaad gemaakt om er met een bovenfrees overheen te gaan, maar met het schuren is ook leuk gevonden.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Na de vakantie had ik vandaag een paar uurtjes te spenderen aan de bouw. De kop van de hals was te breed en moest terug gebracht worden tot 16 mm. Hier heb ik vandaag met wederom wat resthout een freesbak voor gemaakt. Niet zo professioneel als die ik hier heb gezien, maar voor mijn amateur-bouwsels voldoet die prima. Ik heb de freesbak groot genoeg gemaakt om een body-blank te kunnen frezen.



    Vanavond dan ook de kop wat terug gefreesd. Het resultaat valt mij niet tegen....
    Morgen met een stukje schuurpapier aan de gang en het wordt spiegelglad.



    Nu kan de kop tegen de hals gelijmd worden. Hier heb ik dan nog een vraag over..
    Tot welke korrel is het beste om te schuren om een goede verbinding te krijgen?


    groet,

    Pim
    Laatst gewijzigd door pim raaijmakers; 12 mei 2013 om 21:54 Reden: foto moest gedraaid worden

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Leuk! Ik had de 'schuurslede' variant nog niet eerder gezien. Wel had Quoenusz in zijn topic er ook eentje maar nog niet gebruikt en ik dacht dat hij hem zou gebruikne met behulp van een bovenfrees op een plankje (maar kan het mis hebben). Ik heb in dat topic nog gereageerd dat ik een paar jaar geleden ook zo'n ding heb gemaakt en gebruikt, maar de mijne haalde ik over de vlakbank. En linkje naar het topic van quoenusz waar ze beiden in staan:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ng-build/page2
    Sjonge jonge, en ik maar ambachtelijk bezig zijn met een schaaf en blokhaak...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top