Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Nou neem je een afslag te snel, Han. Frits noemde (provocerend, dat wel) samples als vervanging van een akoestisch drumgeluid. Maar jij begint over straktrekken, dat zei niemand. Het is logisch dat je op die manier alle leven uit het spelvan een drummer haalt.
    En ik denk niet dat je een sample nodig hebt om een prachtig drumgeluid te vervangen. Maar misschien is het een prima oplossing als het drumgeluid eens wat minder prachtig is.
    Ik heb eens opgenomen met een drummer met een bizar zachte aanslag, met name de kick was niet meer dat iele klopjes. Kon ie niks aan doen, zo speelde hij. Dat is met Drumagog toch veranderd in een vet kickgeluid, zonder iets aan de strakheid te doen.

    Ik denk dat er best wel situaties zijn waar dit erg nuttig is.
    Ik denk, dat ik precies weet, welke drummert Bert bedoelt.
    In één nummer speelde hij (eigenlijk) de kick niet, zodat ik die "on the fly"met 'n drummasjien heb ingetikt.
    Dat viel niet mee, omdat het de man ook aan maatvastheid ontbrak.
    Wat heb ik toch 'n mooi vak. Nee, echt, zoiets vind ik -af & toe- een welkome uitdaging.

    Bij BH's met vulling was ooit de kreet: "Wat God niet schiep, schiep de HEMA"
    Tegenwoordig geldt steeds meer: "Wat het talent niet kan, kan met techniek.
    En dat vind ik een ernstige devaluatie van het begrip talent.

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.723

    Standaard

    Man, ik krijg nostalgische gevoelens, ik heb wat zitten te kutten met Cubase om nog wat van die drummers te maken. En dan kreeg ik bandjes op bezoek naar aanleiding van het geweldige geluid van die kutdrummer met de dameskuitjes, niet wetende dat het kick nummer 11 van de Alesis D4 was. Talent is onbetaalbaar en nergens te koop, maar flink oefenen kan helpen.

    Maar eigenlijk zou iemand die niet kan drummen gewoon gitaar moeten gaan spelen, of blokfluit.

    @ Gus: geen idee, maar een ribbon kan geweldig klinken op hi hat en als overhead. Hij gaat niet zo ver in het hoog, maar 13 khz is een akelig hoog toontje hoor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Ik heb eens opgenomen met een drummer met een bizar zachte aanslag, met name de kick was niet meer dat iele klopjes. Kon ie niks aan doen, zo speelde hij.
    Jullie zijn me ruimschoots voor, maar ik wilde zeggen: dat is dan een KUT drummer. Kijk, je kan vanalles oplappen maar hoeveel heeft het dan nog met 'goede' muziek te maken? ALs je je brood ermee verdient begrijp ik dat wel, maar vanuit mijn amateur perspectief heb ik dan toch de neiging om dat allemaal geklooi in de marge te noemen. Van de andere kant: hele grote bands schijnen toch dit soort lieden in hun gelederen te hebben. Ergens vind iik het jammer dat de vakmanschap component minder belangrijk wordt dankzij opname techniek en distributie via internet. Maar misschien ben ik ook gewoon een ouwe zak geworden. Ik kan me nog steeds intens verheugen als ik toevallig een band zie die live gewoon genadeloos strak speelt waardoor het beukt als een malle. HEt voelt echter. Hoeveel ik echt hoor versus heoveel ik me inbeeld mag u invullen.

    ps, textures bijvoorbeeld. Live geen spat minder dan op plaat.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ja, helemaal met je eens, het leven zou zo mooi kunnen zijn. Maar in de praktijk heb je honderd amateurs tegen één vakman, en ook de minder begaafde drummert moet je wat van zien te maken, die gast doet het ook voor zijn plezier.
    Maar op het moment dat je Hans Eikenaar binnen hebt, met een perfect gestemd drumstel, mooie microfoons en een ideale akoestiek, zou ik geen samples gebruiken.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Ja, helemaal met je eens, het leven zou zo mooi kunnen zijn. Maar in de praktijk heb je honderd amateurs tegen één vakman, en ook de minder begaafde drummert moet je wat van zien te maken, die gast doet het ook voor zijn plezier.
    Maar op het moment dat je Hans Eikenaar binnen hebt, met een perfect gestemd drumstel, mooie microfoons en een ideale akoestiek, zou ik geen samples gebruiken.
    Het schijnt dat die Eikenaar best aardig kan drummen ja

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.723

    Standaard

    Ik heb wel eens opgenomen met Pierre van der Linden en al zet je één microfoon neer bij zo'n man heb je nog een goed geluid.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi U
    Heb naar aanleiding van je vraag nog maar weer eens een zoektocht over GN uitgevoerd. Ik vermoed dat ik eroverheen kijk.
    dus:

    @HanS
    Hi Han
    Wij hebben (pakweg een jaar geleden) toch een plaatje bekeken van een ribbon bij de hihat en nog één andere microfoon?
    En hoe mooi dat klonk en over hoe één bekken helemaal niet hoorbaar moet zijn geweest ik die opstelling. Weet jij nog hoe dat zat?
    En outfit met swing negers of soulband of iets dergelijks.

    Eenvoud is niet te kloppen en U's band verdient het allereenvoudigst toch?

    Vriendelijke groet, Gus
    Eenvoudig volk, eenvoudige muziek, eenvoudig opnemen.
    Ik heb zelf vroegah ook met samplers en drumcomputers zitten kutten. Er zal ongetwijfeld een boel verbeterd zijn maar wanneer ik om de boel levendig te laten klinken werkelijk elke tik op de snare een andere sample moet laden is voor mij de lol er af. Beetje gechargeerd, maar dat is men van mij gewend, ik zou niet willen dat ze schrikken.
    Ik had geen abonnement op het draadje en kwam toevallig (?) nog eens langs Recording om de namen van die methoden op te zoeken.
    Jammer genoeg kan ik nog niet berichten over de resultaten omdat we nog geen opnamen hebben gemaakt.

    Enneeeee, er zal best wat aan de opnames gesleuteld moeten worden, maar beslist niet alleen aan de drumtracks. De bassist kan er ook niks van hoor. En zwijg me aub van Loeder's 'kwalituiten'. En nee, dat is geen spelfout. Tranen met teiten...
    Laatst gewijzigd door Ukeloeder; 17 januari 2013 om 18:25
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Eenvoudig volk, eenvoudige muziek, eenvoudig opnemen.
    Ik heb zelf vroegah ook met samplers en drumcomputers zitten kutten. Er zal ongetwijfeld een boel verbeterd zijn maar wanneer ik om de boel levendig te laten klinken werkelijk elke tik op de snare een andere sample moet laden is voor mij de lol er af. Beetje gechargeerd, maar dat is men van mij gewend, ik zou niet willen dat ze schrikken.
    Ik had geen abonnement op het draadje en kwam toevallig (?) nog eens langs Recording om de namen van die methoden op te zoeken.
    Jammer genoeg kan ik nog niet berichten over de resultaten omdat we nog geen opnamen hebben gemaakt.

    Enneeeee, er zal best wat aan de opnames gesleuteld moeten worden, maar beslist niet alleen aan de drumtracks. De bassist kan er ook niks van hoor. En zwijg me aub van Loeder's 'kwalituiten'. En nee, dat is geen spelfout. Tranen met teiten...
    Leuke post. Zelf kennis is de beste kennis . En van opnemen wordt je automatisch beter, ik schaam me elke keer weer de ogen uit m;n kop als ik een fout terughoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top