Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Maareeeh, kan ik mn strat nou gebruiken als kogelwerend schild?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    hmmmm,
    Afhankelijk van de houtsoort (hardhout) en dikte (5cm). . . .tegen een standaard 9mm uit een handvuurwapen waarschijnlijk wel.

    Het vreemde was, dat je volledig doorslag had bij 3 cm dik, maar bij bijvoorbeeld 5cm dikte van het zelfde hout kwam de kogel nauwelijks 1,5cm diep en bleef daar aan het oppervlak zitten.
    De interne weerstand was kennelijk te groot om dieper te komen.
    Ik zal morgen eens kijken of ik nog wat foto's kan vinden van Vuren/Padouk/Bankirai en zo.
    Zitten er ook wat bij waarop je de vortex in de lucht kunt waarnemen, waar het projectiel net doorheen kwam.
    Tevens een aantal waar je de vortex kunt zien als het projectiel het hout verlaat.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dat schieten is idd heel erg leuk.. Ik vond m'n dienstplicht geen ruk aan, behalve dan dat ik de chauffeur van de Sergeant-Majoor Munitie Beheer was (Sergeant-Majoor Met Baard), heb letterlijk met elk wapen wat op dat dat moment voorhanden was bij de landmacht geschoten.. Zou het zo weer oppakken, maar ik wil teveel, dus misschien ooit weer 's..

    Mooie proef trouwens, lekker zo verfijnd kunnen werken.. Zijn die lasers trouwens beter geworden de laatste tijd? Als het bij Cocobolo niet lukte en bij jou wel...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Ik heb echt de ballen verstand van dit soort lasers en kan dus niet beoordelen of iets verbeteren kan of niet.
    Ofschoon de ervaring leert, dat bijna alles te verbeteren is.....
    Wat ik wel kan zien, is dat het met deze machine vrij eenvoudig was om in letterhout zeer nauwkeurig 2 mm diep te snijden.
    Volgens de eigenaar was een brugje van letterhout goed te snijden uit een plankje van 10mm dik x 7 breed x 25 lang.
    Gezien zijn resultaat met dit werkstukje geloof ik hem voorlopig
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    hmmmm,
    Afhankelijk van de houtsoort (hardhout) en dikte (5cm). . . .tegen een standaard 9mm uit een handvuurwapen waarschijnlijk wel.
    .
    Ik vraag me af waar deze testen met welk wapen en wie zijn munitie is gedaan?

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Als ik ooit op oorlogspad ga bekleed ik mezelf compleet in gitaren.


    Maareem, heb je nog zwaarder materieel liggen bij die schietclub? Meer iets in de trant van een aanvalswapen? Ik neem aan dat zo'n slanke kogel zonder al teveel moeite door een plank hout gaat.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Ik vraag me af waar deze testen met welk wapen en wie zijn munitie is gedaan?

    JJ
    Dat maakt toch geen donder uit? Ik heb ook wel eens met andermans munitie geschoten omdat de munitie van de vereniging op was. Ik heb zelfs wel eens met andermans vuurwapen geschoten.

    Zullen we het gewoon over gitaren blijven hebben en niet over de verantwoording van een paar kogels?
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Mogelijk een terechte vraag uit bezorgdheid Jan,
    Ik geef les in deze materie, heb de meeste bekende wapens met bijbehorende munitie ter beschikking. De schietbanen die wij hebben zijn van de overheid. Verder doet het idd niet zo ter zake. Het ging in dit geval om de eigenschappen van verschillende soorten hout.

    Ik beloofde nog wat foto's waarop de vortex is te zien van het projectiel VOOR het hout wordt geraakt, en erna.

    LETTERHOUT





    PADOUK


    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    vééééééét!!!!!


    Hoe is die vortex zichtbaar? Ik neem aan dat het condensatie is van vocht in de lucht.

    Geez, je zou eens meer fotos van vortices moeten plaatsen, veel interessanter dan hout!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    vééééééét!!!!!
    Hoe is die vortex zichtbaar? Ik neem aan dat het condensatie is van vocht in de lucht.
    Geez, je zou eens meer fotos van vortices moeten plaatsen, veel interessanter dan hout!
    Het juiste antwoord op die vraag is:
    Voor het projectiel wordt de lucht zeer zwaar samengeperst. Achter het projectiel ontstaat dus een gebied met heel lage luchtdruk.

    Samengeperste lucht, en dus eveneens expanderende lucht heeft een andere licht brekingsindex, dus je ziet een variatie in het licht dat er passeert.
    Meer in het algemeen, de brekingsindex van lucht verandert met dichtheid. Het varieert ook met de luchttemperatuur en de resultaten zijn vergelijkbaar. Als voorbeeld kun je vaak hitte rimpels zien boven een verwarmd wegdek. Dat is ongeveer het zelfde effect.
    Door de draaiing van het projectiel krijgt de lucht erachter ook een beetje een draaiing mee.
    Dat te samen is wat je op de foto's ziet.

    En ehhhh ik vind houtjes leuker dan kogels
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top