Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Op de foto lijkt de vortex een beetje de kleur van houtstof. Maar dat kan ook aan mn scherm liggen.


    Over schokgolven, alleen kogels die supersonisch gaan (of bijna supersonisch (transsonisch) ) veroorzaken volgens mij schokgolven.
    Volgens mij: deze gewone kogel veroorzaakt een flink zog. De lucht in het zog krijgt snelheid (deels in de vorm van vorticiteit, deels wordt de lucht "meegetrokken") en er ontstaat een lage drukgebied achter de kogel. Dit veroorzaakt de condensatie.

    oh wacht, jij had t ook niet over schokgolven

    Leuk feitje: geluidssnelheid in lucht is alleen een functie van temperatuur, niet van dichtheid.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Een 9mm gaat supersonisch.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Het zal wel breking door dichtheidsverschil zijn, geen condensatie. Na de schokgolf is de druk en dichtheid hoger dan voor de schokgolf.

    Waar gaat het nou ineens over? sorry.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyGreenLady Bekijk bericht
    Dat maakt toch geen donder uit? Ik heb ook wel eens met andermans munitie geschoten omdat de munitie van de vereniging op was. Ik heb zelfs wel eens met andermans vuurwapen geschoten.

    Zullen we het gewoon over gitaren blijven hebben en niet over de verantwoording van een paar kogels?


    Dat maakt wel degelijk uit!Volgens mij gaat het hier over zelfbouw gitaren en niet over zaken die op enig manier onder het strafrecht vallen...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Dat maakt wel degelijk uit!Volgens mij gaat het hier over zelfbouw gitaren en niet over zaken die op enig manier onder het strafrecht vallen...
    Je mag als sportschutter best op een stuk hout schieten en daar foto's van maken, komt geen strafrecht aan te pas.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Het zal wel breking door dichtheidsverschil zijn, geen condensatie. Na de schokgolf is de druk en dichtheid hoger dan voor de schokgolf.

    Waar gaat het nou ineens over? sorry.
    Daar snap ik dan weer niets van. Ik dacht dat je bedoelde te zeggen dat een 9mm niet supersonisch ging.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik heb zelf veel geschoten met action 3 munitie (9 mm Walther) en kan me haast niet voorstellen dat dat door zo'n stuk knetterhard letterhout zou kunnen komen.

    Denk dat heel veel uitmaakt of een patroon gemaakt is om door te dringen en een schoon gat achter te laten, of juist om te stoppen en impact af te geven.

    Leuk vergelijk. Ik weet in ieder geval dat ik nooit zal gaan schuilen achter een gitaar
    147-c Guitars

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik heb zelf veel geschoten met action 3 munitie (9 mm Walther) en kan me haast niet voorstellen dat dat door zo'n stuk knetterhard letterhout zou kunnen komen.

    . . . . . dit is een Action 3 kogel. En ja, bij het verlaten van de loop gaat hij sneller dan het geluid.
    Action 3 ponst normaal gesproken prachtig scherpe gaatjes.
    Letterhout is zo knetterhard dat het hier gewoon desitegreerde. (het was ook maar 10mm dik.)

    Over het schieten op zich:
    Technisch gesproken, indien je je niet aan de schietbaan reglementen houdt, kun je je schuldig maken aan een overtreding van de Wet Wapens en Munitie.

    Hetgeen in dit geval niet van toepassing is. Er wordt hier niet geschoten op een baan van een schietvereniging, maar gewoon op een baan van de overheid in verband met een onderzoek van die zelfde overheid.

    (zullen we het daarbij laten v.w.b. de legaliteit van het schieten? Het is legaal en doet dus verder niet meer ter zake.)
    Laatst gewijzigd door grizzly; 16 januari 2013 om 14:48
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top