Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21

    Standaard

    Zijn helaas barsten. De body is in tweeen zeg maar. Aan de voorzijde is het helemaal door, aan de achterkant zit het nog een beetje vast.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Typische barsten die je krijgt van nat schuren. Ik heb ook zo'n body nog liggen maar kleine haarscheurtjes, not sure of alleen de lak of ook hout is.
    Er zit nu een ander mahonie body op van MIT, gelijk klaar.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Barsten van nat schuren? Als je in al je lompheid... correctie, enthousiasme door de lak heen schuurt en er water in het hout wordt gezogen misschien.

    Kun je een foto laten zien van de stukken apart en de oppervlakken van de barst? Zijn het echt 2 delen of zitten er nog tig losse splintertjes bij?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Het bovenblad staat onder spanning en neemt water op via de binnenkant van Fgaten en body, dat heeft niks met lompheid te maken. Onwetendheid eerder.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25

    Standaard

    De body is gebroken (dit nadat er een kast tegenaan gevallen was, over lompheid gesproken, had ook met vocht te maken maar dan geen water

    De body bestaat nu uit drie delen.

    Bekijk even de eerste foto.

    Het grootste deel is de rechterkant waar de pups, hals en onderste strap-pin opzitten. Dan hebben we links (breuk loopt van boven naar beneden links van de slagplaat tot aan de bovenkant van de F-sleutel, gaat dan verder naar beneden vanaf het midden van de F-sleutel, zie Tape). Deze breuk zit ook aan de achterkant maar is daar nog niet geheel door, je kan dat deel als het ware opzij klappen.

    Dan heb ik nog een los stukje van de bovenkant. Dit is het gedeelte vanaf het midden van de F-sleutel tot aan de onderkant van de F-sleutel. Als je goed kijkt zie je twee evenwijdige stukjes Tape lopen.

    Nadeel van deze breuk is dat de twee strapbevestigingen op twee verschillende stukken zit.

    Dus ... wie voelt zich aangesproken. Kratje bier lijkt mij niet zo'n probleem. Ik kan de gitaar zelf volledig demonteren en weer opbouwen en afstellen.

    Woon in Rotterdam Centrum en heb vervoer.

    Ben benieuwd, wie weet wordt het wel weer een echte gitaar.

    Gr.
    Ron
    Laatst gewijzigd door Silky finger; 12 januari 2013 om 15:56

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Dat is perfect te herstellen, zelfs zonder al te grote lak retouches.

    Maar ik zou er niet iemand aan laten prutsen, die geen kennis van zaken heeft, dan gaat het alleen maar erger worden, dus die bak bier gaat niet op, ga er mee naar iemand als oigun of zo !


    @ pepe: ik snap echt niet wat die schade met nat schuren te maken heeft.




    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Nat schuren is meer een papje. Ik heb n archtop gebouwd, met F gaten, toen zijn er inderdaad wel eens twee druppels water in gekomen maar dat heeft het hout niet beinvloed. Heb jij wel eens meegemaakt dat een thinline/ archtop daardoor naar de knoppen ging Pepe?


    @ stijn, Bier en gitaarreparatie is inderdaad een twijfelachtige combi. Een domme uitspraak van mij eigenlijk, in deze context.
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 12 januari 2013 om 22:07
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Yep (dumb ass smiley hier)

    Ik had de body eerst voor een refin naar RebelRelic gebracht.. ik hoor het hem nog zeggen... dat schuren is best wel een bewerkelijk ding, dat kan je niet zomaar met waterproof... tricky...

    Afijn, ik zelf doen en natuurlijk, hij had gelijk. Maar niet getreurd, voor de prijs van een refin job koop je ook een nieuwe body.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29

    Standaard

    Wil de body natuurlijk wel professioneel laten herstellen, een beetje houtlijm ertussen smeren kan ik zelf ook.
    Mischien in de tussentijd een andere body ?

    @Pepe : Had jij nog niet zo'n body liggen ?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    ja.. paar barstjes....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top